Gå til innhold

Trakte én kopp kaffe i moccamaster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker kaffe, men tåler koffein ganske dårlig😅 så jeg bør ikke drikke så mye om gangen. Jeg skal kjøpe kaffetrakter og vil helst ha en moccamaster. Går det greit å trakte en kopp om gangen i den? Har dere eventuelt erfaring med andre kaffetraktere dere synes er like gode og som er lett å trakte én kopp i?

Anonymkode: 2b7c7...80c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg trakter ofte bare til en kopp (krus) i Moccamasteren. Ikke noe problem.

Endret av Gullik
Skrevet

Funker bra det.

Jeg drikker to store kopper på morgenen og fyller da vann opp til 4 tallet på trakteren og bruker 4 flate skjeer, det følger med måleskje med Moccamaster.

Anonymkode: d420a...a6f

Skrevet

Hva med moccamaster one cup?

Skrevet

Det går bra, men jeg kaster ut min moccamaster nå fordi jeg er lei av det. Går for presskanne i stedet.

Man kan også kjøpe et sånt filterholder/filter som man bare setter over koppen, husker ikke hva det heter. 

Anonymkode: a7473...9d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går bra, men jeg kaster ut min moccamaster nå fordi jeg er lei av det. Går for presskanne i stedet.

Man kan også kjøpe et sånt filterholder/filter som man bare setter over koppen, husker ikke hva det heter. 

Håndbrygger, heter det.

Koster vel fra en hundrings og oppover...

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gå for Aeropress i stedet. Mest fantastiske kaffen noensinne og en får ikke i seg alt kolesterolet.

Anonymkode: 5f49a...df9

Skrevet

Du kan jo velge koffeinfri kaffe? Evergood sin er slett ikke så verst, syns jeg. 

J

• Liker 1
Skrevet

Det går kjempefint. Jeg lager en kopp kaffe til meg selv i moccamasteren min to ganger om dagen. 

Fyller opp vann til strek 2, har i 1+ måleskei (de gratisskeiene fra Friele) med kaffe. 

Den lager seg kjemperaskt når det bare er én kopp, kaffen er klar før jeg er ferdig å smøre matpakka. 

Da jeg bodde på hybel og ikke hadde plass til kaffetrakter, brukte jeg en termokopp fra Bodum med et "presskannelokk". 
https://www.nordicnest.no/merkevarer/bodum/bodum-travel-presskopp-krom/

Funka fint det også, bortsett fra at jeg ikke synes det er så behagelig å drikke fra termokopp med plastlokk, vil heller drikke fra krus. 

Anonymkode: 12217...260

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gå for Aeropress i stedet. Mest fantastiske kaffen noensinne og en får ikke i seg alt kolesterolet.

Anonymkode: 5f49a...df9

Jeg vet. Men kaffeolje er så godt 😌

Skrevet

Hva er problemet med å koke vann, sette trakten over en kopp og helle over vannet? Det gjør jeg stadig vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...