Gå til innhold

Foranledningen til sex hos kvinner ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hevdes at forutsetningen for at kvinner skal føle sexuell tenning er ikkje hvordan partneren oppfører seg denne eine timen under sexakten,men hvordan partneren oppfører seg overfor damen  de øvrige 23 timene i døgnet.  Foranledning til  sex, og sexueltenning hos kvinner går i langt større grad igjennom følelesene de kjenner på.   Menn tenner ofte på det de ser, men hos   kvinner handler det mer om anerkjennelse, og følelser. 

Menn ønsker ofte å gå rett på sak, og derfor hevder mange kvinner at når de møter menn så tenker de kun på en ting, og det er sex.  Menn får ofte først ein bekreftelse på følelsene sine overfor en kvinne om hvordan hun oppfører denne eine timen under sexen saman med  partneren.  Misstenker at mange  kvinner føler nok at det er partneren som skal ta føringen, og gji dem orgasme, og de er gratispassasjerer under sexen.  ?   

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du lurer på/vil diskutere egentlig?

Ja, mange kvinner har ikke lyst på sex dersom det er en knute på tråden. Ja, en del menn puler hva som helst uansett. 

Det har da ingenting med hvem som har føringen under akten å gjøre.

Anonymkode: 4641c...4e8

• Liker 7
Skrevet

Altså, hvis han kun viser meg oppmerksomhet når han vil ha sex, kan han bare kle på seg igjen. 

• Liker 13
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg vil ha ett samarbeid. Jeg vil være begjært over tid, vil ha kjærtegn og oppmerksomhet gjennom dagen og uka. Hvis jeg får det er jeg klar på sekunder.

Problemet kommer når jeg ikke får oppmerksomheten jeg trenger, da bruker maskineriet lengre tid på å komme igang. 

For meg så er sex er så mye mer enn bare penetrering, det er samspillet, oppbyggingen, spenningen, lekenheten og nytelsen. Når alle disse tingene blir glemt vekk og man hopper rett til penetrering i misjonær så forsvinner nesten all morroa for min del. Hva er vitsen liksom, kunne like gjerne vert ett runk. 

Skrevet
Ominous skrev (13 minutter siden):

Jeg vil ha ett samarbeid. Jeg vil være begjært over tid, vil ha kjærtegn og oppmerksomhet gjennom dagen og uka. Hvis jeg får det er jeg klar på sekunder.

Problemet kommer når jeg ikke får oppmerksomheten jeg trenger, da bruker maskineriet lengre tid på å komme igang. 

For meg så er sex er så mye mer enn bare penetrering, det er samspillet, oppbyggingen, spenningen, lekenheten og nytelsen. Når alle disse tingene blir glemt vekk og man hopper rett til penetrering i misjonær så forsvinner nesten all morroa for min del. Hva er vitsen liksom, kunne like gjerne vert ett runk. 

Og hva legges til grunn for at du skal føle deg elsket å  bekjæret, og  få den nødvendige oppmerksamheten.  Her handler det vel da om en slags 2 -veis kommunikasjon dersom samspillet skal fungere maksimalt.  Eller er det slik at du forventer at din partner skal holde seg oppdatert på hva du tenker, og føler til enhver tid.   

Gjest Elder Millennial
Skrevet
Skybe skrev (5 minutter siden):

Og hva legges til grunn for at du skal føle deg elsket å  bekjæret, og  få den nødvendige oppmerksamheten.  Her handler det vel da om en slags 2 -veis kommunikasjon dersom samspillet skal fungere maksimalt.  Eller er det slik at du forventer at din partner skal holde seg oppdatert på hva du tenker, og føler til enhver tid.   

Klart det går begge veier, det sier jo seg selv. Jeg forventer ikke at noen skal være tankelesere, men man kommer langt med å vise oppriktig interesse. 

Jeg kan godt si til partneren min at jeg trenger en klem, jeg kan fint gå å spørre, men av og til er det fint å få en uten å måtte spørre spesifikt om det. Noen ting er best om det kommer uoppfordret. 

Skrevet
Ominous skrev (3 timer siden):

Klart det går begge veier, det sier jo seg selv. Jeg forventer ikke at noen skal være tankelesere, men man kommer langt med å vise oppriktig interesse. 

Jeg kan godt si til partneren min at jeg trenger en klem, jeg kan fint gå å spørre, men av og til er det fint å få en uten å måtte spørre spesifikt om det. Noen ting er best om det kommer uoppfordret. 

Når ordene uteblir så må ei finne andre måter å kommunisere / identifisere seg  med partneren på. Eg er ingen tankeleser,  men kroppspråket avslører   ofte mer en 1000 ord.  Jeg ber aldri partneren om å få en klem, og føler det er noe hun  uoppfordret må  finne utav selv. 

Mange både  kvinner, og menn  vet utmerket godt hvilke knapper de skal trykke på for å forføre en partner, og i kombinasjon m/ alkohol ligger tærskelen lavere en i edru tilstand

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva TS lurer på, rett og slett. Og hvis jeg ikke tar feil, er TS en godt voksen mann, som burde hatt større innsikt i dette temaet på egen hånd.

Anonymkode: 8ea6e...ba0

• Liker 2
Skrevet

Tenk om kvinner kunne gjort seg klar på egen hånd, og sagt fra når de var ferdige. Da hadde vi unngått mange misforståelser. Blir litt merkelig at kvinner kritiserer menn synes jeg. Det er jo de selv som skaper problemene. Vi er stort sett alltid klar, på sekundet.

Anonymkode: 03ea3...4a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenk om kvinner kunne gjort seg klar på egen hånd, og sagt fra når de var ferdige. Da hadde vi unngått mange misforståelser. Blir litt merkelig at kvinner kritiserer menn synes jeg. Det er jo de selv som skaper problemene. Vi er stort sett alltid klar, på sekundet.

Du kan jo heller pule menn om du ikke liker damer- skjønt mange menn liker faktisk også oppmerksomhet, ros, kos og generelt omtanke. Det vet vi som puler menn.

Anonymkode: f748b...521

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt hva TS lurer på, rett og slett. Og hvis jeg ikke tar feil, er TS en godt voksen mann, som burde hatt større innsikt i dette temaet på egen hånd.

Anonymkode: 8ea6e...ba0

Du skjønner  ikkje heilt hva TS lurer på

-   TS  "Lurer seg aldri på" -- Bare så det er sagt.😏

. Kvinner er tilsynelatende i langt større grad en menn avhengi av å få ros, og  tilbakemeldinger på  at den innsatsen de gjør blir  verdisatt.   Det å få ros, og positive tilbakemeldinger for  jobben ein  yter såvel  i hjemmet som  på jobbe virker  på mange  ein motivasjonsfaktor til å øke sexlysten.  

Mennskulturen  i Norge  går i all hovudsak på at menn ikkje er så flinke til å gji hverandre   ros, og positiv tilbakemeldinger for den jobben de ofte utfører, men at de har   mest fokus på  effektiviet, anerkjennelse, kravmentalitet.   (Eit  guttebarn som aldri har fått ein klem i barndomen vegrer seg for å  gji  klemmer i voksnalderen.). Menn får  ein bekreftelse på ros , og positive tilakemeldinger i større grad  igjennom sexen en mange kvinner opplever. Dette kan  ha samanheng med at kvinners sexlyst endres m.a i forb med fødsler, og er mer komplisert en hos menn.                

Endret av Skybe
Skrevet

Du kompliserer ting noe veldig.  Så avanserte er vi ikke.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, så dumt at vi kvinner ikke bare kan gjøre det 🤦‍♀️ 

Eller vent, det KAN vi jo. OG gjøre oss ferdig alene også. Men det kalles for å onanere. 

• Liker 2
Skrevet
Myrmel skrev (8 timer siden):

Ja, så dumt at vi kvinner ikke bare kan gjøre det 🤦‍♀️ 

Eller vent, det KAN vi jo. OG gjøre oss ferdig alene også. Men det kalles for å onanere. 

Og den teknikken fungerer også tilsynelatende utmerket  godt  blandt oss mannlige.🤪

Skrevet
Skybe skrev (1 minutt siden):

Og den teknikken fungerer også tilsynelatende utmerket  godt  blandt oss mannlige.🤪

Nemlig! Så hvis man allikevel må onanere, så kan man like gjerne gjøre det alene. Uten å blande inn andre i det. Hvis man gjerne vil ha sex med andre enn seg selv så vil jeg tro at de fleste ønsker at "motparten" også skal ha lyst. Eller har jeg misforstått noe helt vesentlig? 🤔

• Liker 2
Skrevet
Myrmel skrev (5 minutter siden):

Nemlig! Så hvis man allikevel må onanere, så kan man like gjerne gjøre det alene. Uten å blande inn andre i det. Hvis man gjerne vil ha sex med andre enn seg selv så vil jeg tro at de fleste ønsker at "motparten" også skal ha lyst. Eller har jeg misforstått noe helt vesentlig? 🤔

Ja, så var det dette med å vekke til liv  sexlysten til "motparten" da ! 🙂    Litt av kjærnen i problemstillinga i Tråden. 😪 

Hvis ein ikkje "får" eller "ønsker" sex med motpartnen så blir alternativet sjølvsagt å  nytte sjølvhjelpen, og korteste vei til løsningen.     

Skrevet
Fioljenta skrev (18 timer siden):

Altså, hvis han kun viser meg oppmerksomhet når han vil ha sex, kan han bare kle på seg igjen. 

Sjelden menn kommer så langt som å ta av klærne. 

Anonymkode: f619c...c53

Skrevet

Kvinner kan si fra når de ønsker sex, eller ihvertfall oppføre seg på en sånn måte at vi forstår når de ønsker det. Da hadde ikke vi behøvd å gjette 23 timer i døgnet, og mange misforståelser kunne vært avverget. Kvinner tror og forventer at vi menn skal vite hva de føler og tenker, men det er ikke de fleste menn i stand til. 

Det ville vært hjelp til selvhjelp.

Mann42

Skrevet
Skybe skrev (Akkurat nå):

Ja, så var det dette med å vekke til liv  sexlysten til "motparten" da ! 🙂    Litt av kjærnen i problemstillinga i Tråden. 😪 

Hvis ein ikkje "får" eller "ønsker" sex med motpartnen så blir alternativet sjølvsagt å  nytte sjølvhjelpen, og korteste vei til løsningen.     

Er det så vanskelig da?  Ikke vær en drittsekk i hverdagen, vis litt ømhet og kjærlighet hver dag. Og ikke vær så forutsigbar at hun vet at hver gang du BÅDE dusjer, pusser tenna, bruker parfyme OG stryker henne på kinnet/over håret/ryggen, så betyr det at du er igang med forspillet 😄

Fiks ferdig oppskrift 😉

• Liker 3
Skrevet

Forutsigbart er enkelt for alle å forholde seg til. 

Enig med REMA 1000 reklamen. 
Det enkle er ofte det beste.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...