Gjest murstein Skrevet 29. september 2005 #1 Skrevet 29. september 2005 kunne tenkt meg å ta en gyn.undersøkelse bare for å forsikre meg om at alt står bra til nedentil, men hvordan går jeg frem?? er det i såtilfellet fastlegen min jeg må til? er ikke særlig glad i han akkurat...
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2005 #2 Skrevet 29. september 2005 kunne tenkt meg å ta en gyn.undersøkelse bare for å forsikre meg om at alt står bra til nedentil, men hvordan går jeg frem?? er det i såtilfellet fastlegen min jeg må til? er ikke særlig glad i han akkurat... ← En vanlig gyn gjøres gjerne hos fastlegen. Dersom du ikke liker ham kan du enten bytte fastlege (tar en måneds tid), eller høre om de har en kvinnelig lege (om du foretrekker det til gyn) på senteret/kontoret som kan ta den timen for din faste lege. Jeg har fastlege jeg aldri har møtt - jeg går til kollegaen hans istedet!
Gjest murstein Skrevet 29. september 2005 #3 Skrevet 29. september 2005 så da ringer jeg bare fastlege kontoret da? hva skal jeg si? utrolig uvitende...
Eplesmil Skrevet 29. september 2005 #4 Skrevet 29. september 2005 Hei. Jeg går ikke til min fastlege når jeg tar slike undersøkelser. Jeg bruker Omnia legesenter de har sentre i flere deler av landet. Der jeg går har de en kvinnelig gynekolog. Jeg syns det er tryggere når det er en kvinne, veit ikke hvorfor men. Hilsen Eplesmil
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2005 #5 Skrevet 29. september 2005 Du trenger bare å si at du ønsker en gynekologisk undersøkelse, og hvis de spør om hvorfor kan du vel bare si det som det er , at du ønsker å få sjekket om alt er i orden. Jeg går til min fastlege for GU, og syns ikke det er noen vanskelig sak. Husk at legen gjør dette hele tida.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2005 #6 Skrevet 29. september 2005 så da ringer jeg bare fastlege kontoret da? hva skal jeg si? utrolig uvitende... ← Bare ring og si at du vil bestille time for en gyn.undersøkelse. Si at du foretrekker kvinnelig lege til slike undersøkelser (hvis så er tilfelle da!) og spør om de har en kvinnelig lege der som har anledning å ta denne timen med deg. Skal du bytte fastlege for godt kan du gjøre det på internett. På hjemmesidene til trygdeetaten finner du en oversikt over hvilke leger som har ledige plasser på ditt bosted.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå