Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Høres kanskje dumt ut,men for meg er dette alvor.

Kan noen gi meg synspunkter på dette? Egen erfaring osv.?

Skal treffe en mann neste uke - som jeg har mailet med og snakket med i telefonen.- Vi er begge voksne, skilte og har erfaring fra før.

Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal ha sex med han første kvelden og det er ikke fordi jeg er snerpete eller prippen.- Det er mer et prinsipp.- -Men jeg blir aldri klok på menn på dette området - sier man "ja", blir man betraktet som "billig" og ikke mer å satse på........

sier man "nei", er man "vanskelig og sær"....... nå vet jeg ikke hva denne mannen har forestilt seg skal skje - kanskje han drar et lettelsens sukk hvis han slipper å prestere noe i sengen - hva vet jeg?

Samtidig kommer han med små antydninger ang. sex pr. tlf - og skynder seg å tilføye at "jeg bare spøker" -.

Vi snakker godt sammen,er voksne og "seriøse" og begge er ute etter et nytt forhold.- Denne gangen vil jeg starte i riktig ende!- Orker ikke panisk sex på hotellrommet.......

Hva tenker dere menn f.eks. hvis jeg sier "takk for ikveld, det var koselig å treffe deg, nå tar jeg en taxi hjem"......... får dere mer respekt for damer som gjør det, eller??? Bare lurer jeg.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser hverken ned på en jente om hun vil ha sex med meg første kvelden (jenter har da lyster de også) og jeg anser henne ikke for å være snerpete eller prippen om hun ikke vil ha sex. Er det en dame jeg er interressert i kan jeg leve med begge deler.

Men jeg syns også dette med å skulle vente med sex dersom begge parter tenner på hverandre er litt "tåpelig" når det gjelder godt voksne mennesker. Det blir på en måte som at man legger bånd på de følelsene man har.

Og ved det at dere har hatt såpass mye kontakt allerede er dere ikke helt fremmende for hverandre heller, slik dere ville vært om dere møttes en kveld på by'n.

Dere er voksne seriøse mennesker og da tror jeg ikke at sex først kvelden skal være avgjørende for om det skal bli noe mellom dere eller ikke.

Gjest *kvinne*
Skrevet

Klok av skade ville jeg ventet. Greit nok at vi også har lyster, men single menn driver ofte med en sånn helt primal jaktgreie. Er byttet for lett å fange, så lurer han ofte på om han kunne tatt ei sprekere rype...

Skrevet

Enig med Kristian!

Har du lyst har du lov!

At han spøker rundt dette, er nok bare for å fortelle deg at han har lyst, men at det ikke er noe krav eller press fra han.

Skjuler seg bak en spøk, fordi han er redd du vil misforstå, og synes det er feil med sex første kvelden, noe han tydeligvis har rett i!

Men er han noe å spare på, forsvinner han ikke uansett om dere har sex eller ikke første kvelden.

På den annen side, han har gitt deg signaler om at han har lyst på deg, ta det som en kompliment! Og ikke vær redd for å gi han samme komplimenten tilbake hvis du skulle tenne på han!

Hvis dere begge sitter der og har lyst på hverandre, hvorfor da ikke nyte hverandre?

Skrevet

Enig med Kristian og Mortie.

Dere er da voksne mennesker som gjør hva dere vil.........og dermed tar konsekvensen av deres handlinger!

Nyt livet idag - imorgen kan det være for sent! 8)

Gjest Anonymous
Skrevet

har opplevd det jeg...

møtte ham på byen men det ble ikke noe av den kvelden,så sendte vi sms og snakket ofte på tlf.traff ham igjen etter noen dager og da hadde vi sex,kan bare si at det føltes riktig for oss begge:)

nå er vi sambo og forlovet:)

lykke til

Skrevet

Jeg er bare 21 år men har tross min lille alder fått erfart mye! ;)

Liker at dere jenter også vil ha sex første kvelden, men liker heller at dere sier klart i fra her og venter, UANSETT! Det kan begynne å svirre rundt oppe i hodet til mannen, om denne jenta er like "billig" mot alle.... Pluss at jeg, som mann, vil tenke mer over dette som en posetiv ting!! Dessuten øker lysten på deg etter hvert treff!!! :D GARANTERT!

Hilsen han som er MANN

Skrevet

Dere er begge voksne mennesker, og har dere lyst til å ha sex den første kvelden - så hvorfor ikke.

Om han ikke vil ha deg pga det.. vel.... da får han vel bare hadet så godt. Han er jo evt med på notene selv..

Skrevet

:lol:- Takk for flotte svar, allesammen!

Har fått noe å tenke på - for det ER et dilemma, dette.......jeg har også tenkt slik, flere ganger før, at her er det bare å kaste seg ut i det - leve livet mens man kan osv.- men altfor ofte har det vist seg å bli helt feil.......

mange menn lider av prestasjons-angst, og det har jeg full forståelse for - -men det kan bli ganske pinlig å bli konfrontert med DET problemet første kvelden....... :oops:

Jeg tror jeg har bestemt meg:- hvis vi liker hverandre og har lyst å treffes igjen, så får vi plenty med tid til sex,håper jeg!

(Men så sitter vi der da - og har kanskje lyst på hverandre....) :wink:

Skrevet

Jeg og mannen min hadde sex forste kvelden...

Hadde ikke tenkt paa det paa forhaand, men det falt seg saann naturlig :wink:

Angrer i hvert fall ikke paa det!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville ventet.

Men lykke til, uansett hva du velger!

Anette :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ville ventet. Hvis han virkelig vil ha deg kan han vel vente litt. Jeg syns det er både tryggere og bedre når man har treftes en stund før man hopper til køys.

Han som nå er min mann er kjempeglad for at jeg ikke ville ha sex første kvelden. Han sa det ble mer fristende da... Og nå er vi lykkelig gift!!!

Skrevet

Min forlovede og jeg hadde sex første kvelden.

Vi møttes tilfeldig på Ibiza, og nå har vi vært sammen 4,5 år.

:D

Skrevet

Har Du Lyst - Har Du Lov!

Hvis ikke så venter du!

La ting falle seg naturlig for dere.

Ikke bestem deg på forhånd.

Det er bedre å angre på det man Har Gjort,

enn å angre på det man ikke gjorde.....

Lykke til! :P

Skrevet

Jeg hadde bestemt meg for å ikke ha sex med min mann før vi ble et par. Dvs at han virkelig ville ha et forhold til meg. Jeg er ikke prippen (bare litt :ler:) og visst hadde jeg lyst på ham. Men jeg var så sliten av et sånt elsker/elskerinne-forhold uten forpliktelser. Jeg ville heller ikke dele ham med noen. Og jeg visste at jeg ville falle for ham hvis jeg krøp til sengs med ham, og det ville jeg rett og slett ikke utsette meg for uten at det var gjensidig. Trett og lei gammel dame som ikke orket for mye følelser før det var alvor. Det holdt hardt, det må jeg si. Men det var verdt det.

Vi kjenner alle forskjellig for sånne ting. Du kjenner deg selv best. Han kjenner seg selv best. Håper dere blir skikkelig kjent med hverandre og gjør / ikke gjør - det som er best for dere sammen.

Skrevet

Tror jeg ville ventet...til jeg var rimelig sikker på om forholdet hadde en framtid eller ei. Å "gi seg hen" til et annet menneske, om det så bare er en kaffekopp, og ikke få noe igjen etterpå er ikke noe særlig ....

Greit nok med ONS, men da er "spillereglene" som regel avklart på forhånd.

Gjest marilyn
Skrevet

Min erfaring er at man bygger opp spenningen til sinnsyke og deilige høyder om man sparer litt på morroa.

Om man gjør det første kvelden og har misslykket sex vil det farge det bildet man har av den andre partens personlighet.. Og misslykket sex det hender innimellom, særlig blant to som ikke kjenner hverandre så godt. Dermed kan dere begge gå glipp av mulighetene til å skape gode følelser for hverandre, fordi dere misstolker bad sex som dårlige egenskaper..

Eh fikk jeg sagt dette på en forståelig måte?

Vel, hvis man vil noe mer- i retning av kjærlighet tror jeg iallefall at den har bedre gro forhold hvis man gir vennskapet størst fokus og ikke lystene...

Men vil du ha en elsker eller one night stand så go-go-go.

lykke til! :D

Skrevet

:lol: - Meget bra respons! - Og spesielt den siste, fra Marilyn, du sier det så fint........jeg tror ikke man kan ha fin og nær sex første kvelden man treffer et menneske, og jeg snakker av erfaring!

Man kan ha ONS, jada, men det er ikke det det er snakk om i dette tilfellet! - Her er det snakk om å bygge opp et forhold....gjøre et forsøk iallefall.........tror vi avslutter her. (men skulle nesten skrevet et innlegg neste uke for å fortelle dere alle som svarte hvordan dette gikk....spennende!) Klem fra Sondra. :ler2:

Skrevet

Har du lust, ha sex... men känns det inte rätt (du har ju aldrig träffat mannen) så säg då nej.

Jag och min man möttes via en musiksite på nätet... jag åkte till Oslo för att träffa honom och vi var båda spända och lite nervösa. Första timmen var kanske spänd, sen drack vi lite vin, lyssnade på musik, gick ut, kom hem och skulle sova... då hade signalerna från båda sidor tänts. Vi ville ha varandra! och vi hade sex.

Det är viktigt att man pratar om förväntningar inför en sån dejt, vi tog båda upp ämnet om sex första natten innan, om möjligheten att vi skulle träffas och inte känna nåt alls, eller att det skulle kännas fel.

Nu blev det rätt för oss, jag träffade en underbar man. Lycka till, jag hoppas det går bra för dig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...