Gå til innhold

Foreldre i jobb og barna har ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min jobber. Snart er det høstferie. Har 1.klassing som skal være hjemme en hel uke. Vet ikke hvordan vi skal få den uken til å gå. han kan ikke være aleine og vi begge jobber.

Dere som har barn som skal ha høstferie, hva er planen deres? Vil gjerne høre 🙂  

Anonymkode: 841f4...d04

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er på sfo ,bortsett hn har fri en dag :) Har ikke barnet sfo?

Anonymkode: 77a12...e9a

• Liker 5
Skrevet

Mine var på SFO om jeg ikke hadde ferie tilgode selv, eller vi sendte de til besteforeldre.

Anonymkode: 55b81...fe6

• Liker 2
Skrevet

SFO, eller velvillige besteforeldre. Har også hørt om enkelte som samarbeider med venner, slik at de tar halve uka med fri+barnevakt hver. 

Anonymkode: 629a7...6ab

• Liker 3
Skrevet

Planlegger alt dette i starten av året slik at vi kan time med egen ferie eller avspasering evt involvere besteforeldre eller andre familier i klassen.

Anonymkode: 3b11a...57b

• Liker 8
Skrevet

Er SFO også stengt? Mitt barn hadde SFO på ettermiddager og ferier (om jeg jobbet) frem til hun kunne være alene hjemme. Rundt midten av 3. klasse en gang. 

Anonymkode: 7a5d5...cf2

• Liker 1
Skrevet

1. klassinger er for små til å være hjemme alene hele dagen. Dere må ha sfo, ferie eller barnevakt. 

Anonymkode: 0d15a...846

• Liker 3
Skrevet

SFO er åpen :)

Anonymkode: 0ef92...bd5

Skrevet

Vi har høstferie SFO. Koster ekstra, 1000 kr for en uke eller noe sånn. 

Måtte melde seg på dette for en stund siden. Vi løser det med feriedager+avspasering og besteforeldre. 

Anonymkode: 48a21...8c7

Skrevet

En av oss jobber turnus, så to av dagene blir de alene i et par timer bare. De andre dagene blir de alene, men kan gå til besteforeldre om de vil. Ellers besøker de nok venner, eller får besøk.

Men vi hadde SFO ut 1.klasse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har høstferie SFO. Koster ekstra, 1000 kr for en uke eller noe sånn. 

Måtte melde seg på dette for en stund siden. Vi løser det med feriedager+avspasering og besteforeldre. 

Anonymkode: 48a21...8c7

Slik er det her også. Må dere likevel betale fullpris for sfo i oktober? Forstår ikke det der.

Anonymkode: 4459f...315

Skrevet

Høstferie med besteforeldre. Både vinter- og høstferien tas med dem hvert år.

Anonymkode: daede...e0e

Skrevet

Det er veldig dyrt med sfo i høstferien. Den prisen kommer utenom vanlig takst. 
hos oss har besteforeldre stilt opp i feriene da barna var små. 

Anonymkode: cac32...41f

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg og mannen min jobber. Snart er det høstferie. Har 1.klassing som skal være hjemme en hel uke. Vet ikke hvordan vi skal få den uken til å gå. han kan ikke være aleine og vi begge jobber.

Dere som har barn som skal ha høstferie, hva er planen deres? Vil gjerne høre 🙂  

Anonymkode: 841f4...d04

Hva med AKS/SFo? 

Anonymkode: e83df...950

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Slik er det her også. Må dere likevel betale fullpris for sfo i oktober? Forstår ikke det der.

Høres ikke lovlig ut. 

Anonymkode: e83df...950

Skrevet

Enten tar foreldre ut ferie elker så er barnet på sfo/aks eller så må dere finne en annen barnevaktløsning hos for eksempel besteforeldre. Og slikt er det alltid lurt å tenke på i god tid. Det kan ikke komme som en overraskelse at det er høstferie. Det samme gjelder jo sommer, påske, vinterferie og juleferie. 

Anonymkode: a7b99...df5

Skrevet

Mor/far litt fri hver, byttet på med andre foreldre en dag eller to, og SFO. Var aldri noe stort problem. Barnet syns det er veldig stas med at det var hos andre/hadde venner her noen av dagene 🙂

Anonymkode: d63ed...861

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hos oss betaler vi for SFO ti mnd i året og så betaler vi for ferie-SFO ved siden av. Hvis dere betaler for SFO 11 mnd i året burde feriene være inkludert. 

Anonymkode: d7c1d...ac1

Skrevet

SFO. Etter at barna sluttet på SFO har vi kjørt en kombinasjon av timing av avspaseringsuker, besteforeldre, hjemmekontor og et par dager hjemme alene. 

Anonymkode: 150c6...0d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...