AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Det skulle egentlig være 1-2 personer til med i intervjuet, men ble ikke slik på dette intervjuet. Følte det gikk ganske bra allikevel og det bekreftet personen som foretok intervjuet. Har riktig utdanning; så kan ikke være derfor. Heller ble det ikke bedt om å legge ved referanser, så kan ikke være av den grunn. Dette var en skikkelig knekk i selvtillit, så jeg spurte ikke om årsak😰 Anonymkode: fbff8...838
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Jeg forstår ikke helt hva du spør om. Hva mener du at kan være årsaken til avslaget? At det var færre personer til stede på intervjuet? På hvilken måte skulle det ha noe å si? Anonymkode: 0d05e...b8e 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg forstår ikke helt hva du spør om. Hva mener du at kan være årsaken til avslaget? At det var færre personer til stede på intervjuet? På hvilken måte skulle det ha noe å si? Anonymkode: 0d05e...b8e Ja. Fordi de skulle holde flere intervjuer etter mitt og i utgangspunktet skulle det være 3 stykker tilstede i intervjuet. Sjef, tillitsvalgt og en til. Fikk ingen årsak i avslaget, annet enn at de har prioritert andre. Og da menes det i flertall.. Egentlig ganske rart, fikk inntrykk av at jeg kunne være en aktuell kandidat. Anonymkode: fbff8...838
Sandie Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Fordi de skulle holde flere intervjuer etter mitt og i utgangspunktet skulle det være 3 stykker tilstede i intervjuet. Sjef, tillitsvalgt og en til. Fikk ingen årsak i avslaget, annet enn at de har prioritert andre. Og da menes det i flertall.. Egentlig ganske rart, fikk inntrykk av at jeg kunne være en aktuell kandidat. Anonymkode: fbff8...838 Jeg ville bare sendt dem en Mail og spurt hva jeg manglet. Hvis ikke vil du bare gruble videre på dette i ettertid. 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja. Fordi de skulle holde flere intervjuer etter mitt og i utgangspunktet skulle det være 3 stykker tilstede i intervjuet. Sjef, tillitsvalgt og en til. Fikk ingen årsak i avslaget, annet enn at de har prioritert andre. Og da menes det i flertall.. Egentlig ganske rart, fikk inntrykk av at jeg kunne være en aktuell kandidat. Anonymkode: fbff8...838 Tror ikke det er antall til stede på intervjuet som er årsaken til at de ikke gikk videre med deg. Kanskje noen av de andre kandidatene hadde mer erfaring enn deg, andre kvaliteter/utdanning osv. Du kan be om søkerlisten, så kan du sammenlikne. Videre kan du jo spørre intervjuer om hva som gjorde at du ikke kom videre. Anonymkode: 0d05e...b8e 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 De kan ha forkastet den om du ikke har med referanser, uten at de har spurt etter referanser spesifikt. Det kan også forklares med at det var flere søkere som var kvalifisert Anonymkode: f35a1...084
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #7 Skrevet 24. september 2021 Eller det er så enkelt at de allerede har bestemt seg for noen andre.... Hvis det er i det offentlige er det en ganske vanlig greie dessverre. De har en vikar i stillingen allerede, men MÅ lyse den ut og kjøpe prosessen, så da sitter man der og søker på jobber som egentlig er besatte... Anonymkode: 632ff...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #8 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror ikke det er antall til stede på intervjuet som er årsaken til at de ikke gikk videre med deg. Kanskje noen av de andre kandidatene hadde mer erfaring enn deg, andre kvaliteter/utdanning osv. Du kan be om søkerlisten, så kan du sammenlikne. Videre kan du jo spørre intervjuer om hva som gjorde at du ikke kom videre. Anonymkode: 0d05e...b8e Dette er kun en ekstrajobb (men jeg har en god del arbeidskapasitet og forklarte antall vakter jeg kan ta). Mistenker også at menn vil være foretrukket grunnet arbeidets art, men det ville jo være kjønnsdiskriminering å ytre dette fra øvre hold. Fikk litt feelingen av dette under intervjuet. Vet ikke om jeg skal dvele videre på det eller ikke, jeg står ikke uten inntekt akkurat. Vet at det jobber folk der med lavere utdanning enn meg. Har en 3 årig utdanning. Anonymkode: fbff8...838
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #9 Skrevet 24. september 2021 nå gir du svært lite, og forteller ikke noe om hva som ble sagt. det kan være mange forklaringer: umiddelbar tanke : her har de nok hatt ett "førintervju" med en person bare for å sjekke litt mer ut om deg, og hva du tenker. de ønsket ikke alle å sette av tid. hvis du var aktuell hadde du blitt innkalt til et nytt intervju med alle. eller :de må kun lyse stillingen ut formelt. de innkalte deg til intervju da de må Innkalle noen. er nok en tilkallingsvikar som allerede har fått stillingen, eller noen med lengre erfaring i akkurat den organisasjonen det være at du er overkvalifisert/eller de ønsket en med fagbrev eller erfaring (hvis det ikke var krav til bachelor). når det ikke er krav til bachelor er det risiko at søkere med bachelor kun tar ekstravakter inntil de får annen 100%. Anonymkode: 7edac...36e
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #10 Skrevet 25. september 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Dette er kun en ekstrajobb (men jeg har en god del arbeidskapasitet og forklarte antall vakter jeg kan ta). Mistenker også at menn vil være foretrukket grunnet arbeidets art, men det ville jo være kjønnsdiskriminering å ytre dette fra øvre hold. Fikk litt feelingen av dette under intervjuet. Vet ikke om jeg skal dvele videre på det eller ikke, jeg står ikke uten inntekt akkurat. Vet at det jobber folk der med lavere utdanning enn meg. Har en 3 årig utdanning. Anonymkode: fbff8...838 Hvis du formulerer deg på samme måte på intervju, så vet du hvorfor du ikke fikk jobben. Husk personlighet skal også klaffe Anonymkode: fb22a...051 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #11 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det skulle egentlig være 1-2 personer til med i intervjuet, men ble ikke slik på dette intervjuet. Følte det gikk ganske bra allikevel og det bekreftet personen som foretok intervjuet. Har riktig utdanning; så kan ikke være derfor. Heller ble det ikke bedt om å legge ved referanser, så kan ikke være av den grunn. Dette var en skikkelig knekk i selvtillit, så jeg spurte ikke om årsak😰 Anonymkode: fbff8...838 Behøver ikke å være noe galt i intervjuet. De fant vel bare noen andre som egnet seg bedre til jobben. Jeg fikk kjeft av en fyr en gang, etter jeg fikk jobb i faghandel. Jeg hadde erfaring med samme jobb et annet sted, vedkommende hadde fagbrev, men ikke butikk erfaring. Så han kjefta meg opp og ned i butikken, fordi han mente jeg hadde tatt jobben hans, siden jeg ikke hadde fagbrev. Men skjønner jo at han ikke fikk butikk jobb, når han ikke kan å behandle folk. Så det overgikk min kompetanse og total enn det fagbrevet hans. Anonymkode: e2dd1...460
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #12 Skrevet 25. september 2021 Man får jo ikke alle jobber man er til intervju på... Ingen har kan svare på hvorfor du ikke fikk tilbud om jobben. Intervjuet gikk kanskje ikke så bra, uten at noen her vet hva som slo feil. Noen andre gjorde tydeligvis et bedre intervju, hadde mer erfaring, eller egnethet enn deg. Anonymkode: 28052...63b
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #13 Skrevet 25. september 2021 Hvis andre kan jobbe mer ekstra enn deg går de selvfølgelig for den personen. Dersom det f.eks er jobb på institusjon uten krav om miljøtetapeututdanning vil det være mer økonomisk å ansette en miljøarbeider. Dersom mannlig personell er ønsket av bruker, det er mye utagering el.løft som krever styrke etc vil noen kunne prioritere å ansette menn. Veldig vanskelig å si hvorfor du ikke fikk jobben, men det at du skriver her å virker såpass undrende gjør at du kanskje ikke fremstår meget smart. Er ikke meningen å være nedlatende, men ærlig. Anonymkode: ba246...989
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #14 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis andre kan jobbe mer ekstra enn deg går de selvfølgelig for den personen. Dersom det f.eks er jobb på institusjon uten krav om miljøtetapeututdanning vil det være mer økonomisk å ansette en miljøarbeider. Dersom mannlig personell er ønsket av bruker, det er mye utagering el.løft som krever styrke etc vil noen kunne prioritere å ansette menn. Veldig vanskelig å si hvorfor du ikke fikk jobben, men det at du skriver her å virker såpass undrende gjør at du kanskje ikke fremstår meget smart. Er ikke meningen å være nedlatende, men ærlig. Anonymkode: ba246...989 Beklager, skulle ikke brukt ord som "smart". Skulle vel frem til det som noen over skriver at personlig egnethet også er viktig i mange yrker. Og det å lære å ikke ta for mye personlig kan være greit. Mange får også avslag på jobber selv om de er godt kvalifiserte, kanskje det bare rett og slett var noen andre som hadde mer erfaring. Anonymkode: ba246...989
Myrmica Skrevet 26. september 2021 #15 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-9-24 den 18.32): Det skulle egentlig være 1-2 personer til med i intervjuet, men ble ikke slik på dette intervjuet. Følte det gikk ganske bra allikevel og det bekreftet personen som foretok intervjuet. Har riktig utdanning; så kan ikke være derfor. Heller ble det ikke bedt om å legge ved referanser, så kan ikke være av den grunn. Dette var en skikkelig knekk i selvtillit, så jeg spurte ikke om årsak😰 Anonymkode: fbff8...838 Husk at man kan ha full klaff på alle punkter, og være en skikkelig god kandidat for jobben - og fremdeles ikke få napp. Rett og slett fordi de kanskje har tre-fire kandidater som er perfekte, og da må de jo bare velge en. Kanskje det var tilfeldig at det ble en annen og ikke deg,
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #16 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Beklager, skulle ikke brukt ord som "smart". Skulle vel frem til det som noen over skriver at personlig egnethet også er viktig i mange yrker. Og det å lære å ikke ta for mye personlig kan være greit. Mange får også avslag på jobber selv om de er godt kvalifiserte, kanskje det bare rett og slett var noen andre som hadde mer erfaring. Anonymkode: ba246...989 Tar det ikke personlig, hadde bare inntrykk av at det gikk bra. Nei, det var ingen spesifikke kvalifikasjonskrav. Ut ifra det som ble sagt tolket jeg det som at de anser min kompetanse som nyttig på arbeidsplassen. Det kan være mange årsaker til avslag såklart. Har skrevet det litt kryptisk ja, vil ikke bli gjenkjent🙈 Anonymkode: fbff8...838
Snowbrigade Skrevet 26. september 2021 #17 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tar det ikke personlig, hadde bare inntrykk av at det gikk bra. Nei, det var ingen spesifikke kvalifikasjonskrav. Ut ifra det som ble sagt tolket jeg det som at de anser min kompetanse som nyttig på arbeidsplassen. Det kan være mange årsaker til avslag såklart. Har skrevet det litt kryptisk ja, vil ikke bli gjenkjent🙈 Anonymkode: fbff8...838 Jeg var på jobbintervju til en lærerjobb en gang som gikk skikkelig bra, var helt sikker på jeg fikk jobben. Men så hadde de hatt en søker med mye mer erfaring, så til slutt måtte de nesten la det veie tyngst, selv om de sa de gjerne skulle ansatt meg også. En annen gang følte jeg at hele intervjuprosessen hadde gått veldig bra, men de var ute etter mer "autoritære" folk enn meg, det skjønte jeg først da jeg ba de begrunne avslaget. Så det kan være så mange grunner, man får ikke nødvendigvis en jobb bare fordi intervjuet går bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå