AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Har nylig tatt bukplastikk (uten sying av magemuskler). Skjønner at det er tidlig å kunne se noe «resultat», men jeg syns det ser helt forferdelig… etter jeg åpnet for å skifte bandasje har jeg vært så lei meg og skuffet over inngrepet.. navlen ser bare ut som en flekk andregrads forbrenning og over arret er det ett tykt belte med store brede strekkmerker.. hadde jo noe strekkmerker fra før, men ikke så mye! Og det ser ut som alle strekkmerkene er samlet på ett sted - ser ut som et vaskebrett. Syns det så bedre ut slik det var før inngrepet og fikk da inntrykk av at det slett ikke skulle bli seende slik ut??? Trodde tilnærmet alle ble fornøyd etter et slikt inngrep og følte meg relativt trygg og tenke at det kunne neppe bli værre…. Lurer på om det er flere som har blitt skuffet etter inngrep av mageplastikk og om det kanskje retter seg litt mer etterhvert? Anonymkode: d7f63...d82
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Er ei her som har dagbok og har tatt bukplastikk Anonymkode: 823db...22c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ei her som har dagbok og har tatt bukplastikk Anonymkode: 823db...22c Takk, skal se om jeg finner det😄 Anonymkode: d7f63...d82
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #4 Skrevet 25. september 2021 Har du tatt buksnitt eller omvendt T-snitt? Hvor lenge er det siden operasjonen? Det tar lang tid for ting å gro og å "sette seg" slik det blir til slutt. Så spørs det jo hvorfor du har gjort operasjonen, og om det bildet du har hatt i hodet av resultatet er realistisk. Gi det tid. Anonymkode: d26ab...710 1
addict Skrevet 25. september 2021 #5 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk, skal se om jeg finner det😄 Anonymkode: d7f63...d82 Den er min og du finner den under treningsdagbok 😊 Det er bare å smøre seg med tålmodighet.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2021 #6 Skrevet 8. oktober 2021 Tok bukplastikk for 4 uker siden og jeg ser egentlig nesten ingen forskjell, magen buler og er stor.. De fjerna 3 kg hud og fettsugde 500g fett, men syntes fortsatt alt ser veldig rart ut. Gjorde det privat😬 Redd magemusklene øverst på magen har sprukket opp igjen, plutselig blitt veldig øm der og ettersom det plutselig har begynt å bule Anonymkode: 28d5c...ca0
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #7 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tok bukplastikk for 4 uker siden og jeg ser egentlig nesten ingen forskjell, magen buler og er stor.. De fjerna 3 kg hud og fettsugde 500g fett, men syntes fortsatt alt ser veldig rart ut. Gjorde det privat😬 Redd magemusklene øverst på magen har sprukket opp igjen, plutselig blitt veldig øm der og ettersom det plutselig har begynt å bule Anonymkode: 28d5c...ca0 Normal syr man jo ikke sammen magemuskler om du "bare" tar en bukplastikk, sikker på at det er gjort? Har du brukt kompresjonstøy hele tiden? Hvis du mener det ser rart ut så bør du gjerne kontakte klinikken der du opererte og få dem til å se på det. Anonymkode: d26ab...710
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2021 #8 Skrevet 9. oktober 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Normal syr man jo ikke sammen magemuskler om du "bare" tar en bukplastikk, sikker på at det er gjort? Har du brukt kompresjonstøy hele tiden? Hvis du mener det ser rart ut så bør du gjerne kontakte klinikken der du opererte og få dem til å se på det. Anonymkode: d26ab...710 Jo, de syr sammen magemusklene ved bukoperasjon. Anonymkode: 50b19...180
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #9 Skrevet 10. oktober 2021 Kompresjonsbelte og lymfeødem gjør at magen lett får trykkmerker på huden og er du sikker på at disse strekkmerkene ikke bare er avtrykk av dette? Jeg har gjort bp selv. Er superfornøyd selv om jeg ikke så ut første mnd. Angrer hele greia da. Var enda større rundt magen en før bp. Men plutselig slapp hevelsen og alt ble glatt og flatt. Nå etter 6 år er det veldig stabilt, men kan fremdeles merke litt hevelse på kvelden etter en aktiv dag. Anonymkode: 786da...f04
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #10 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jo, de syr sammen magemusklene ved bukoperasjon. Anonymkode: 50b19...180 Jeg sydde ikke. Det er veldig individuelt. Anonymkode: 786da...f04
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #11 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg tok for fire år siden og er misfornøyd fordi kirurgen ikke gjorde som vi ble enige om. Jeg skulle ha t-snitt, men under operasjonen ombestemte han seg og snittet kun på tvers nede, fordi han syntes resten av magen var bra. Det er den ikke, det er masse løst skinn som henger når jeg bøyer meg fremover og dette ser helt jævlig ut når det er stramt nederst. Klagde og fikk innvilget ny operasjon, men pga korona ble den utsatt. Fikk time i juni, da kunne jeg ikke siden jeg akkurat hadde startet i ny jobb. Fortsatt ikke hørt noe om ny dato. Jævlig irriterende, for jeg skulle vært ferdig m magen for fire år siden. Skal også ta rumpa, men siden dette ikke kan gjøres samtidig med magen, vil det gå lang tid før jeg er i mål. Anonymkode: cb929...354 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #12 Skrevet 10. oktober 2021 Jeg hadde for 3 år siden. Jeg presiserte at jeg ville ha lavt snitt og kom ut med et snitt som går opp til midjen på sidene. Da jeg spurte ham om det etterpå påstod han at det var lavt. Da lurer jeg på hva som er høyt... opp til armhulene?!? Hele snittet vises når jeg går med bikini. Så hvis ikke arret blekner nok, så kommer jeg til å ta en ny operasjon bare for å få arret lengre ned. Ei venninne fikk det så lavt (annen lege) at det er skjult av trusen. Men bortsett fra det er jeg fornøyd. Navlen ble kjempefin. Man skulle aldri trodd at den ikke var naturlig. Det var bare den "misforståelsen" om hvor lavt snittet skulle være. Anonymkode: 95683...2e6 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2021 #13 Skrevet 10. oktober 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jo, de syr sammen magemusklene ved bukoperasjon. Anonymkode: 50b19...180 Du må skille på bukoperasjon og bukplastikk. Ved bukplastikk pleier man ikke å sy i muskulaturen nei, da er det fjerning av overflødig hud som er er hensikten. Ved operasjon av brokk eller rectus diastase samtidig sys muskulaturen, men dette er en mye større operasjon og den gjøres ofte ikke privat. Anonymkode: d26ab...710
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #14 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 9.10.2021 den 14.51): Jo, de syr sammen magemusklene ved bukoperasjon. Anonymkode: 50b19...180 Nei. Det er mange som får innvilget sying av magemuskler samtidig med bukplastikk, men det har isolert sett ingenting med bukplastikk å gjøre. Det er 2 forskjellige operasjoner som kan gjøres hver for seg og må innvilges separat selv om de kan gjøre det samtidig. Anonymkode: 7e3d2...fbd
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #15 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 10.10.2021 den 9.34): Du må skille på bukoperasjon og bukplastikk. Ved bukplastikk pleier man ikke å sy i muskulaturen nei, da er det fjerning av overflødig hud som er er hensikten. Ved operasjon av brokk eller rectus diastase samtidig sys muskulaturen, men dette er en mye større operasjon og den gjøres ofte ikke privat. Anonymkode: d26ab...710 Ble operert på privat etter offentlig henvisning til fleur de lis (omvendt T-snitt). På forundersøkelse til operasjonen tok de ultralyd av muskulatur for å se om distase måtte syes i samme operasjon. Jeg var da ikke spesifikk henvist til sying av magemuskler. Det viste seg at jeg ikke hadde behov for dette, så jeg fikk kun ren plastikkoperasjon. Jeg er veldig fornøyd, men det tok to år, et par ekstra kilo vektnedgang og mange timer styrketrening til for at formen ble "perfekt" (for meg). Anonymkode: 8eec1...c01
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2021 #16 Skrevet 11. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 10.10.2021 den 9.34): Du må skille på bukoperasjon og bukplastikk. Ved bukplastikk pleier man ikke å sy i muskulaturen nei, da er det fjerning av overflødig hud som er er hensikten. Ved operasjon av brokk eller rectus diastase samtidig sys muskulaturen, men dette er en mye større operasjon og den gjøres ofte ikke privat. Anonymkode: d26ab...710 Tja, alle på slankesidene på facebook, som har tatt bukplastikk (!) får sydd musklene om dei er delt (ved feks graviditet) Alle som vil, sjølvsagt Sjølv har eg tatt buk, og fikk automatisk sydd magemusklene. Anonymkode: 50b19...180
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå