Gå til innhold

tilbake til eksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg er en kvinne i begynnelsen av 20 årene. jeg har for et halvt år siden slått opp med kjæresten som jeg bodde samme med i 5 år. det var pga at jeg traff en annen mann. kjæresten min visste ikke og vet fortsatt ikke at det er derfor jeg slo opp med han. nå har jeg vært sammen med han nye en stund og vi har det veldig fint sammen. men jeg får aldri den samme følelsen hos han som jeg hadde hos den gamle kjæresten min. nå savner jeg eksen min veldig og griner hver gang jeg ser han. jeg håper på å få noen gode råd fra folk, kanskje folk som har vært gjennom det samme.

hvordan vet en hvem en skal dele resten av livet sammen med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

håper for hans del at x'n din ikke tar deg tilbake. Hvis han ikke var god nok for deg første gangen, så ser jeg ikke at du kommer til å bli værende med han neste gang heller. Hvis du skal slå opp hver gang du tror du kan få noen bedre, så fortjener han en som er bedre enn deg-

Skrevet

Har du tenkt å prøve deg på eksen igjen, må du ihvertfall begynne med å være ærlig med han med hvorfor det ble slutt. Ellers vil han finne det ut i etterkant, og det er i hvertfall ikke særlig lurt.........

Du kan jo selv tenke deg hvordan han kommer til å reagere på beskjeden om at du dumpa han for en annen......Ingen lett situasjon dette.

Man VET aldri om man har funnet den rette-man må bare følge intuisjonen\magefølelsen. Desverre ingen garantier i kjærlighet.

Dette var til liten hjelp for deg, men.....

Skrevet
håper for hans del at x'n din ikke tar deg tilbake. Hvis han ikke var god nok for deg første gangen, så ser jeg ikke at du kommer til å bli værende med han neste gang heller. Hvis du skal slå opp hver gang du tror du kan få noen bedre, så fortjener han en som er bedre enn deg-

Jeg ville ikke dratt fra han igjen hvis vi ble sammen. jeg vet at han fortjener bedre...jeg bare vet hvor gode vi var sammen. hadde så mange fine planer sammen. er så vanskelig å gi slipp på det

Skrevet

Har det akkurat sånn selv :tristbla:

Jeg får helt vondt hver gang jeg møter eksen min, savner han noe så voldsomt.

Vet det var en grunn til at det ble slutt. Men overser jo alt sånn, vil bare ha han tilbake. HAdde bestemt meg for virkelig og vise han hvor høyt jeg elska han. Da så jeg han sammen med ei anna jente.... :grine::grine:

Nå nekter han å snakke med meg..

Å jeg klarer ikke binde meg til en ny mann.. selv om jeg har møtt en helt fantastisk person på alle måter..

vil bare tilbake til eksen...... :cry: :cry: :grine::grine::grine::murvegg::murvegg:

Skrevet
Har det akkurat sånn selv  :tristbla:

Jeg får helt vondt hver gang jeg møter eksen min, savner han noe så voldsomt.

Vet det var en grunn til at det ble slutt. Men overser jo alt sånn, vil bare ha han tilbake. HAdde bestemt meg for virkelig og vise han hvor høyt jeg elska han. Da så jeg han sammen med ei anna jente.... :grine:  :grine:

Nå nekter han å snakke med meg..

Å jeg klarer ikke binde meg til en ny mann.. selv om jeg har møtt en helt fantastisk person på alle måter..

vil bare tilbake til eksen......    :cry:  :cry:  :grine:  :grine:  :grine:  :murvegg:  :murvegg:

skulle gjerne ha vært den personen som gjorde han lykkelig igjen og lage planer sammen men på en annen måte skulle jeg kanskje enda heller ville se han lykkelig.

det er egentlig viktigere at han har det bra enn om jeg får ha det bra sammen med han. men likevel så gjør det forferdelig vondt å se han igjen. det er så mange små ting en husker, små ting som bare jeg og han visste om, våkne sammen, lage mat, helt hverdagslige ting. og nå når jeg ser han er han bare en fremmed på andre siden av gata som jeg vinker litt forsiktig til. det gjør så vondt... :tristbla:

Skrevet

Noen ganger må man bare få ting litt mer på avstand før man forstår hvor fint man har det. Eller hvilken situasjon man egentlig er i.

Jeg tror ikke du taper noe på å snakke med eksen din.

Om du er i begynnelsen av 20-årene (21-22) og har vært sammen med kjæresten din i 5 år. Så kan det godt være at med bruddet at han kanskje innser/tror/føler dere rett og slett har vokst fra hverandre. Det må du også være forberedt på når du snakker med han.

Prat hvertfall med han. Og lykke til. Og husk å skriv oppdatering her inne :)

Skrevet

Du har gått i en vanlig felle ja.. Man tror at gresset er grønnere på den andre siden, også vet man ikke hva man har før det er borte... Ligg deg på kne for eksen din og fortell ALT sammen... Hvorfor du dro og hvor mye du angrer! Hvis han fremdeles er glad i deg så tror jeg han tilgir deg...

Skrevet
Hei. jeg er en kvinne i begynnelsen av 20 årene. jeg har for et halvt år siden slått opp med kjæresten som jeg bodde samme med i 5 år. det var pga at jeg traff en annen mann. kjæresten min visste ikke og vet fortsatt ikke at det er derfor jeg slo opp med han. nå har jeg vært sammen med han nye en stund og vi har det veldig fint sammen. men jeg får aldri den samme følelsen hos han som jeg hadde hos den gamle kjæresten min.  nå savner jeg eksen min veldig og griner hver gang jeg ser han. jeg håper på å få noen gode råd fra folk, kanskje folk som har vært gjennom det samme.

hvordan vet en hvem en skal dele resten av livet sammen med?

Det du vet er at du ikke skal dele resten av livet med noen av disse 2 du nevner her. Hadde du virkelig hatt lyst til å dele livet ditt med nr 1 så hadde du vært sammen med han nå og ikke gjort det slutt fordi det kom en ny. Og nå som du er med han nye men alikevel skriver hva du skriver her på kg og begynner å grine bare du ser han gamle, så brude du selvsagt heller ikke være med han du er sammen med nå.

Du får heller være singel en stund til du finner noen du vet du vil være sammen med da. Når du treffer en slik så vet du det bare. Du kommer ikke til å stille et slikt spørsmål en gang til da.

Skrevet

Ja gå tilbake, og tar han i mot deg blir du nok usikker da og, så lurer du på om det var lurt... om du sakl gå tilbake til han forrige igjen...

Du er bare helt usikker, på fagspråk en blindgjenger, usikkerheten din er det bare du som kan gjøre noe med..

Skrevet

Hvorfor ikke fortelle x alt sammen og be ham ta deg tilbake. Du må jo ha en formening om han er villig til det eller ikke og om x fremdeles er glad i deg og har de rette følelsene. Det er ikke særlig grønnere på den andre siden det er min erfaring. Forhold må jobbes med og følelser svinger i takt med hverdagen. Fortell alt du. Lykke til. :klem:

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet
Det du vet er at du ikke skal dele resten av livet med noen av disse 2 du nevner her. Hadde du virkelig hatt lyst til å dele livet ditt med nr 1 så hadde du vært sammen med han nå og ikke gjort det slutt fordi det kom en ny. Og nå som du er med han nye men alikevel skriver hva du skriver her på kg og begynner å grine bare du ser han gamle, så brude du selvsagt heller ikke være med han du er sammen med nå.

Du får heller være singel en stund til du finner noen du vet du vil være sammen med da. Når du treffer en slik så vet du det bare. Du kommer ikke til å stille et slikt spørsmål en gang til da.

Men hun har vel kanskje gjort en feil? ..

Skrevet

Har du tenkt over at du kanskje gjorde en feil når du lot følelsene styre deg og ikke arbeidet med forholdet du var i. Gresset er ofte grønnere en liten stund. Vanskelig å gi noen gode råd, men jeg gjorde samme feilen og ble tilgitt. Har aldri hatt det bedre med min kjære kommer aldri til å gå fra ham igjen. Lykke til

Skrevet
Gresset er ofte grønnere en liten stund.

Kan ikke alle holde **** om dette gresset??!!

Er dere totalt uten evne for å tenke selv?? Hva er dette gnålet om gresset som er eller ikke er grønnere på den andre siden?? Blir dere ikke møkk lei av å gnåle om det til stadighet??

Greier dere ikke bare være med en person uten å måtte veie for å imot om gresset er eller ikke er grønnere på den andre siden????

Det er bare noen få som til stadighet gnåler om dette om å om igjen. Og heldigvis for det!

Skrevet

Jeg var litt i samme båt. Men han vet hvorfor jeg gjorde det slutt.

Jeg opdaget det samme som deg. Han jeg hadde bodd sammen med i mange år, var mye mer perfekt enn han nye. Selv om han nye klarte å få frem følelser i meg - men de følelsene sluknet meget raskt, fordi han ikke var min kjære eks.

Jeg har vært dønn ærlig med eksen min, han er ikke lenger min eks. Han tar meg tilbake, og jeg har lært en hel del av dette. Det var en lang vei å gå. Jeg har måttet være tålmodig. Og det er vel på bakgrunn av det at han tar meg tilbake, fordi han ser at det ikke er noe jeg mener i noen få sekunder før jeg igjen går fra han.

Mitt råd er som de andres, vær ærlig. Bare på den måten kan han se at du oppriktig mener å ville ha han tilbake, for godt. Vær tålmodig, ærlig og snill mot han. Du må også gi han mye tid. Og du må være tolerant. Du må finne deg i at han kanskje blir mer sjalu og beskylder deg for en del ting, både fortid og nåtid. Det gjør vondt, men han har hatt det vondere må du huske.

• 3 uker senere...
Gjest uregistrert
Skrevet

dette er frustrerende. :cry:

:sad:

stakkar deg :ironi:

Skrevet

frustrerende!! men husk at det er en grunn for at det ble slutt..

gikk på en kjempesmell med å bli sammen med en x, så snakker av erfaring!! :sjenert:

men uansett hva som hender deg, så kan det funke for deg, jeg skal ikke dømme ditt forhold på forhånd!! Lykke til ihvertfall uansett!! :)

Skrevet
Jeg var litt i samme båt. Men han vet hvorfor jeg gjorde det slutt.

Jeg opdaget det samme som deg. Han jeg hadde bodd sammen med i mange år, var mye mer perfekt enn han nye. Selv om han nye klarte å få frem følelser i meg - men de følelsene sluknet meget raskt, fordi han ikke var min kjære eks.

Jeg har vært dønn ærlig med eksen min, han er ikke lenger min eks. Han tar meg tilbake, og jeg har lært en hel del av dette. Det var en lang vei å gå. Jeg har måttet være tålmodig. Og det er vel på bakgrunn av det at han tar meg tilbake, fordi han ser at det ikke er noe jeg mener i noen få sekunder før jeg igjen går fra han.

Mitt råd er som de andres, vær ærlig. Bare på den måten kan han se at du oppriktig mener å ville ha han tilbake, for godt. Vær tålmodig, ærlig og snill mot han. Du må også gi han mye tid. Og du må være tolerant. Du må finne deg i at han kanskje blir mer sjalu og beskylder deg for en del ting, både fortid og nåtid. Det gjør vondt, men han har hatt det vondere må du huske.

supert svar, spesielt den siste linjen :klappe:

Skrevet
Jeg ville ikke dratt fra han igjen hvis vi ble sammen. jeg vet at han fortjener bedre...jeg bare vet hvor gode vi var sammen. hadde så mange fine planer sammen. er så vanskelig å gi slipp på det

Kan jo ikke være så bra, siden du valgte det bort. Kanskje du skal begynne å tenke over hvorfor du valgte han bort, i stedet for å bare huske de gode stundene nå. Du valgte han bort, og hvorfor gjorde du det?

Alt kan bli rosenrødt, så lenge en bare husker det en vil. Men det var en grunn for at du valgte han bort, og kanskje du bør fokusere litt mer på den grunnen. For dere kan ikke ha hatt det så bra, når du velger han bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...