Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er 10 mnd. 

Jeg fikk invitasjon om å komme på middag og vin hos en venninne som jeg ikke har sett på lenge, og siden hun bor et stykke unna så må jeg overnatte. Dette er snakk om fra lørdag til søndag. 

Dette kom litt plutselig for min del, men samboer sa at jeg fortjener en kveld/natt fri med venninna siden jeg ikke har hatt noe særlig sosialt liv i år. Så han pusher på at jeg skal dra og føler seg komfortabel med å ha baby alene på natta. Så da tenker jeg at det burde være ok. 

Men så pleier jeg enda å amme i søvn, samsove og lar baby die når han vil på natta. Han tar flaske, men tipper det er kosen han er mest ute etter.

Er det noen som har "plutselig" vært borte en natt uten å ha avvennet nattamming og vil fortelle hvordan det gikk? 

Spiser ellers "greit" på dagtid. 2-3 måltider men varierer veldig fra dag til dag på hvor mye vi får i han. Jeg har tenkt tanken uansett å avvenne for å se om det øker interessen for fast føde på dagtid. Så burde kanskje bare begynt å tatt avvenningen allerede ikveld? 

Anonymkode: 3221b...94e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det, det gikk kjempefint. Når jeg ikke var der var det ikke så farlig med den nattammingen og hun sov hele natta omtrent 😊 ville dratt med god samvittighet. Hun var alene med pappaen om natta omtrent 1-2 ganger i mnd fra hun var 8 mnd. 

Anonymkode: 23fdf...652

• Liker 4
Skrevet

En så stor baby vil nok takle det fint. Han søker etter puppen fordi du har pupp, hos far er ikke det ingen pupp å få. Faktisk anbefaler helsestasjonen ofte at far tar leggingen når barnet skal avvendes fra nattamming, fordi barnet vanligvis godtar det fra han som ikke har pupper. Jeg reiste ikke bort, men vi gjorde det sånn når barnet skulle avvendes fra nattamming her. Det er viktig at faren har vann og smokk tilgjengelig når/hvis babyen våkner.

Anonymkode: 7b49a...5d6

• Liker 3
Skrevet

Tenker det burde gå fint, baby er jo så stor :) Men sikkert greit å øve litt på forhånd på at far tar legging uten amming. 

Anonymkode: 0caad...f2c

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde det samme da baby var 10 mnd. Skulle i utdrikningslag med venner og var borte ca et døgn, fra morgen til morgen. Hadde pumpet en liten flaske til kvelden, men på natta ble han tilbudt vann. Spiste godt med kveldsmat før de la seg. Ellers ble det jo litt skrik og uvant, men ingen krise. De sov lenge på morgenen og alt gikk bra. Babyen skjønner at nå er mamma borte, så da må man få det til å funke med pappa og andre ting enn puppen.

• Liker 1
Skrevet

Det går nok fint. Er garantert verre for deg enn for baby 😊 kos deg! 

Anonymkode: 22454...9e6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...