Gå til innhold

Skremmende å tenke på hvor mye 30 cm har å si for et liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se for dere en mann på 165 og en mann på 195. Det er en forskjell på skarve 30 cm. Men disse 30 cm har alt å si for hva slags liv disse vil få. 

Mannen på 195 har alle muligheter i livet. Høyden gjør at han av andre oppfattes som karismatisk, troverdig og kunnskapsrik. Han kan med middelmådig innsats derfor nå toppen på alle samfunnets stiger. Enten det gjelder damer, venner, familie, barn, karriere eller inntekt. 

Mens mannen på 165 jobber ikke får andre jobber enn i tungt manuelt arbeid. Han er nederst på rangstigen og får ingen damer og får ikke stiftet familie og har lav inntekt. Han er ensom og lever et miserabelt liv som fører til sykdom og kortere livslengde. 

Ta fram et målebånd og se hvor lite 30 cm egentlig er. Men det er altså alt som skal til for å skille mellom et langt og lykkelig liv og et kort og patetisk liv.

Anonymkode: 1bf36...745

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trekker det kanskje noe langt, men ja; det er en stor fordel å være høy som mann.

Anonymkode: 35af9...cef

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hvordan i alle dager mener du at lave menn ikke kan ta høy utdannelse? 

De er sjelden spesielt smarte.

Anonymkode: 56b3a...ef7

Skrevet

Måtte tenke på de mennene jeg kjenner som er lave, og de har veldig varierende jobber inkludert "høystatusjobber", venner, familie og barn. 

Anonymkode: e7808...7c1

• Liker 32
Skrevet

Dette blir for dumt og er feil. 

• Liker 25
Skrevet

Jeg jobber i et team på jobb, med mange menn i alderen 25-40, der den laveste er rundt 160 cm og den høyeste er 2 meter. Og vet du hva - de har SAMME jobb, SAMME lønn (med bittesmå justeringer for antall år i bransjen), og -wow!- tilsynelatende samme drag på damene tilogmed! Kanskje det er ANNET som spiller inn også, ikke bare høyden?

Anonymkode: d7b8f...8c0

• Liker 34
Skrevet

Advokaten min er lavere enn meg, jeg er 168 cm.

Tannlegen min er lavere enn meg.

Naboen min, en mann som drar damer nøyaktig som han ønsker, er lavere enn meg. 

Disse er bare de jeg kjapt kommer på i farta. Ingen er dumme, alle har dame og barn. 

Tror mange av de 30 cm sitter mellom øra jeg. 

Anonymkode: 6ee0f...f61

• Liker 47
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De er sjelden spesielt smarte.

Anonymkode: 56b3a...ef7

Du er lav selv, forstår jeg 🙄

Anonymkode: 11887...7a2

• Liker 7
Skrevet

Mannen min er under 170 høy. Jobbet og studerte i militæret i 10 år. Nå jobber han som oljeingeniør og tjener 1 million i året. Vi er gift og har barn på vei. Vil si han har et bra liv. 

Anonymkode: 2a17a...394

• Liker 5
Skrevet

Ett navn til deg ts: Petter Stordalen. 

Direktøren i det landsdekkende firmaet jeg jobber i er sånn ca 1.65. Samme var en tidligere direktør som gikk av for å drive sine andre firmaer. Finnes drøssvis av menn som motbeviser HI. 

Anonymkode: 029de...a0a

• Liker 12
Skrevet

Jeg kjenner menn på 165 som er leger og doktorgradsstipendiater. Intelligens har ikke noe med høyde å gjøre. 

Selv har jeg datet en som var like høy som meg (173). Ingen problem det. Kunne også datet lavere, så lenge han ikke hadde høydekomplekser. Han som var like høy krevde at jeg brukte flate sko, det ble for dumt.

Anonymkode: 82116...dff

• Liker 5
Skrevet

Studier viser at det er en signifikant forskjell i goder en høy mann får kontra en lav mann. Det gjelder vel kanskje karaktersetting i den videregående skole også.

Men forskjellene er ikke så store at lave menn ikke kan ta topputdanninger som juss eller medisin. Det krever kanskje litt mer jobb for lave menn. 

• Liker 2
Skrevet

Var en periode der jeg følte det var en stor fordel å være liten i Hollywood. Tom Cruise, Sylvester Stallone og mange andre små menn herjet i filmbransjen.

• Liker 4
Skrevet

Vel jeg er 18 cm høyere enn deg og er jomfru. 

Anonymkode: d00d2...315

Skrevet (endret)
bosve skrev (13 minutter siden):

Var en periode der jeg følte det var en stor fordel å være liten i Hollywood. Tom Cruise, Sylvester Stallone og mange andre små menn herjet i filmbransjen.

Stallone er 1,77 og måtte bruke lifts i rocky-filmene. Tom Cruise har tjent mest av å være egen produsent av MI-filmene. Petter Stordalen måtte også jobbe ekstremt hardt, men ble sparket i steen og strøm før han startet for seg selv og bygget et hotell-imperium. Mye fordi han følte at han måtte bevise seg.

Endret av Lee Jones
  • Liker 2
Skrevet

Hæ ? jeg har en kompis på ca 170 som alltid har gitt godt inntrykk hos andre, inkludert damer. Har alltid lurt på hvordan han får det til og har den selvsikkerheten og karismaen han har. 

Anonymkode: 61bdd...ce1

Skrevet

Kjenner bare en "lav" mann som sliter litt med det du sier. Han er hyggelig og grei. Litt barnslig for alder, men ikke noe stort problem. Men han legger sjukt mye i måle seg iht høyde med andre menn og kvinner. Og den siden er liksom vel synlig, mulig han oppfattes som ikke å være trygg i seg selv. Men kan fint komme på å kaste noen ut av fest hos han eller nekte de å komme inn, om de er i hans øyne kjekkere eller høyere enn han... 

Så tenker han ville hatt litt mer i livet om han bare la den saken død. Og begynte å innse at han egentlig er en kul fyr 👍

Anonymkode: bc47f...0e2

• Liker 2
Skrevet

Dette stemmer faktisk ikke. Det eneste som skiller mannen på 165 og 195 er evt. selvtillit.

Kjenner flere menn på rundt 160 som har toppjobber og god økonomi (og han ene er til og med gift med ei som ser ut som om hun kunne vært en supermodell. Høyere enn han er hun også)

Anonymkode: beeff...0a0

• Liker 8
Skrevet

Fleire eksemplar er nemnt over, men her er to til: Lionel Messi er 1.69m. Rapparen Timbuktu 1.65m. Har ikkje inntrykk av dei er mislukka.

Klart det har sine fordelar å vere høg, men 30 cm er ikkje forskjellen på eit lukkeleg liv og eit liv i misere. Du som person kan styre mykje sjøl der.

Anonymkode: 83091...f49

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...