Gå til innhold

Noen som har vært borti noe lignende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har valgt å logge meg ut nå...

Har møtt en mann som jeg med en gang visste at jeg ville ha. Vanskelig å beskrive, kjærlighet ved første blikk kanskje? Vi er begge snart 30.

Jeg er stormforelsket for å si det mildt. Vi har kjent hverandre i 1 1/2 mnd og er "sammen".

MEN han er veldig ulik meg... En mann av få ord, for å si det slik, så jeg vet ikke mye om hva han føler for meg. Han gir heller uttrykk for sine følelser ved å være nær, holde rundt meg, kos (for kosens skyld), og ved blikkontakt. Han planlegger månedsvis fremover for oss, og når vi er sammen er alt bare kos.

Et annet MEN er at han har vært singel en stund, så han er vant til å kun ta hensyn til egne behov... noen ganger føler jeg at han demonstrativt gir uttrykk for at han bestemmer alt selv, og kan komme med utsagn som: det har jeg aldri gjort og kommer ALDRI til å gjøre. Han har tidligere vært i et forhold der hun prøvde å kontrollere veldig mye, og nærmest droppet sitt eget liv for at DE skulle være sammen hele tiden.. Det var hans eneste seriøse forhold. Jeg har hittil stilt veldig få krav, vi er jo helt i startgropa.. Og jeg er ikke en spesielt kontrollerende person heller. Akkurat som han prøver å være i forkant sånn at jeg ikke plutselig skal forvandles til hans x... :roll:

Jeg har behov for å ha mine egne sysler selv, og kan ikke se at det hadde blitt noe problem at han også har det.

Han er på en måte som en uslepen diamant, hvis dere skjønner? En ordentlig manne-mann, som alle klisjeer i alle bøker liksom... (umoden?) Og BUNNLØST ærlig, om alt mulig, uten å pakke det inn.. Gir uttrykk for at han ønsker seg et familieliv etterhvert, men JEG ser jo at da må han legge om hele stilen, og hvor lett er det? Jeg har barn fra før og vet hva det innebærer. :sjenert:

Vet at jeg bare bør gi dette tid, og se hva det blir, men jeg har ikke lyst til å kaste bort tid på noe som ikke blir noe, og ikke minst har jeg ikke lyst til å slite meg ut følelsesmessig bare for å finne ut at jeg har bomma igjen. Men kan ikke la dette gå fra meg heller... Jeg vil ha den mannen som han kommer til å bli... (ikke fordi jeg skal forandre han, men fordi han kommer til å "modnes")

Kanskje han bare ikke bryr seg nok om meg til å ville gjøre noe annerledes i livet sitt? Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kanskje han bare ikke bryr seg nok om meg til å ville gjøre noe annerledes i livet sitt? Hva tror dere?

Nå er jo dette såpass ferskt enda, at det er ikke så rart at han ikke er villig til å anstrenge seg veldig masse på akkurat det området enda!

Jeg personlig ville ikke trodd for mye på at han kommer til å modnes så veldig, men det er jo umulig å si noe om.. Jeg kjenner jo ikke mannen..

Det beste rådet jeg kan gi, er å ta ting med ro, og ikke innvolvere seg for mye, for fort! Se det ann, og ta magefølelser på alvor!

Skrevet

høres skremmende lik ut min eks og meg...

ble slutt for tre dager siden etter to år....

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

å ikke involvere seg for mye for fort ser ut til å være umulig for meg.... :sjenert:

Her er det enten 100% eller ingenting, kanskje derfor det er litt vanskelig for meg å takle noen som er så "laidback"....... Vi har tross alt bare kjent hverandre i ganske kort tid, så kanskje jeg bare må prøve å roe meg... Og samme hvem jeg hadde truffet på hadde han jo ikke kommet med en garanti i hånda: "Jeg er perfekt for deg, og vil være din for alltid..."

Høres kanskje merkelig ut, men jeg leter liksom etter grunner frem i tid for at dette ikke vil fungere, og samtidig unnskylder jeg hans dårlige egenskaper... Nei, jeg er vel ikke helt god i toppetasjen.... :sjenert:

Skadeskutt fra tidligere erfaringer, og alle vil vel beskytte seg selv. :tristbla:

Skrevet

Ta tiden til hjelp så finner dere fort ut hvor det bærer. Og for guds skyld, kvinne. Ikke overanalyser alt.... ;)

Skrevet

Takk for det lammet.... Gjør det HELE tiden :sjenert:

Det kommer til å bli min undergang :ler:

MÅ-PRØVE-Å-SLAPPE-AV :)

Skrevet

nettopp. Gå til et speil, og si det til deg selv 10 ganger. Minst. I timen. Og er du en gjennomsnittlig kvinne på dette punktet vil du bli kurert... om 5-10 år...

Skrevet

:ler: sant :ler:

at det skal være så vanskelig.... :sur:;)

Skrevet

Egentlig er det ganske lett å ta en dag av gangen... Man må bare ha viljen til det... ;)

Skrevet

Jeg VIL, jeg VIL :Nikke::Nikke:

Som en veldig god kompis av meg bruker å si når han hører og ser "tegnene": "Må ikke begynne å stresse nå, jenta..."

Puh :sjenert:

Skrevet

Han høres ut til å være nokså lik mannen min, sånn som han var da vi møttes.

Han hadde akkurat samme væremåte, utifra det du har beskrevet her.

Vi møtte hverandre for 4 år side, har vært gift i 2 nå. Og jeg har aldri hatt det bedre!

Min var også en uslepen diamant, litt skadeskutt etter et lignende forhold som din, og fast bestemt på at ingen fikk herse og styre med ham igjen.

Og veldig mann, som ikke sier så mye, ihvertfall ikke noe unødvendig.

Det jeg vil si til deg, er at du skal ta det med ro, la ting utvikle seg, vær den som gir litt trygghet i forhold til at du er annerledes enn eksen hans. du blir ikke sånn som henne.

Han er nok litt forsiktig i forhold til deg, spesielt ettersom du sikkert viser litt usikkerhet selv.

Og husk, han VISER deg jo at han er glad i deg. Og det sier faktisk mer enn ord. Mannen min har bare blitt mer og mer kos med årene, han viser hver dag hvor høyt han elsker meg, men han sier det ikke så ofte.

Etter egen erfaring, tror jeg absolutt at han er en du bør ta vare på ;)

Skrevet

Å, det gjorde godt å høre Nabodama... :klem:

Har snakka litt med han siden forrige innlegg, og forstår litt mer... Ikke så lett å gå fra den totale ungkarstilværelse til forpliktende forhold (MED barn, som riktignok ikke er involvert enda), og med hans erfaring blir det litt skummelt...

Vi har jo helt forskjellig utgangspunkt, jeg med nesten fire års "familieliv" bak meg, og han med sin ungkarstilværelse.... Et eller annet sted på midten møtes vi.. :sjenert:

Jeg vet jo at jeg er den eneste dama i livet hans, og det holder akkurat nå. Prioriteringene ellers får komme etterhvert.

Tok det lang tid før mannen din "landa" i forholdet, Nabodama?

Vi satser på at dette går seg til :Nikke::hjerter_rundt:

Skrevet

Han landa nokså fort, han. Tok ikke lang tid før han visste at han ville satse på meg. Siden har det gått bare oppover med oss.

Men tidligere erfaringer satt i en stund.

Skrevet

Får ta tida til hjelp.... :)

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Tror det kan bli veldig bra til slutt, og det er jo veldig mye som er bra allerede. Holder fast på det.

Takker så mye for svar, Nabodama :vinke:

Skrevet

:klem:

Lykke til!

Tror dette blir bra, jeg også. Men vær tålmodig.

Skrevet

oioioi, nok en som liker staute tause mannfolk. SENERE kommer de til å syte om manglede KOMMUNIKASJON :ler:

Skrevet

Hehe, det tror jeg du kanskje har rett i gjest.... :)

Når det er sagt, så ville jeg heller hatt den tause sterke typen enn en som er full av fint prat og bullshit ;)

De som ikke sier så mye mener som regel det de sier når de først sier det :ler:

Skrevet

Var meg over her ja.... rakk ikke logge inn :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...