AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Hei har litt rare spørsmål, men ja. Vi har akkurat kjøpt leil, men badet må pusses opp. Hvordan går man frem, kontakter man hvilken som helst rørlegger? Og hvor lang tar det ca tror dere? vi har en lite bad typisk tilhørende 2-roms leilighet. Og må vi flytte ut når rørleggerne holder på? hvor lenge? Hvordan går de på do, hvis det på et tidspunkt ikke er do på baderommet under oppussing? Er det noe vi skal tilrettelegge for dem? Lurer egentlig på hva dere har av erfaring, med totalrenovering av bad hvor "alt" gjøres av eksterne aktører. Vi gjør ingenting. Anonymkode: e6d73...feb 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Har dere kjøpt i Borettsslag? Hvilke regler er det der dere har flyttet? Anbud er greiest, da får dere flere priser Anonymkode: 9baad...34a
Antiviruset Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei har litt rare spørsmål, men ja. Vi har akkurat kjøpt leil, men badet må pusses opp. Hvordan går man frem, kontakter man hvilken som helst rørlegger? Og hvor lang tar det ca tror dere? vi har en lite bad typisk tilhørende 2-roms leilighet. Og må vi flytte ut når rørleggerne holder på? hvor lenge? Hvordan går de på do, hvis det på et tidspunkt ikke er do på baderommet under oppussing? Er det noe vi skal tilrettelegge for dem? Lurer egentlig på hva dere har av erfaring, med totalrenovering av bad hvor "alt" gjøres av eksterne aktører. Vi gjør ingenting. Anonymkode: e6d73...feb Skal det totalrenoveres må det ribbes helt inn til stenderverket. Da blir også røropplegg og baderomsmøbler tatt ut. Det tar fort en uke og få dette ferdigstilt om dere er heldige og finner det rette firmaet. Legg det ut på anbud og få inn flere priser på dette, og spør om det er mulig å ha toalettet intakt i allefall i perioder. Dusje kan man gjøre på jobb eller skole eller hos familie. Husk å sjekke referanser til de som vinner anbudet deres. Det er mange useriøse der ute. Få en fastpris slik at dere ikke får en overraskende ekstrautgift. Noe kan det bli uansett om det ligger skjulte feil og mangler bak det gamle badet sin fasade.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 Bruker først litt tid på pinterest og nett for å ha en formening om hva vi ønsker. Hører så med diverse venner som har gjort tilsvarende, og tar en runde på google. Henter inn anbud fra 2-3 stykker. Krever gjerne befaring da jeg føler de ikke får godt nok inntrykk uten å se rommet. Velger et fastprisanbud med mest mulig inkludert, ellers kommer smellen senere. Og jeg lar inntrykk og kommunikasjon veie vel så mye som pris. Utover det gir de instrukser om hva de ønsker. Jeg pleier å følge med på at de beskytter gulv mellom ytterdør og rom som skal pusses opp. Som regel timer de det slik at dere kun er uten do en uke eller to. Men igjen, velg en skikkelig aktør. Eventuelt kan man leie festival-bod til hagen. Den gangen vi ikke hadde to bad allierte vi oss med en nabo for do, samt dusjet på jobb... men var jo da unge og mer avslappet til ting. Hvor handverkere går på do har jeg aldri forstått... Her har de aldri lånt toalettet gjennom arbeidsdagen. Anonymkode: e913c...480
Scoops Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor handverkere går på do har jeg aldri forstått... Her har de aldri lånt toalettet gjennom arbeidsdagen. Anonymkode: e913c...480 Håndverkerne går enten bak en busk,eller kjører til en bensinstasjon e.l ,eller låner toalett der de er, og noen ganger må man bare holde seg til man kommer hjem. Selvfølgelig på noen prosjekter har de egen brakke med toalett .Hilsen håndverker
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei har litt rare spørsmål, men ja. Vi har akkurat kjøpt leil, men badet må pusses opp. Hvordan går man frem, kontakter man hvilken som helst rørlegger? Og hvor lang tar det ca tror dere? vi har en lite bad typisk tilhørende 2-roms leilighet. Og må vi flytte ut når rørleggerne holder på? hvor lenge? Hvordan går de på do, hvis det på et tidspunkt ikke er do på baderommet under oppussing? Er det noe vi skal tilrettelegge for dem? Lurer egentlig på hva dere har av erfaring, med totalrenovering av bad hvor "alt" gjøres av eksterne aktører. Vi gjør ingenting. Anonymkode: e6d73...feb Trenger ikke å tilrettelegge noe for dem. Anbefaler og sjekke flere rørleggere evt legge ut på anbud, men sjekk tilbakemeldinger og erfaringer fra tidligere kunder. Dere kan bo der under renoveringen, men badet som blir renovert kan jo så klart ikke brukes i denne tiden. Beregne ca 4 uker for tot.renovering Anonymkode: 3eb31...f82
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #7 Skrevet 24. september 2021 Jeg har pusset opp bad, og lovt meg selv at neste gang jeg skal pusse opp bad så skal jeg gjøre det FØR jeg flytter inn. ALDRI mer sier jeg bare - det er et helvete å bo i, særlig i en liten leilighet. som noen andre skriver - hvis det er borettslag dere har kjøpt i, sjekk med styret om de planlegger våtromsrehabilitering, hvis ikke kan dere måtte ryke på ny runde med oppussing om noen år. hos oss tok det 5 uker, første uken var vannet frakoblet hele tiden. Dette var et borettslag, så det var satt opp brakkedo og brakkedusj, men jeg bodde ikke hjemme i den perioden. Når vannet ble skrudd på igjen, flyttet jeg tilbake, men var på jobb hver dag fra 7 til 22, og var kun hjemme for å sove. Alle møblene på stua var dekket av plast (det blir MYE støv og skitt), så det eneste rommet jeg oppholdt meg i var soverommet i helgene (men jobbet stort sett helger også i den perioden). Anonymkode: f8910...9c0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå