Gå til innhold

Alenemor trenger råd (støtteordninger fra nav)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir nå alene med barnet mitt.Bor fortsatt i leilighet sammen med barnefar.Når kan jeg begynne å søke om støtteordninger fra nav?Jeg går for tiden på aap(dessverre)
Jeg har ikke råd til å betale leie,strøm og alt som fører med før jeg får på plass det økonomiske fra nav.

Anonymkode: dec67...5dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har flyttet ut og dere har fått meklingsattest

Anonymkode: 4d7bf...02a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir nå alene med barnet mitt.Bor fortsatt i leilighet sammen med barnefar.Når kan jeg begynne å søke om støtteordninger fra nav?Jeg går for tiden på aap(dessverre)
Jeg har ikke råd til å betale leie,strøm og alt som fører med før jeg får på plass det økonomiske fra nav.

Ta kontakt med NAV du, og sjekk hvordan du skal gå fram i den situasjonen du er i.

• Liker 1
Skrevet

Husk også at du kan søke om bostøtte i husbanken, og om redusert foreldrebetaling i barnehage! :) Vet ikke alder på barnet ditt da, men.

Anonymkode: cf2d5...248

• Liker 1
Skrevet

Han må i hvert fall flytte ut og registrere adresseendring først.

Anonymkode: 4d65b...dc8

• Liker 2
Skrevet

Du kan søke når dere ikke har samme adresse lenger, og du har meklingsattest. Da kan du søke overgangsstønad og utvidet barnetrygd. Du kan også søke husbanken om bostøtte når du har en leiekontrakt med kun din underskrift på. Du kan også søke redusert foreldrebetaling i kommunen når dere ikke har samme adresse lenger, og søke om støtte til tilsyn for barn fra nav når du har fått vedtak på redusert foreldrebetaling. (Kun om du har barnehage/sfobarn).

Anonymkode: 3c281...17e

• Liker 1
Skrevet

Du kan søke på utvidet barnetrygd etc  når meklingsattesten er på plass og når dere ikke bor sammen i realiteten. Dere må ikke ha endret folkeregistret adresse (men må faktisk ha flytta ut). Du trenger å sannsynliggjøre at dere ikke bor sammen lenger, da nav skal gå etter de faktiske forholdene. Men husk å minn de på dette (i siste punktet om tilleggsopplysninger) da man fort får avslag siden nav ikke kjenner sine egne regler. 

Anonymkode: 52a57...381

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Han må i hvert fall flytte ut og registrere adresseendring først.

Anonymkode: 4d65b...dc8

Det må han slett ikke.

Anonymkode: 9d41a...8cf

Skrevet

Ta kontakt med nav på mandag. Antar at du har krav på ekstra støtte gitt din situasjon. Håper det ordner seg.

Anonymkode: 13758...112

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 20.16):

Du må ikke spørre oss. Du må spørre NAV. De hjelper hvis de har mulighet. Det er jeg sikker på.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for skriving på dialekt,brukerangrep,brukerdebatt,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 20.16):

Før var det noe som het overgangsstønad for enslige mødre. Men jeg vet ikke om den ordningen fortsatt er der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...