Gå til innhold

Biler med sommerdekk har kjørt av veien

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånn er det jo hvert år:P Straks det begynner å bli frost på morningen, så er det rush for å få lagt om dekk og masse ventetid. Satte varsel i kalenderen min 1. september om å legge om(piggfritt), så slipper jeg det der:P

Anonymkode: 53b39...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Snø over fjellovergangene: – Nødvendig med vinterdekk – Schibsted Studio: Nyhetsdøgnet (vg.no)

Hvorfor skjønner ikke folk at de må sette på piggdekk, vi er tross alt langt ute i september.

Anonymkode: a6ae6...81c

Fordi i sør skal du ikke legge om til piggdekk før 1.november, med mindre vær og føreforhold tilsier at du må det. Piggfritt kan du legge om til når som helst, men vinterdekk "smelter" hvis det er for varmt ute så det er greit å vente til det begynner å bli ordentlig kaldt... her jeg bor så lønner deg seg ikke å legge om helt ennå - med mindre du skal på fjellet... 

Anonymkode: 23b00...ab5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At sommmerdekk ikke fungerer på snø kommer like overaskende på enkelte hvert år.

Anonymkode: 6b772...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen overraskelse det der nei :) Hadde den ikke kommet nå, hadde den kommet når høstferien er over, samme leksa da som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

vinterdekk "smelter" hvis det er for varmt ute

Har kjørt vinterdekk flere sommere har aldri merket noe problem. 

Nå er jo temperaturene bare marginalt varmere om sommeren her nord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Fordi i sør skal du ikke legge om til piggdekk før 1.november, med mindre vær og føreforhold tilsier at du må det. Piggfritt kan du legge om til når som helst, men vinterdekk "smelter" hvis det er for varmt ute så det er greit å vente til det begynner å bli ordentlig kaldt... her jeg bor så lønner deg seg ikke å legge om helt ennå - med mindre du skal på fjellet... 

Anonymkode: 23b00...ab5

Hovedregelen er at man skal være skodd etter forholdene.

Anonymkode: 54e11...9c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hovedregelen er at man skal være skodd etter forholdene.

Anonymkode: 54e11...9c9

Riktig. Derfor kjører jeg fremdeles på sommerdekkene her i Østfold. Vinterdekkene mine har pigger, så jeg ønsker ikke å ødelegge de helt ennå.

Anonymkode: 188c7...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...