Gå til innhold

Øl som har gått ut på dato

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk en Beetroot Pale Ale i gave som gikk ut på dato i april 2019. Kan jeg trygt drikke den? 

Anonymkode: d39e8...48a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker lite øl og har ofte en boks eller flaske i kjøleskapet som er over et år etter holdbarheten. Smaker like godt syns jeg.

Skrevet (endret)

Du kan lukte/smake på den, så finner du ut. Hørtes ut som en litt "tvilsom" smak for egen del men... ?Rødbet-øl? hørtes ikke helt toppers ut, men hvem vet...  Smak, og gi oss terningkast :Nikke:

edit. Gjetter på at den smaker rÆv, for vanlig øl begynner å smake litt tvilsomt 3-4 måneder etter utgang.

Endret av Beeblebrox
Skrevet
Beeblebrox skrev (6 minutter siden):

Du kan lukte/smake på den, så finner du ut. Hørtes ut som en litt "tvilsom" smak for egen del men... ?Rødbet-øl? hørtes ikke helt toppers ut, men hvem vet...  Smak, og gi oss terningkast :Nikke:

edit. Gjetter på at den smaker rÆv, for vanlig øl begynner å smake litt tvilsomt 3-4 måneder etter utgang.

Jeg tror ikke det er rødbetøl🤣 Er det ikke bare et merkenavn?

• Liker 1
Skrevet

Fikk opplyst på et ølkurs en gang at den eneste ølen som «går ut på dato» er pils. Mørkt øl spesielt gjør ikke det, men de er pliktig til å påføre dato

Anonymkode: 6d432...6ec

Skrevet
visp skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke det er rødbetøl🤣 Er det ikke bare et merkenavn?

Ikke spør meg! Jeg synes det høres sketchy ut, selv om det skulle vise seg å kun være "merkenavn" :fnise:  Du har sikkert rett, for rødbeter i øl høres ikke ut som en slager, altså 🤪

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg fikk en Beetroot Pale Ale i gave som gikk ut på dato i april 2019. Kan jeg trygt drikke den? 

Anonymkode: d39e8...48a

Kjip gave å få 🤣

Anonymkode: 4e560...a50

• Liker 1
Skrevet
Beeblebrox skrev (7 minutter siden):

Ikke spør meg! Jeg synes det høres sketchy ut, selv om det skulle vise seg å kun være "merkenavn" :fnise:  Du har sikkert rett, for rødbeter i øl høres ikke ut som en slager, altså 🤪

Jeg måtte sjekke. Høres faktisk ikke galt ut:

https://www.irishtimes.com/life-and-style/food-and-drink/drink/beetroot-beer-tastes-pretty-good-actually-try-it-with-cheese-1.3862516

• Liker 1
Skrevet (endret)
visp skrev (4 minutter siden):

Du drikker jo ikke øl engang...  Veldig skeptisk, altså 🤔. Sånne "reviews" kan få alt til å høres godt ut også...  Men ja, i "tekstformat" så høres det jo drikkandes ut :skaal:

edit--- neeesten iaf... Rødbetøl, du lizm :fnise:

Endret av Beeblebrox
Skrevet
Beeblebrox skrev (1 minutt siden):

Du drikker jo ikke øl engang...  Veldig skeptisk, altså 🤔. Sånne "reviews" kan få alt til å høres godt ut også...  Men ja, i "tekstformat" så høres det jo drikkandes ut :skaal:

edit--- neeesten iaf... Rødbetøl, du lizm :fnise:

Jeg liker øl, men de kan bli liggende lenge i kjøleskapet:) Men dette må nesten sjekkes. Rødbeter smaker jo litt jord da, så hvem som fant på det var vel kanskje en som var litt full fra før😀

• Liker 1
Skrevet (endret)
visp skrev (8 minutter siden):

Jeg liker øl, men de kan bli liggende lenge i kjøleskapet:) Men dette må nesten sjekkes. Rødbeter smaker jo litt jord da, så hvem som fant på det var vel kanskje en som var litt full fra før😀

Factcheck says - NO! Den første setningen i innlegget ditt har allerede avslørt deg. Totalt motstridende :fnise: 

Ja, altså hvem vet. Det er jo ikke helt umulig at dette er godt! Hadde definitivt gitt det EN sjanse, jaffal.

Hva skjer, TS? Vi venter alle i spenning her :jepp: Delicious, or not ?😄

edit... Awww trudde denne tråden var ny, jeg.... 7-timer... Kanskje TS er dÆvv ... 

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Skrevet

Man kan helt trygt drikke øl som er gått ut på dato, men smaken kan endres litt etter hvert.

Har drukket pils som gikk ut på dato rundt 20 år før vi smakte på den, det smakte i grunn mest som soyasaus 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...