AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Sjefen min tar ikke tak i problemer på jobb. Hun er redd for at de det gjelder skal bli sure. Hun vil være venninne med alle. Kan man være både sjef og venninne? Anonymkode: 2d96f...529
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sjefen min tar ikke tak i problemer på jobb. Hun er redd for at de det gjelder skal bli sure. Hun vil være venninne med alle. Kan man være både sjef og venninne? Anonymkode: 2d96f...529 Hva slags problemer er det snakk om? Anonymkode: c879a...98e
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 De to rollene burde man ikke blande dersom man ønsker å være en god leder. Anonymkode: fd359...f3b 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva slags problemer er det snakk om? Anonymkode: c879a...98e Noen som ikke gjør jobben sin, men hun feier det under teppet Anonymkode: 2d96f...529
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noen som ikke gjør jobben sin, men hun feier det under teppet Anonymkode: 2d96f...529 Husk at sjefen din kan vite noe om kollegaen din som du ikke vet. Kanskje kollegaen din har gode grunner for å gjøre som hun gjør? Hun kan ha skjulte helseplager, f eks, eller slite med noe privat. Det vet du ingenting om. Sjefen har ikke lov til å dele slike opplysninger med deg. Det kan sikkert oppleves som at hun «feier det under teppet». Anonymkode: c879a...98e 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Husk at sjefen din kan vite noe om kollegaen din som du ikke vet. Kanskje kollegaen din har gode grunner for å gjøre som hun gjør? Hun kan ha skjulte helseplager, f eks, eller slite med noe privat. Det vet du ingenting om. Sjefen har ikke lov til å dele slike opplysninger med deg. Det kan sikkert oppleves som at hun «feier det under teppet». Anonymkode: c879a...98e Jeg har opplevd et sånt scenario. Sjefen visste om ting rundt en kollega som gjorde at vedkommende "kom unna" med ting vi andre ville fått trøbbel for. Ettersom vi ikke visste at det var gode grunner for dette førte det til mye misnøye blant de andre ansatte. Jeg forstår at sjefen har taushetsplikt, men i dette tilfellet ville mye misnøye vært unngått med mer åpenhet. Da vi omsider fikk vite hva som stod snudde flertallet og hadde empati og forståelse for at en kollega i en svært utfordrende situasjon fikk noen "privilegier". Anonymkode: 413b1...220
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #7 Skrevet 25. september 2021 Hvis det handler om å bli likt så bør sjefer tenke på at sjefer som er gode sjefer oftest er bedre likt enn sjefer som vil være venner/venninner. Anonymkode: 252a8...1f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå