Gå til innhold

Forandre skattekort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få avslag hvis man forandrer skattekortet og sender inn? Jeg tenkte å gjøre dette neste år for å gå omtrent i null. Men de vet jo ikke hvor mye jeg tjener og kan jo tro jeg får en stor baksmell.  Men bare spekulasjoner de sitter vel ikke og følger med på dette?

Anonymkode: d2d41...fc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selvfølgelig får du ikke avslag på endring av skattekortet.

Anonymkode: 9e07c...7e8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, selvfølgelig får du ikke avslag på endring av skattekortet.

Anonymkode: 9e07c...7e8

Ok. Så bra. Så man kan forandre det til laveste prosent da hvis man vil? Men jeg skal bare forandre Så jeg kommer i null.

Skrevet

Det sitter ikke folk i skatteetaten og følger med på alle som endrer skattekort. Det går maskinelt.

Anonymkode: 1dd80...a49

Skrevet (endret)

Man har lov å endre på skattekortet.

Jeg betaler 2000 kr for mye på skatten hver måned for tiden. Det er hardt med tanke på at jeg har desverre kun ca 50 prosent arbeid. Vurderer å endre skattekortet. Men samtidig godt å få igjen. Men det er lenge å vente til skatteoppgjøret. Er godt å få penger tilbake. Men det er vanskelig å betale for mye i mål om å få tilbake når man har lav inntekt. 

Endret av Eloise12345
Skrevet

Jeg tror ikke systemet godtar at man kommer i 0, men om man skriver at man tjener minimalt så kan man kanskje komme ned mot 5 %

Uansett så bør du i såfall ha stålkontroll på din økonomi og sette disse pengene et sted du er sikker på kunne finne ininst like mye, helst mer, når baksmellen kommer. 

Anonymkode: 29a25...d9f

Gjest Blondie65
Skrevet
Eloise12345 skrev (2 timer siden):

Man har lov å endre på skattekortet.

Jeg betaler 2000 kr for mye på skatten hver måned for tiden. Det er hardt med tanke på at jeg har desverre kun ca 50 prosent arbeid. Vurderer å endre skattekortet. Men samtidig godt å få igjen. Men det er lenge å vente til skatteoppgjøret. Er godt å få penger tilbake. Men det er vanskelig å betale for mye i mål om å få tilbake når man har lav inntekt. 

Dette er virkelig bare tull. Jeg skjønner godt at folk ikke vil ha restskatt, men å leve som en fattiglus i hverdagen for å få 24.000 igjen i oktober neste år betyr at man låner staten noen av disse pengene i minst et og et halvt år (mottak skatteoppgjør juni) men i verste fall et år og ti måneder.

Sett nå ned skatten din resten av året sånn at du kan leve fra dag til dag. Øv deg på å spare isteden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror ikke systemet godtar at man kommer i 0, men om man skriver at man tjener minimalt så kan man kanskje komme ned mot 5 %

Uansett så bør du i såfall ha stålkontroll på din økonomi og sette disse pengene et sted du er sikker på kunne finne ininst like mye, helst mer, når baksmellen kommer. 

Jeg mener komme i 0 som at man hverken får igjen på skatten eller får restskatt.  Men ikke 0 prosent skatt.  Ja ska klare å sette dem til side, men er ikke snakk om så veldig mye.

Skrevet

Du kan endre som du selv vil, ingen sjekker eller bryr seg om hva du betaler i skatt pr måned. Vil du endre til 1% skatt, så får du det. Vil du betale 70% skatt, så får du det. Endrer du sånn at du betaler for lite pr måned så får du baksmell, og det er først da noen "bryr" seg. Da bryr de seg om at du betaler baksmellen, men de bryr seg ikke om skattekortet.

• Liker 1
Skrevet
Taluno skrev (På 25.9.2021 den 13.00):

Du kan endre som du selv vil, ingen sjekker eller bryr seg om hva du betaler i skatt pr måned. Vil du endre til 1% skatt, så får du det. Vil du betale 70% skatt, så får du det. Endrer du sånn at du betaler for lite pr måned så får du baksmell, og det er først da noen "bryr" seg. Da bryr de seg om at du betaler baksmellen, men de bryr seg ikke om skattekortet.

Jeg mener man kan sette det ned til minst 5%

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.9.2021 den 12.53):

Jeg mener komme i 0 som at man hverken får igjen på skatten eller får restskatt.  Men ikke 0 prosent skatt.  Ja ska klare å sette dem til side, men er ikke snakk om så veldig mye.

Det bør du  ( og alle andre ) gjøre. Du kan endre skattekortet ditt så mange ganger du ønsker i løpet av et år. SElv endrer je alltid i oktober/ november når jeg ser hva je har tjent så langt 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...