AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Del Skrevet 24. september 2021 Har trent fast i 2 år nå, og har i denne perioden slitt med litt vond kne i utførelsen av markløft. Kjenner det også litt i hverdagen hvis jeg går på hardt underlag eller jogger. Har ikke turt å kutte ut markløft fordi jeg vet ikke hva jeg ellers skulle ha erstattet det med, og har brukt lang tid på å bygge opp tunge vekter. Er det noen som har noen tanker om jeg bare skal kjøre på så sant smertene ikke er for store, eller om jeg bør ta en aldri så liten pause fra markløft? Men hva kan jeg erstatte øvelsen med isåfall for å opprettholde de samme styrke i muskelgruppene som aktiveres i markløft? Anonymkode: 747fc...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 24. september 2021 #2 Del Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har trent fast i 2 år nå, og har i denne perioden slitt med litt vond kne i utførelsen av markløft. Kjenner det også litt i hverdagen hvis jeg går på hardt underlag eller jogger. Har ikke turt å kutte ut markløft fordi jeg vet ikke hva jeg ellers skulle ha erstattet det med, og har brukt lang tid på å bygge opp tunge vekter. Er det noen som har noen tanker om jeg bare skal kjøre på så sant smertene ikke er for store, eller om jeg bør ta en aldri så liten pause fra markløft? Men hva kan jeg erstatte øvelsen med isåfall for å opprettholde de samme styrke i muskelgruppene som aktiveres i markløft? Anonymkode: 747fc...939 Smerter i kne er ikke noe som kan svares på over internett. Du bør kontakte lege, fysioterapeut eller manuellterapeut for en vurdering 🙂 En kombinasjon av rygghev med tunge vekter og knebøy/beinpress er en helt kurant erstatning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 24. september 2021 #3 Del Skrevet 24. september 2021 Ville erstattet den med en hoftedominant øvelse, som f.eks hip thrust, Glute ham raise/rygghev, strakmark/RDL 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå