Gå til innhold

Råd for å håndtere angst

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste to årene har jeg fått mer og mer angst, og siste halvåret har det blitt virkelig ille. Jeg går i en konstant følelse av panikk, usikkerhet og angst og den minste ting stresser meg ekstremt. Jeg har mye tvangstanker i forhold til renslighet og livssituasjonen min er veldig stressende og alt annet enn "den skulle vært ". Jeg har ikke panikkanfall, men nå i senere tid har angten blitt så sterk at de kroppslige symptomene tar overhånd og det er virkelig skremmende. Svetting, skjelving, kraftig dotrang.. 

Har dere noen gode råd til å håndtere angsten når den holder på sånn som dette? Dempe den når det står på eller forebygge?

Anonymkode: 6d5f9...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fått noen behandling i helsevesenet?

Jeg spør fordi jeg ikke hadde hatt en sjanse i havet til å klare å behandle meg selv. Jeg leste på nettet og prøvde ditt og datt, men synes ikke at noen ting passet eller virket. Hvis jeg ikke hadde fått hjelp av en flink lege på DPS så tviler jeg på at jeg ville fått det noe bedre noen gang.

Jeg kan jo gjerne fortelle ting som fungerte for meg, men når det summeres opp i noen få setninger og tas ut av sammenhengen (ca. 24 samtaler fordelt over ett år og mange timer med "egenstudier" mellom timene) så blir det veldig platt på papir. Jeg tror det bør skreddersys, settes i system av en profesjonell som kjenner deg og som du stoler på hvis man skal få noe særlig utav det.

Anonymkode: 215c9...90a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...