Egenskap Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Nå som det kommer inn ny partileder i KrF så vil jeg tro det er KrF som ender å havne i regjering igjen. Jeg har vanskeligheter med å tro SV blir der.
CAPS LOCK Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Støre får ikke flertall hvis han bytter ut SV med KrF, for KrF har bare 3 mandater mens SV har 13. Det kreves 85 for å få flertall. AP har 48, og SP har 28. Med SV med på laget får Støre 89 mandater bak seg. Med KrF i stedet for SV får Støre bare 79 mandater bak seg. https://www.nrk.no/valg/2021/resultat/ 4
ltfutt Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 KrF klarte ikke sperregrensen en gang så det hjelper lite.. 4
Gjest Krokanrullene Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 Egenskap skrev (2 timer siden): Nå som det kommer inn ny partileder i KrF så vil jeg tro det er KrF som ender å havne i regjering igjen. Jeg har vanskeligheter med å tro SV blir der. Hvorfor i all verden skal KrF inn? KrF har valgt å gå mot høyresiden politisk, de skal da ikke være med i en AP-regjering. Krf er også for små, som en over her skriver.
Imariuz Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 ltfutt skrev (3 timer siden): KrF klarte ikke sperregrensen en gang så det hjelper lite.. De har fortsatt mandater på Stortinget, og kan dermed sitte i regjering om de ønsker det. Ettersom de gikk til valg på en borgerlig regjering, og gjorde et dårlig valg, er det usannsynlig at de vil det. Trolig blir det heller en form for støttehjul for en AP/SP-regjering.
LeneXCII Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 Imariuz skrev (Akkurat nå): De har fortsatt mandater på Stortinget 2 stk?
Imariuz Skrevet 24. september 2021 #7 Skrevet 24. september 2021 LeneXCII skrev (1 time siden): 2 stk? 3 mandater, noe et raskt google søk ville fortalt deg. De sitter fortsatt på Stortinget, og kan delta i regjering om de ønsker.
Lomvi Skrevet 24. september 2021 #8 Skrevet 24. september 2021 Ryddet for brudd på aktuellerommets retningslinjer. Lomvi, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå