AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Sier ikke alle innvandrere, men merker meg at spesielt asiatiske av typen indere/pakistanere og afrikanske ofte lukter ganske stram svette. Er det en spesiell grunn til det? Er det ikke greit å bruke deo/parfyme i enkelte kulturer? Syntes de det er helt greit BLANDT HVERANDRE å lukte svette? Bare lurer på om det er noe kulturelt for det er så påtagelig at det er så mange av dem og spesielt menn. Kanskje det blir sett på som feminint at man sprayer på seg godlukt? Jeg har ingen grunn til å anta at de er urenselige eller noe i den duren bare så det er sagt. Anonymkode: ed51d...751 13
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Asiatiske av typen afrikanere? Anonymkode: 64e62...098 11
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 De spiser mye hvitløk som setter seg i svettekjertlene. Mulig det er grunnen.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 Jeg tror rett og slett ikke det er kultur blant mange av dem, særlig de som er vokst opp under fattige kår på landsbygda for eksempel, å dusje hver dag. Jeg har lagt merke til det samme som deg, at mange innvandrere lukter svette. Men det er nesten aldri de kvinnene som går kledd i vestlige klær, og de unge jentene og guttene i vestlige klær lukter ikke vondt. Anonymkode: f04d5...d79 17
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Asiatiske av typen afrikanere? Anonymkode: 64e62...098 OG afrikanere. Anonymkode: ed51d...751 12
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 Athena79 skrev (1 time siden): De spiser mye hvitløk som setter seg i svettekjertlene. Mulig det er grunnen. Det forklarer ikke hvorfor de ikke bruker deo/godlukt? Anonymkode: ed51d...751 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #7 Skrevet 24. september 2021 Just now, AnonymBruker said: Det forklarer ikke hvorfor de ikke bruker deo/godlukt? Anonymkode: ed51d...751 Deo overdøver ikke hvitløklukta. Mange menn bruker derimot aftershave som blander seg med hvitløklukt. Vet ikke om det er noe bedre. Anonymkode: b2f80...e80 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #8 Skrevet 24. september 2021 Og jeg tror ikke man trenger å dusje hver dag for å unngå svettelukt. Det er ofte nok å vaske seg. Anonymkode: b2f80...e80 7
Gjest Saph Skrevet 24. september 2021 #9 Skrevet 24. september 2021 Sikkert fordi det er så varmt der de kommer fra at deo ikke gjør noe som helst. Evt at det har vært varemangel der de kommer fra så lenge at deo er ikke noe de vokste opp med og har blitt lært er en nødvendighet.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #10 Skrevet 24. september 2021 Er vel haram å bruke deo... Anonymkode: d1322...b9f 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #11 Skrevet 24. september 2021 Det lukter nok av oss også. Men vi kjenner det ikke😄fordi lukta er kjent😄 Anonymkode: ee7cc...cdc 13
Jdz Skrevet 24. september 2021 #12 Skrevet 24. september 2021 Saph skrev (3 minutter siden): Sikkert fordi det er så varmt der de kommer fra at deo ikke gjør noe som helst. Evt at det har vært varemangel der de kommer fra så lenge at deo er ikke noe de vokste opp med og har blitt lært er en nødvendighet. Dette. Dersom du er vant til å bo i tropisk klima kan du rett og slett ikke dusje med en gang man blir svett, slik vi er vant til å gjøre. Jeg har jobbet i Sør-Asia i perioder og kunne finne på å være gjennomsvett bare av å gå til kontoret. Deodorant er vel og bra, men utretter ikke mirakler. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det lukter nok av oss også. Men vi kjenner det ikke😄fordi lukta er kjent😄 Anonymkode: ee7cc...cdc Dette stemmer nok også til en viss grad. Kosthold påvirker kroppslukt og vi merker nok lite til hva vi lukter selv, og lettere hva andre lukter. 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #13 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det lukter nok av oss også. Men vi kjenner det ikke😄fordi lukta er kjent😄 Anonymkode: ee7cc...cdc Det gjør det sikkert. Men nå snakker jeg ikke om kroppslukt. Jeg snakker om SVETTELUKT. Det er forskjell. Anonymkode: ed51d...751 14
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #14 Skrevet 24. september 2021 Saph skrev (8 minutter siden): Sikkert fordi det er så varmt der de kommer fra at deo ikke gjør noe som helst. Evt at det har vært varemangel der de kommer fra så lenge at deo er ikke noe de vokste opp med og har blitt lært er en nødvendighet. Men tror du at DE BLANDT HVERANDRE rynker på nesen over svettelukten, eller tror du de syntes det er greit at folk rundt dem lukter ille? Anonymkode: ed51d...751 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #15 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det gjør det sikkert. Men nå snakker jeg ikke om kroppslukt. Jeg snakker om SVETTELUKT. Det er forskjell. Anonymkode: ed51d...751 Typisk å tro at alt ved en selv er perfekt. Det lukter svette av oss også Anonymkode: ee7cc...cdc 11
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #16 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Typisk å tro at alt ved en selv er perfekt. Det lukter svette av oss også Anonymkode: ee7cc...cdc Ja, det gjør det. Men nå snakket vi ikke om nordmenn. Har du lyst til å starte en tråd om nordmenn som lukter svette så er du velkommen til det altså Anonymkode: ed51d...751 9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #17 Skrevet 24. september 2021 Jeg synes faktisk nordmenn er det største problemet. Det er tydeligvis mange som sverger til "klutvask" som substitutt for daglig dusj. Som gjenbruker gensere og bukser flere ganger før vask. Og tenker ytterjakker og jeans ikke trenger vask. Og her inne leser jeg jo også stadig at enkelte mener underlivet er "selvrensende" 🤢 Det er umulig å bevege seg gjennom en dagligvarebutikk uten å stadig kjenne en emmen lukt fra enkeltpersoner. Anonymkode: d3319...7d2 11
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #18 Skrevet 24. september 2021 Enkelte nordmenn lukter også svette. Alle mennesker kan lukte svette, uavhengig av nasjonalitet. Det er ulike grunner til det. Det kan være at de produserer mye svette, maten man spiser kan påvirke, man kan bo i en så stor familie at varmtvannet var brukt opp når hn skulle dusje akkurat den dagen, det kan hende de har supersensitiv hud slik at de ikke kan bruke deo og lignende eller at de rett og slett ikke bruker deo. Vanskeligere er det ikke, det går an å tenke selv også. Anonymkode: a6c1a...afd 9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #19 Skrevet 24. september 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: . Som gjenbruker gensere og bukser flere ganger før vask. Og tenker ytterjakker og jeans ikke trenger vask. Er jo bare tull å vaske genser og bukser etter engangs bruk, så sant de ikke er møkkete! Og jeans skal ikke vaskes så ofte. Og hvor ofte mener du at en ytterjakke skal vaskes? Anonymkode: d1322...b9f 23
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #20 Skrevet 24. september 2021 Ja det har jeg å lagt merke til. Ubehagelig lukt. Tenker at det er ikke afrika varme her.. Så rart de lukter som om det 30 plussgrader. Anonymkode: f0342...6d4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå