AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Så mange rare ting som dukker opp i tråder om utroskap. "Den andre" har ikke gjort noe galt og trenger ikke ha dårlig samvittighet, det er bare den utro som synder. Noen skylder til og med på den bedratte parten med at utroskapen ikke ville skjedd dersom alt var på stell i relasjonen hjemme. Det hun/han ikke vet har de ikke vondt av, osv. Men å bli bedratt kan være svært skadelig! Det er et enormt tillitsbrudd og man kan faktisk påføre partneren traumer og vansker med å knytte seg til og stole på andre igjen. Det er ikke "bare sex", det er et svik. For ikke å snakke om at det river familier i stykker. Man risikerer å smitte en partner som er intetanende om den sykdomsrisikoen hen blir utsatt for. Det er en bedriten ting å gjøre mot noen du liksom skal bry deg om. Så. For å senke risikoen for å bli bedratt så kan man: a) Velge en partner som ikke har lett for å være utro b) Konstant jobbe med parforholdet c) Noe annet? Problemet med a) er jo at det ikke er så lett å se på en person om de er typen til å være utro. I en datingsituasjon, hvordan skille mellom typen menn som er utro mens dama går gravid/føder/tar seg av en nyfødt mens kroppen skal komme seg og typen som holder seg på matta? Hvordan skille mellom kvinner som er utro mens mannen er på jobb på sjøen, og de som ikke er det? Hvilke kontrollspørsmål kan man spørre for å avdekke hvordan man ser på dette? Det er jo lett å lyve og si de rette tingene. Problemet med b) er vel man må være to for å jobbe med relasjonen. Og selv om man tror man har et trygt og godt forhold så er en del utro likevel. Og så tenker jeg at, man bør da tåle at parforholdet skranter litegranne i perioder uten å straks løpe inn i armene til en annen. Hva mener du man bør gjøre for å (så langt det er mulig) å sikre seg mot å oppleve en slik krise i livet? Anonymkode: a629a...4fe 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Finne en god match Finne en som ikke bare ikke er utro, men ikke fristes av muligheter. Ofte introverte menn Anonymkode: c687f...627 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 Problemet er jo at man ikke kan det. Alle kan potensielt være utro, det kan man aldri vite. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Finne en god match Finne en som ikke bare ikke er utro, men ikke fristes av muligheter. Ofte introverte menn Anonymkode: c687f...627 Både min eksmann og eksmannen til venninna mi var introverte. Like utro fordet. Anonymkode: 6fe6a...1f1 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Problemet er jo at man ikke kan det. Alle kan potensielt være utro, det kan man aldri vite. Både min eksmann og eksmannen til venninna mi var introverte. Like utro fordet. Anonymkode: 6fe6a...1f1 Akkurat. Jævla deprimerende. De må jo ha et snev av sosiopati, de som er utro eller som bidrar til utroskap? Som med viten og vilje utsetter folk for sånt. Anonymkode: a629a...4fe 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 Som med alt annet i verden; Være verdt å holde seg trofast for. Kaster man ut folk når de er utro, så vil kun de som ikke bryr seg om deg være utro. Men omtrent de fleste man leser om kaster jo ikke ut mannen, og dermed er mannen utro. Han ser ingen verdi i å holde seg trofast. Og hvordan vet han at du vil kaste han ut? Jo, ved å vise at du er en som ikke godtar små glipper hele tiden. Men mange gjør jo det. De godtar at han kommer for sent, maser, sluntrer unna osv. Og dermed vet han at han kommer unna med utroskap også. Anonymkode: 4b160...e95 6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 Finn en solid fyr. Er 40. Har aldri opplevd utroskap. Min mann gjennom 10 år er dønn stabil, og transparent. Han har indre motivasjon for dette, og er ikke styrt av regler, og forbud. Kun egen moral. Han er ordentlig og ryddig på alle mulige måter. Er det noe som skurrer i forholdet snakker han med meg, han går ikke ut og utagerer som en drittunge. Var bortpå et par som tydeligvis ikke var ferdig med andre damer da jeg var tidlig i tyveårene. Det merker man veldig, veldig raskt. Så de røk rett ut før de rakk å være utro. Anonymkode: 939db...7f6 10
Million Skrevet 24. september 2021 #7 Skrevet 24. september 2021 (endret) Jeg har en ungdomsvenn som traff sin kone da han var ca 20 år. De er i dag i midten av femtiårene, og han sverger dyrt og hellig til meg at han fremdeles elsker henne over alt. Kunne aldri tenke seg å gå fra henne. Men likevel presterte han for noen år siden å være utro ikke bare én gang, men tre eller fire. Han prøvde seg på meg også, men ble avvist, selvfølgelig. Han sier at han ikke har vært utro etter at kona luktet lunta og fikk en innrømmelse fra han. Om han innrømmet all utroskapen eller bare en, vet jeg ikke. Han sier til meg at han i løpet av alle disse årene med kona, aldri har blitt nektet sex. De hadde et aktivt sexliv, flere ganger i uka, og selv da følte han altså behov for å dra ut og være utro og "få seg noe" hos andre. Altså... en mann som sverger dyrt og hellig på at han elsker sin kone og får all sexen han ønsker seg hjemme, vil likevel være utro flere ganger med flere forskjellige!?? Det er noen år siden han gjorde dette (utroskapen) og han hevder han ikke har vært det siden hun oppdaget det. Han har ingen grunn til å lyve for meg, så jeg antar han snakker sant om det. Og kona hans er faktisk en svært attraktiv kvinne som bærer alderen veldig godt. Iflg de bildene jeg har sett av henne, så har hun også langt hår fremdeles, og har ikke fått "Konesveis" eller lagt på seg mye. Slank og fin, og pen ennå. Hvilke menn kan man egentlig stole på i dag? Hvem er egentlig trofaste? Ingen? Jeg har i alle fall helt mistet tilliten, og tør ikke inngå noe nytt forhold. Jeg velger å holde meg singel og uten partner. Jeg er for mistroisk. Antagelig påvirket av flere år her på KG, også. Endret 24. september 2021 av Million 9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #8 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Finn en solid fyr. Er 40. Har aldri opplevd utroskap. Min mann gjennom 10 år er dønn stabil, og transparent. Han har indre motivasjon for dette, og er ikke styrt av regler, og forbud. Kun egen moral. Han er ordentlig og ryddig på alle mulige måter. Er det noe som skurrer i forholdet snakker han med meg, han går ikke ut og utagerer som en drittunge. Var bortpå et par som tydeligvis ikke var ferdig med andre damer da jeg var tidlig i tyveårene. Det merker man veldig, veldig raskt. Så de røk rett ut før de rakk å være utro. Anonymkode: 939db...7f6 Men det er ikke alle damer som har sjans på en solid fyr. For å ha det så må de typisk være like nådeløs som deg, som beskrevet i din siste setning. Anonymkode: 4b160...e95
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #9 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Men det er ikke alle damer som har sjans på en solid fyr. For å ha det så må de typisk være like nådeløs som deg, som beskrevet i din siste setning. Anonymkode: 4b160...e95 Jeg tror ikke det handler om sjans. Men om å åpne øynene litt for hva en solid fyr er. Der jeg jobber er det mange slike menn i slutten av 20-årene. (ja, det er et litt traust yrke, etter en tung mastergrad). Som ville vært fantastiske ektemenn, men som likevel er alene. Man merker at de bare er gode tvers igjennom, pliktoppfyllende og ordentlige. Jeg tror imidlertid mange kvinner søker noe annet, mer spenning, mer bad-boy. De faller lett for menn som er direkte og selvsikre. Og da faller disse utenfor. Mannen min er pliktoppfyllende, snill, lyttende, tar unna i huset, stiller alltid opp. Er også godt utdannet og godt trent. Men det er ikke han du finner på toppen av bardisken etter midnatt, ikke han som la seg etter det han fant på nachspiel, ikke han som runder insta og tinder på jakt etter tilfredsstillelse, men han som kanskje fomler litt i begynnelsen av en samtale til han får tryggheten. Mulig største problemet er å finne disse, fordi de ikke er ute på markedet, eller direkte? Eller er det fordi kvinner er for lukket om mannen ikke oppfattes som selvsikker direkte? Anonymkode: 939db...7f6 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #10 Skrevet 24. september 2021 Grensen går ved konesveis! Da er alt lov. Anonymkode: 2302e...e50 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #11 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Problemet er jo at man ikke kan det. Alle kan potensielt være utro, det kan man aldri vite. Både min eksmann og eksmannen til venninna mi var introverte. Like utro fordet. Anonymkode: 6fe6a...1f1 Det finnes nok ingen knallsikre tegn. Bare statistikk. Anonymkode: c687f...627 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #12 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Grensen går ved konesveis! Da er alt lov. Anonymkode: 2302e...e50 😄 Bra jeg har hår til brystet da 😉 Anonymkode: c687f...627
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #13 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror ikke det handler om sjans. Men om å åpne øynene litt for hva en solid fyr er. Der jeg jobber er det mange slike menn i slutten av 20-årene. (ja, det er et litt traust yrke, etter en tung mastergrad). Som ville vært fantastiske ektemenn, men som likevel er alene. Man merker at de bare er gode tvers igjennom, pliktoppfyllende og ordentlige. Jeg tror imidlertid mange kvinner søker noe annet, mer spenning, mer bad-boy. De faller lett for menn som er direkte og selvsikre. Og da faller disse utenfor. Mannen min er pliktoppfyllende, snill, lyttende, tar unna i huset, stiller alltid opp. Er også godt utdannet og godt trent. Men det er ikke han du finner på toppen av bardisken etter midnatt, ikke han som la seg etter det han fant på nachspiel, ikke han som runder insta og tinder på jakt etter tilfredsstillelse, men han som kanskje fomler litt i begynnelsen av en samtale til han får tryggheten. Mulig største problemet er å finne disse, fordi de ikke er ute på markedet, eller direkte? Eller er det fordi kvinner er for lukket om mannen ikke oppfattes som selvsikker direkte? Anonymkode: 939db...7f6 Man vet dessverre ikke sikkert hvem som blir gode menn for hvilke koner. Jeg har data meg gjennom en del hel ved-menn, som ikke møtte meg på nachspiel, og de hadde absolutt gode kvaliteter (og var heller ikke utro, det jeg vet), men det betyr jo ikke at det blir livsvarig forhold ut av det. En del trauste menn orker ikke over tid ei gjennomsnittlig dame, hun er ikke forutsigbar nok for dem. De vil kanskje ha henne for sex eller ei stund, men som konemor vil de ha ei sjenert ei, som får dem til å virke vågal og frekk i sammenligning. Anonymkode: c687f...627 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #14 Skrevet 24. september 2021 Den eneste måten å være sikker på å ikke bli bedratt, er å ikke være i ett forhold. Anonymkode: c3b2f...4c7 7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #15 Skrevet 24. september 2021 Tja, se litt på livs CVen til vedkommende. Innleder du et forhold til en notorisk player, eller til en som stadig vekk tror at gresset er grønnere på den andre siden, eller flykter fra problemene sine, så er sjansen stor for at nettopp DU også blir en del av statistikken. Man kan selvsagt ikke helgardere seg, men man kan i det minste ha et godt fundament å bygge videre på. Anonymkode: 9d5b0...539 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #16 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg tror ikke det handler om sjans. Men om å åpne øynene litt for hva en solid fyr er. Der jeg jobber er det mange slike menn i slutten av 20-årene. (ja, det er et litt traust yrke, etter en tung mastergrad). Som ville vært fantastiske ektemenn, men som likevel er alene. Man merker at de bare er gode tvers igjennom, pliktoppfyllende og ordentlige. Jeg tror imidlertid mange kvinner søker noe annet, mer spenning, mer bad-boy. De faller lett for menn som er direkte og selvsikre. Og da faller disse utenfor. Mannen min er pliktoppfyllende, snill, lyttende, tar unna i huset, stiller alltid opp. Er også godt utdannet og godt trent. Men det er ikke han du finner på toppen av bardisken etter midnatt, ikke han som la seg etter det han fant på nachspiel, ikke han som runder insta og tinder på jakt etter tilfredsstillelse, men han som kanskje fomler litt i begynnelsen av en samtale til han får tryggheten. Mulig største problemet er å finne disse, fordi de ikke er ute på markedet, eller direkte? Eller er det fordi kvinner er for lukket om mannen ikke oppfattes som selvsikker direkte? Anonymkode: 939db...7f6 Jo, men det henger sammen med det jeg siktet til. Er man interessert i bra menn så har man større sjanse til å hive ut menn som ikke er bra. Tiltrekkes man drittsekker, så gjør man ofte ikke det. Og bra menn vil ikke ha grenseløse damer. De også har en standard liksom, ellers ville de ikke vært single. Anonymkode: 4b160...e95
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #17 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg tror ikke det handler om sjans. Men om å åpne øynene litt for hva en solid fyr er. Der jeg jobber er det mange slike menn i slutten av 20-årene. (ja, det er et litt traust yrke, etter en tung mastergrad). Som ville vært fantastiske ektemenn, men som likevel er alene. Man merker at de bare er gode tvers igjennom, pliktoppfyllende og ordentlige. Jeg tror imidlertid mange kvinner søker noe annet, mer spenning, mer bad-boy. De faller lett for menn som er direkte og selvsikre. Og da faller disse utenfor. Mannen min er pliktoppfyllende, snill, lyttende, tar unna i huset, stiller alltid opp. Er også godt utdannet og godt trent. Men det er ikke han du finner på toppen av bardisken etter midnatt, ikke han som la seg etter det han fant på nachspiel, ikke han som runder insta og tinder på jakt etter tilfredsstillelse, men han som kanskje fomler litt i begynnelsen av en samtale til han får tryggheten. Mulig største problemet er å finne disse, fordi de ikke er ute på markedet, eller direkte? Eller er det fordi kvinner er for lukket om mannen ikke oppfattes som selvsikker direkte? Anonymkode: 939db...7f6 Kan jeg få nummeret til disse mennene? 😅 Fra spøk til alvor. Jeg ønsker meg ikke annet enn en slik mann du beskriver. Jeg er selv veldig lojal. Problemet mitt er at jeg ikke helt klarer å se røde flagg. Det er ikke fordi jeg er dum, men fordi jeg er vokst opp med omsorgssvikt. Har lest at hjernen fysisk endrer seg ved traumer og man går automatisk etter de samme ustabile mennene fra oppveksten. Det blir en form for trygghet, for det det man vant til. Kort forklart. Nå som jeg er klar over dette, er det likevel vanskelig å endre det fordi jeg blir ofte usikker på meg selv. Om jeg har rett til å reagere. "Var dette et rødt flagg, blir jeg behandlet dårlig nå? Nå overdriver jeg sikkert" osv. Jeg mangler rett og slett referansegrunnlag og vet ikke helt hvordan en annen skal oppføre seg for å klassifiseres som god behandling av mannen hvis det gir mening. Derfor går jeg på smell etter smell. Ser de rød flaggene når det er for sent. Jeg skriver dette, for det er nok mange som også kan relatere seg til dette. De fleste vil jo egentlig innerst inne ha en god partner. Dessverre er det ofte mye annet psykisk som spiller inn. Det er et interessant tema å lese om. Anonymkode: e95a8...f9c 6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #18 Skrevet 24. september 2021 Wow, her er det mange som har glemt at kvinner er nesten like ofte utro som menn. Det snakkes bare om hvilke menn... Hva skal menn gjøre for å ikke bli bedratt da? Er det noe annet enn kvinnen? Jeg tror det er veldig individuelt, hvordan man kan forhindre dette, noen ganger er det nok lite som kan sette en stopper for det, da det er den utroes egne demoner som rir h*n. Kanskje terapi? Livserfaring? Andre ganger, kan det være noe hjemme, noe med forholdet, noe med samlivet. Uansett, er det ikke alle som tar steget å være utro. Noen har letter tilgang, noen har veldig liten tilgang. Andre ganger igjen, kan det være en idiotisk avgjørelse. Kanskje på fylla? Noen ganger, gir vedkommende faen, bryr seg ikke om den hjemme. Anonymkode: 4f91e...419 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #19 Skrevet 24. september 2021 Million skrev (1 time siden): Jeg har en ungdomsvenn som traff sin kone da han var ca 20 år. De er i dag i midten av femtiårene, og han sverger dyrt og hellig til meg at han fremdeles elsker henne over alt. Kunne aldri tenke seg å gå fra henne. Men likevel presterte han for noen år siden å være utro ikke bare én gang, men tre eller fire. Han prøvde seg på meg også, men ble avvist, selvfølgelig. Han sier at han ikke har vært utro etter at kona luktet lunta og fikk en innrømmelse fra han. Om han innrømmet all utroskapen eller bare en, vet jeg ikke. Han sier til meg at han i løpet av alle disse årene med kona, aldri har blitt nektet sex. De hadde et aktivt sexliv, flere ganger i uka, og selv da følte han altså behov for å dra ut og være utro og "få seg noe" hos andre. Altså... en mann som sverger dyrt og hellig på at han elsker sin kone og får all sexen han ønsker seg hjemme, vil likevel være utro flere ganger med flere forskjellige!?? Det er noen år siden han gjorde dette (utroskapen) og han hevder han ikke har vært det siden hun oppdaget det. Han har ingen grunn til å lyve for meg, så jeg antar han snakker sant om det. Og kona hans er faktisk en svært attraktiv kvinne som bærer alderen veldig godt. Iflg de bildene jeg har sett av henne, så har hun også langt hår fremdeles, og har ikke fått "Konesveis" eller lagt på seg mye. Slank og fin, og pen ennå. Hvilke menn kan man egentlig stole på i dag? Hvem er egentlig trofaste? Ingen? Jeg har i alle fall helt mistet tilliten, og tør ikke inngå noe nytt forhold. Jeg velger å holde meg singel og uten partner. Jeg er for mistroisk. Antagelig påvirket av flere år her på KG, også. Herregud😭 Anonymkode: a629a...4fe 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #20 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Problemet mitt er at jeg ikke helt klarer å se røde flagg. Det er ikke fordi jeg er dum, men fordi jeg er vokst opp med omsorgssvikt. Har lest at hjernen fysisk endrer seg ved traumer og man går automatisk etter de samme ustabile mennene fra oppveksten. Det blir en form for trygghet, for det det man vant til. Kort forklart. Anonymkode: e95a8...f9c Jeg tror det du skriver her er så utrolig sant, dessverre. Jeg har selv vokst opp med en pappa som har stått der dønn solid og omsorgsfull for oss og for mamma hele livet. Jeg ser min bror er lik. Jeg ser min svigerfar og svoger er lik. Og jeg ser min søster har funnet seg en slik mann. Jeg er nok ikke den rette til å gi råd. Men jeg var, som jeg såvidt nevnte, innom noen idioter tidlig i 20 årene. Og var det røde flagg så gikk jeg umiddelbart. For meg innebar dette: materiell vold, sniking på andre på nett, manipulasjonsteknikker, dårlig sinnemestring, dårlig økonomistyring, ekstremt forsiktig med egen telefon/PC. Men samtidig. Mitt kompass var jo alltid pappa, hva jeg aldri hadde sett han gjøre. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Bortsett fra at du har den innsikten du viser i avsnittet jeg siterer. Du er verdt mye mer enn slike idioter. Anonymkode: 939db...7f6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå