Gjest meya84 Skrevet 29. september 2005 #1 Skrevet 29. september 2005 dette var verre enn jeg hadde trudd!! Opererte den ut i går å har vært våken nesten hele natta til tross for flere pinex forte i løpet av natta.. har allerede overskredet det antallet man skal bruke på et døgn, så nå tør jeg ikke ta mer! hvor lenge varer dette da? Har hatt prolaps i ryggen, men dette er nesten verre råd mottas med stooor takk...
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #2 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg har dessverre ingen gode råd... Du må nok bare fortsette med smertestillende og vente til det går over av seg selv, men det burde bli bedre i løpet av 2-3 dager. Jeg har fjerna to visdomstenner og begge to var et sant helvete Den siste fjerna jeg for over et år siden, og da ble det kutta noe nerver og sånt, så jeg har fremdeles ikke noen ordentlig følelse i halve siden av munnen! Jeg krysser fingre og tær for at du slipper det! Til tross for at tannlegen sa at det var heeelt vanlig, så har jeg faktisk aldri hørt om noen som har opplevd det samme.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2005 #3 Skrevet 2. oktober 2005 Jeg har dessverre ingen gode råd... Du må nok bare fortsette med smertestillende og vente til det går over av seg selv, men det burde bli bedre i løpet av 2-3 dager. Jeg har fjerna to visdomstenner og begge to var et sant helvete Den siste fjerna jeg for over et år siden, og da ble det kutta noe nerver og sånt, så jeg har fremdeles ikke noen ordentlig følelse i halve siden av munnen! Jeg krysser fingre og tær for at du slipper det! Til tross for at tannlegen sa at det var heeelt vanlig, så har jeg faktisk aldri hørt om noen som har opplevd det samme. ← Det er faktisk det. Spesielt når det fjernes tenner i underkjeven. Ble advart mot dette og fikk beskjed om at man kan risikere å miste følelsen opp til et halvt år.
Hildegard Skrevet 2. oktober 2005 #4 Skrevet 2. oktober 2005 Har også mistet følelsen i halve tungen etter å ha fjernet visdomstann nede. Og det er over et halvt år siden nå.
ashera Skrevet 2. oktober 2005 #5 Skrevet 2. oktober 2005 Har også mistet følelsen i halve tungen etter å ha fjernet visdomstann nede. Og det er over et halvt år siden nå. ← Hildegard: Ble den trukket, eller var du hos kjevekirkurg? Mine visdomstenner har røtter som ligger rundt en nerve, så tannlegen min turte ikke å gjøre noe med dem, og jeg har fått henvisning til kjevekirkurg. Håper h*n får ut tennene på forsvarlig vis!
Gjest meya84 Skrevet 2. oktober 2005 #6 Skrevet 2. oktober 2005 har vondt enda jeg veldig hovent å sånn..så tror jeg må ta meg en tur til tannlegen så jeg er sikker på det ikke er betennelse.. Har jo brukt pinex sammenhengende (bortsett fra halve gårsdagen) siden jeg tok tanna på onsdag..kan ikke vøre meninga det...??
miss77 Skrevet 3. oktober 2005 #7 Skrevet 3. oktober 2005 Fjernet alle 4 samtidig hos kjevekirurg. Hadde ikke vondt etter at bedøvelsen gikk ut, men ble betent nede i ene "hullet", og måtte derfor innom tannlegen for å skylle og legge på en fille med antibiotika. Min egen feil, da jeg ble lei av å spise suppe, og dergor gikk over til fast føde før det var ordentlig grodd. Kan kanskje være greit å ta en telefon til tannlegen dersom smertene ikke gir seg
Gjest meya84 Skrevet 4. oktober 2005 #8 Skrevet 4. oktober 2005 Var hos tannlegen nå, å ganske riktig det var betennelse! putta nedi sånn fille, å fikk en liten antibiotika kur.. Fjerna alle 4 uten å få vondt?? Nå var ikke jeg hos kjevekirurg da, men vanlig tannlege, å han brukte ganske lang tid for den satt hardt å lang nede.. Må fortsatt ta smertestillende når jeg skal legge meg, men berger om dagen uten
Gjest Anneli Skrevet 4. oktober 2005 #9 Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Jeg har vært hos både kjevekirurg og tannlege for å fjerne visdomstenner. Kjevekirurgen var mye dyrere, men også litt flinkere. Tannlegen prøvde å dra ut tannen hel først, han dro og dro, slik at jeg nesten letta ut av stolen. Var jo bedøvet så det var ikke så vondt, men litt ekkelt... Han fikk det ikke til uansett, røttene var vel for store, så han måtte til slutt dele opp tanna før han kunne ta ut en og en bit... Hovnet opp etterpå også! Var hos tannlegen nå, å ganske riktig det var betennelse! putta nedi sånn fille, å fikk en liten antibiotika kur.. Merkelig, jeg fikk da fille nedi med engang begge gangene. Først fille, så sydde de sting over filla... Vondt var det uansett i noen dager etterpå, men jeg har ikke hatt noen komplikasjoner senere. Endret 4. oktober 2005 av Silmariën
Gjest meya84 Skrevet 4. oktober 2005 #10 Skrevet 4. oktober 2005 Ja hun som skjekket tanna lurte på hvorfor han tannlegen jeg var hos ikke hadde putta nedi fille..så vet ikke jeg, skulle sikkert vært gjort! Men et annet sp.mål..hvor lenge fikk dere beskjed om ikke å spise vanl mat? Spiste kun yougurt å most banan de 3 første dagene, å spiste stor sett normalt i helga..var jo forsåvidt da det ble vondere igjen også! Fikk ikke noe konkret beskjed annet enn at jeg ikke skulle spise noe de 4 første timene.. Har bare spist yougurt å lignende i dag siden hun sa det var betennlse..dessuten er det vondt å spise annet..dumt at jeg glemte å spørre om dette! Hva betalte du hos kjevekirurg da? Jeg betalte 1200, men får visst tilbake 700 av dem på trygdekontoret Har nemlig en tann til jeg visstnok bør trekke etterhvert, men trur jeg drøyern litt hvis det blir så mye styr.. Takk for svar alle sammen forresten
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2005 #11 Skrevet 4. oktober 2005 Fikk aldri noe spesiell beskjed ang. mat etter at jeg hadde fjerna visdomstennene, men jeg ville neppe ha gått ut og bestillt en biff. Betalte 1800kr for operativ fjerning av ei tann hos kjevekirurg. Tok vel ca en time å få den ut.
Gjest meya84 Skrevet 7. oktober 2005 #12 Skrevet 7. oktober 2005 Noen sier at det er helt gruuusomt å trekke disse tennene, mens en del andre jeg kjenner så de ikke hadde så mye vondt.. Men var nok ikke hypokonder denne gangen heller, for nå må jeg ta antibiotika ei ny uke, var hos tannlegen idag.. Veldig betent enda damn
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2005 #13 Skrevet 7. oktober 2005 Noen sier at det er helt gruuusomt å trekke disse tennene, mens en del andre jeg kjenner så de ikke hadde så mye vondt.. ← Folk reagerer veldig forskjellig på smerte da.
Gjest meya84 Skrevet 7. oktober 2005 #14 Skrevet 7. oktober 2005 tror jeg vet hva smerte går ut på for å si d sånn. det har jeg hatt nok av de siste årene
Gjest meya84 Skrevet 7. oktober 2005 #15 Skrevet 7. oktober 2005 Det jeg egentlig mente var at siden jeg har vært så veldig mye syk blir jeg litt redd for å være hypokonder når det gjelder andre ting.. Livredd for at en infeksjon skal gå utover sykdommen min osv. Men når var det jo fortsatt betennelse, å ikke bare noe jeg "inbilte" meg
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2005 #16 Skrevet 8. oktober 2005 Ikke så lett å se hva som foregår inne i munnen heller. Like greit å ta en ekstra tur til tannlegen å få han til å se på det som du gjorde da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå