AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Jeg har nettopp solgt boligen min, og sitter igjen med 1,5 mill på konto nå etter alt er oppgjort. Jeg har ikke råd til noen bolig som jeg synes det er noe vits i å kjøpe (får lån så jeg kan kjøpe for 4,2 mill, men det er alt for lite). Hvordan kan jeg best investere de pengene jeg nå har på bok slik at de ikke taper verdien sin? Tenker da på ca. 1 år eller frem til jeg eventuelt finner noe jeg vil kjøpe. Er det lurt å rådføre seg med banken angående dette, eller bør jeg spørre noen andre? Hvordan fungerer skattereglene for avkastningen? Slik jeg har forstått det er bolig foretrukket som investeringsobjekt i Norge fordi man slipper å skatte av gevinst på egen bolig… Aner ikke hvor jeg skal begynne eller hvordan jeg tar vare på pengene mine. De har allerede stått mange måneder og tapt seg på sparekonto nå… Anonymkode: 074a7...805
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Med så kort tidshorisont ville jeg kjørt ganske trygt, med å plassere pengene i banken. Det er altfor mye risiko nå til å sette i fond el for så kort tid. Jeg er i litt samme situasjon, har solgt og sitter med betydelig penger på konto frem til jeg finner en ny. Vi fant beste rente i banken ca 0,6 %. Vi skal bruke pengene i løpet av noen måneder så har veldig kort horisont, og da var dette beste alternativ for oss. Med ett år ville jeg sjekket ut fastrentekonto. Da binder du pengene i 6 eller 12 mnd, mot en høyere rente. Anonymkode: 58d79...dcc
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Med så kort tidshorisont ville jeg kjørt ganske trygt, med å plassere pengene i banken. Det er altfor mye risiko nå til å sette i fond el for så kort tid. Jeg er i litt samme situasjon, har solgt og sitter med betydelig penger på konto frem til jeg finner en ny. Vi fant beste rente i banken ca 0,6 %. Vi skal bruke pengene i løpet av noen måneder så har veldig kort horisont, og da var dette beste alternativ for oss. Med ett år ville jeg sjekket ut fastrentekonto. Da binder du pengene i 6 eller 12 mnd, mot en høyere rente. Anonymkode: 58d79...dcc Tusen takk for gode råd Anonymkode: 074a7...805
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå