AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Først: Ting har alltid 2 sider av en sak. Eller i vårt tilfelle er det vel 10 🙄 husk at dette er min side, men jeg kommer til å trekke inn synspunkter jeg har fått fra andre . Som kan gi et noe nyansert bilde. Skriver dette så folk forstår biasen min og skriver ordentlige svar, i stedet for å være vemmelig uten å være konstruktiv. Jeg forklarer alt for å vise grunnene jeg tenker at kan gi meg medhold for å kreve full foreldreansvar og minimere samvær.. så ønsker jeg deres tanker på det. Kort versjon av en massiv konflikt (fortsatt jævlig langt, selv om jeg tok ting grovt med); Jeg ble gravid med bf etter bare 2mnd. Han ønsket barn, selv om jeg sa jeg kunne ta abort eller at han slapp å ha noe med barnet å gjøre. Jeg ville beholde til tross for lite kjennskap, men vil aldri tvinge noen til å få barn de ikke ønsker å ha. Vi ble enige om å beholde og prøve å være et par. 9mnd gravid og 2år senere ender jeg med å få hjelp fra krisesenter for å komme meg vekk fra han. Bodde ikke på senteret, men de fulgte meg opp. I denne perioden fridde han 3 ganger (med ring) og lovet et fantastisk liv. Det ble verken giftemål eller noe fantastisk liv på meg, men PTSD. Skal påpeke at han aldri fysisk slo meg. Ikke en eneste gang, men han sparket og dyttet. Kastet ting på meg. Spyttet. Lo av meg og fortalte meg at jeg var ekkel. Truet med drap og selvmord, og legge skyld på meg. Latet som om han skulle slå, og prøvde å skalle meg ned. Jeg fikk ikke handle mat og bleier fritt, og ofte måtte ungen gå med håndkle som bleie frem til han ville kjøpe bleier. jeg hadde ikke lappen og null mulighet til å gjøre dette selv. Og bare en inntekt på 8 tusen i mnd. Hvor det gikk til bhg og ALT resterende til han.. han ødela tinge mine, barnets og sine.. isolerte oss. Sparket kattene våre, så jeg måtte gi dem bort før jeg planla å «flykte». Etter alt dette nekter jeg samvær i 7-8mnd, han må vise rene prøver på rus osv (han gikk på steroider fant jeg ut på slutten, fersket han med sprøyta i rumpa på badet. Jeg ville at han jevnt går til noen for psykisk hjelp. Så kunne han få samvær med tilsyn. Han meldte meg til bv, jeg er syk, skitten og en dårlig mor.. han og moren «offentliggjorde» at jeg nekter samvær fordi jeg er alvorlig psykisk syk og vil bare tømme han for penger.. han fikk god hjelp av broren, moren og stefaren sin. som inviterte stemoren min på cafe for å snakke om hvilken dårlig mor jeg er, stemor ble sjokkert.. jeg ønsket farmor i barnets liv, for hun var jo ikke skyld i sønnens handlinger. Hun inviterte oss hjem til seg for middag, bare oss.. så viser det seg at bf plutselig var der også.. Jeg søker begjæring om rettsmøte i tingretten. For fastsetting av samvær. Samtidig som jeg ba om hjelp fra bv til å hjelpe far.. de henla saken etter 3mnd. Ingenting mer å gjøre.. sakkyndig barnepsykolog sa at jeg lot min egen frykt komme i veien for samvær. Jeg tilbyr da Tors-fre i oddetallsuker og fre-man i partallsuker. Han var ikke interessert i så mye samvær, så det ble fre-søn annenhver uke. Vi kommuniserer så hovedsakelig igjennom sms, men kan ringe om nødvendig. Helt til han plutselig kutter ut å svare på meldinger og tlf.. 6mnd senere kommer ungen hjem og viser fingeren til meg, min partner og mor. Dette har hun lært å gjøre til oss, hjemme hos pappa. Ca 9mnd senere henter jeg ungen i bhg etter samvær, og da forteller barnet om frykten for pappa. Hun tisser på seg hos han, og er livredd for at han skal oppdage det. Og han blir så sint når det skjer. jeg ber bv igjen om hjelp til å ordne i dette. Barnet er livredd! Bv snakker med far, han mener ungen har det bra, men jeg er psykisk syk, at ungen er skitten i underlivet pga meg, fordi jeg er skitten. Bv henlegger saken med at «jeg er bare følsom pga jeg er gravid». Jeg hadde fast partner og nr 2 på vei på det tidspunktet Vi går til meklingsmøte, med 2 meklere pga konflikten og kommunikasjon er ufattelig vanskelig. Han svarer ikke på NOEN ting ang barnet. Far blir med en gang, hvor han da tilstår hva han gjorde mot meg. Og at barnet var vitne til alt. Men etter det nekter han flere møter uten advokat eller dama si tilstede. Han legger frem en frykt med meg som grunn. Etter tilståelsen hans anmelder jeg han, for da var det ikke jeg som bare var gal. Mekleren spurte han «erkjenner du volden som —- forklarer her?» og han sa «ja det gjør jeg, og —— var vitne til alt». Nå skulle jeg ha rettferdighet for alt.. En stund senere har han og damen tvunget barnet til å vaske seg med såpe i tissen. Flere ganger over tid. Noe som er vondt for barnet pga atopisk eksem. Jeg sender et par sinte meldinger og de roer seg litt ned. De vet jo dette! De lærer barnet å si «mamma må lære seg å vaske høna si, og —- må lære seg å vaske pungen sin».. de forteller også barnet gjentatte ganger at det lyver når det forteller at mamma og pappa er venner.. så skal far i avhør etter anmeldelsen. Han forteller om min dårlige hygiene, han er kvalm av meg, han skal flykte fra landet eller ta livet sitt. Og han har fått uceliøs colitt, alt det er min feil. Politiet spør om han får hjelp, det svarer han nei på. Og har ikke tenkt til det heller. Så blir ting stille igjen. Saken blir henlagt etter totalt 8mnd. nå har det vært en ny runde de siste 9mnd. De meldte meg igjen til bv. Hovedsakelig dama hans, men med han, moren hans og stefaren igjen.. Det samme gamle, og legger seg opp i samlivet til meg og mannen, hygienen vår og viser til bilder i min insta. Med brukernavn og alt. Ting som er verken farlig eller noe å melde om. Mine SoMe er åpne, og det jeg legger ut er derfor nøye utvalgt. Stemor forsøker også å krangle med meg foran barnet også, sier at ho gjerne tar en av mine ferier med barnet om jeg ikke vil ha ho, uten at det har vært et tema på noen måte. Ikke hyggelig for barnet å høre eller se. Ny saksbehandler i bv sier rett ut at dette er trakassering mot meg. Og går igjennom alt i saken igjennom årene. Alt fra småpirk, til meldinger og større ting. de mistenkte først at jeg er «den gale». Helt til de møter far og damen flere ganger. Det kommer tydelig frem at de har en annen virkelighetsoppfatning av ting. De har en samtale med meg om far har en diagnose. Jeg mener han oppriktig er en sosiopat, noe de støtter meningen min i.. han har ingenting på papiret skal det sies. For fyren har en unormal tankemåte og væremåte. Han lyver om helt sinnsyke ting.Og det har bare blitt forsterket med årene.. På nåværende tidspunkt har vi i 2,5år kommunisert via en tredje person. Jeg får ikke svar på 90% av meldingene, selv når barnet slo seg i sommer og måtte på akutten. Om jeg får svar går det gjerne 1 uke. MEN; Han svarer i løpet av 30min om det er snakk om å droppe samvær, han sier alltid ja til det.. ungen hadde 3 uker hos far i sommer, hun var kun med stemor og bestemor. Så far totalt 2-3 dager, men måtte være stille. Far sov på dagen og var våken hele natta. «Han går nemlig på skole, og pappa sier han skal gjøre det til jeg blir voksen» sier jentungen.. barnet er ikke seg selv etter samvær. Engstelig og sint. Føler seg ikke sett. stemor forteller ungen at jeg lyver om at jeg og pappaen var forlovet, eller venner. At vi hadde fine stunder sammen. Ting barnet spør meg om og som jeg forteller om, men kun med de fine tingene. hun Opplevde også at stemor igjen tvinger ho til å vaske seg med såpe i tissen selv om barnet får vondt. Stemor gjorde det fysisk på ungen i våres, barnet gråt og fortalte meg at det føltes som om ho prøvde å gjøre «tissen» leker og barnet følte seg ekkel. Dette ble bv informert om og det ble dokumentert hos legen. Jeg var og er klar for å anmelde. Men bv ba meg avvente med å gjøre noe. Men nå er det nok.. det er så nok. Jeg er IKKE perfekt, men dette må stoppes! Nå vil jeg ha fult foreldreansvar og redusert samvær. Det er nok, jeg makter ikke mer. Jeg har det svart på hvitt fra bv at bf selv sier at jeg er ekkel, skitten og min feil at han har uceliøs colitt (nok en gang), og han nekter mer ansvar eller å ha noe med ungen å gjøre utenom helgene sine. Skolen har forsøkt å få tak i han i over 1år. Uten å lykkes, de ringte meg også. Jeg har ikke bf sitt nummer en gang, ei heller bostedsadresse (han har nektet å oppgi det de siste 4 årene). jeg har møtt så jævlig mye motgang igjennom alle år. Alltid blitt møtt med skepsis og ikke blitt trodd!! Blitt stempla som den moren som bare vil nekte samvær fordi jeg er fæl, eller vil «suge» ut penger. Fyren har hatt 0 i inntekt de siste 3 årene, så det er faen ikke mye penger å hente. Dette skader barnet. bv ringte i går, ville snakke med far om mindre samvær, bare ha dagssamvær. For nå ser de at han ikke er så bra som de håpet på.. Men han og dama nekter å svare, evnt svarer dama hans på noen få meldinger. Dama hans vil helst være den som styrer og møter opp.. men det er ikke ho som er faren, eller moren. Det er som om ho ikke evner å forstå det. Og i dag er det samværshelg med far. Men jeg har ikke lyst. Jeg vil ikke. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre heller. jeg sendte en melding for 2 dager siden, om han kan tenke seg å overføre fult foreldreansvar på meg. Så slipper han mer mas. Han trenger ikke å ordne noe, jeg kan fikse alt om jeg bare får det nødvendigste. Ingen svar har jeg fått.. Nå vurderer jeg å bare gå rettens vei for å bare «ta» det. Og nekte samvær frem til han er et normalt menneske. Noe som mest sannsynlig aldri skjer, men nå må han og den syke familien hans vekk fra barnet mitt. kan jeg ha noen sjanse for å få dette igjennom i retten? takk for den som virkelig gadd å lese, selv om du kanskje ikke svarer. Anonymkode: 8da5b...45c 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Dette kan ingen her svare på. Skaff advokat. Anonymkode: 82b33...91c 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette kan ingen her svare på. Skaff advokat. Anonymkode: 82b33...91c Mulig jeg formulerte meg feil? Kanskje heller skrive; noen med erfaring? tenker at å skaffe advokat er underforstått når jeg skal «jobbe» videre med dette. Anonymkode: 8da5b...45c
Kenelz Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 Ut i fra hva du skriver så kan jeg ikke skjønne at dette er noe som man ikke kan få gjennom retten. Erfaring med vanskelig far? Ja, men det du/dere går gjennom er svært ødeleggende for barnet ditt! Hadde skaffet meg en dyktig advokat sånn du kan sitte igjen med både foreldreansvar og hele samværet! 5
Gjest Chroma Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 Ingen erfaring, men husker trådene dine om vaskingen av jentas underliv. Er dette noe de holder på med fortsatt?
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 Dette er jo sykelig og forferdelig trist. Barnet skulle vært tatt ut av hjemmet for lenge siden, og vært plasser hos fosterforeldre. Barnevernet har virkelig ikke gjort en god nok jobb. Anonymkode: 02bdc...5ee 4
AprilLudgate Skrevet 24. september 2021 #7 Skrevet 24. september 2021 (endret) Jeg fikk ikke lest alt før jeg svarer. Jeg synes første avsnitt var mer enn nok til å rope ut at du aldri må la ham få NOE samvær. Som i null prosent. Når jeg så leser hva han gjør med barnet, så tenker jeg at du bare må gjøre alt i din makt for å hindre ham i å kunne ha kontakt overhodet med barnet. Er retten orientert om at han for eksempel nektet deg kjøpe bleier og barnet måtte bruke håndklær? Og alt det andre du skriver? Du MÅ kjøre rettssak her, uansett hva vi på KG tror om utfall. Han er voldelig og fullstendig inkapabel til å ha omsorg for barn. Ikke send barnet til far lengre, nå er BV på banen selv også for å redusere. Det er positivt for din sak. Jeg hadde gått for null samvær og kjørt steinhardt. Heller ikke dagsamvær. Og han var fysisk voldelig også forøvrig, han kastet ting på deg. Endret 24. september 2021 av Fløff 9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #8 Skrevet 24. september 2021 Advokat!! Nå! Spar på alt du har og kjør på hardt for barnets skyld!! Anonymkode: 52b69...ff8 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #9 Skrevet 24. september 2021 Som andre sier: advokat. Du har sjanse, men du må ha bevis. Hvis ikke er det ord-mot-ord. Hvis du noen ganger snakker med han, ta opptak. Få han til å innrømme hva han har gjort om du ikke har bevis på dette. Ove Sørskår som holder til i Stavanger er veldig god. Har brukt han flere ganger selv. Man må ikke bo på samme sted som advokat. Han hjelper også å søke om fri rettshjelp. Han hjalp meg å få gjennom fri rettshjelp selv om jeg var godt over den offisielle veiledende grensen. Anonymkode: fc0a1...e70
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #10 Skrevet 24. september 2021 Ts her. jeg har forhørt meg flere ganger tidligere, fått beskjed om at det er for «tynt». For det er lite fysiske bevis, utenom at far forteller at jeg er grunnen til alt han sliter med og grunnen til at han ikke vil ha mer samvær. Det har politi og bv dokumentert. Jeg har ikke sett bf på ca 3år, det blir vanskelig å ha en samtale med han. Men har fått meg et overvåkningskamera i gangen som skal monteres opp i tilfelle noe skjer (fungerer ikke med 5G, må visst ha 2,5G elns. Forstår ingenting av det så hjelp meg gjerne med å forstå, den som kan 🥲). Ellers så er det kun bevis på at han nekter å svare på meldinger. resten er jo barnets fortellinger om at hun ikke ser pappa, ikke blir trodd, vask med såpe i underlivet, og sinnet hans når hun var mindre. Altså ser man dette på utsiden, så er det lite og det virker som om jeg griper etter småting. For ellers må jeg forklare HELE historien sånn som her. For alt annet er ord for ord. Jeg har 1 bilde av ungen i håndkle brukt som bleie, men det er typ 6år siden. Jeg kommer ingen vei med det alene som bevis på noe større og mer sammensatt. Jeg blir jo da stemplet som ho gærne moren som skriker ulv, ulv.. Jeg kontakter uans advokat.. nå må det bare stoppes. Anonymkode: 8da5b...45c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #11 Skrevet 24. september 2021 Hvorfor i alle dager har du sendt barnet på samvær? Jeg hadde holdt tilbake barnet uansett. Skaff en god advokat og hold tilbake samvær som sagt! Skal mye til å få 100% foreldreansvar, men 100% omsorg SKAL du ha. Herregud forstår ikke engang at du har sendt barnet dit selvom bv eller whatever sier ditten og datten. Jeg nekter å skrive under på overnatting pga sykt ustabil far som også har tatt steroider og annen rus, for det er UNGEN som er viktigst - ikke hans "rettigheter"! Skulle ønske han kunne hatt mer samvær, men nei.. Det går ikke fordi barnet IKKE hadde hatt det bra. Som omsorgsperson sender man jo ikke ungene et sted som er skadelig for de Anonymkode: bbe3e...ed7 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #12 Skrevet 24. september 2021 Jeg hadde aldri sendt mitt barn på samvær til desse neandertalerene av noen mennesker. Etter så mye dritt så hadde jeg kutta tvert. Hadde ikke latt det gå så lenge heller når jeg tenker meg om 😬 Anonymkode: 3c990...543 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #13 Skrevet 24. september 2021 Hadde stoppet samvær fra den dagen barnet ble nektet bleie. Hvorfor sender du barnet til han? Anonymkode: a22ff...46e 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #14 Skrevet 24. september 2021 Ts her. Vet ikke helt om dere forsøker å være konstruktive her nå 🙉 Jeg har oppriktig prøvd å gjøre det jeg har trodd er det beste. Men latt meg styre mye av hva fagfolk tidligere har ment. Og ikke tatt ordentlig styring selv, og det ligger på meg ene og alene. jeg har fått høre at jeg gjør for mye, så for lite, så ditt, så datt.. Uansett hva så taper jeg. Jeg fikk høre at konsekvensene kan bli at jeg taper omsorg, om far drar ræva mi i retten og han vinner. Og jeg har latt det skremme meg fordi det er det værste som kunne skjedd. Jeg har slitt så mye med at jeg ikke ble trodd. Utenom min PTSD og bekreftelse på samtaler og hjelp fra krisesenteret har jeg null fysiske bevis. Dette er noe bf tidligere har sagt flere ganger til meg i telefonen; «det finnes ikke bevis, så da har det ikke skjedd». Verken tidligere saksbehandler i bv eller flere i min egen familie har trodd meg. Det er først nå nylig at jeg har blitt trodd. Å frata barn sin mulighet til å ha samvær med en forelder synes jeg man skal ta svært alvorlig. Men jeg ser nå selv, utifra kommentarene her, at det skulle vært stoppet tidligere. Men nå går det dessverre ikke å snu tiden tilbake. Det gir en skikkelig klump i magen.. Anonymkode: 8da5b...45c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #15 Skrevet 24. september 2021 Her er far dømt i fengsel for vold mot meg. Han er også narkoman. Retten bestemte han skulle ha beskyttet samvær 1 gang i mnd. Så lenge en forelder vil ha samvær, så får de stort sett det. «Barnets beste» blir ikke hørt, det skal mye til for å få null samvær og det er ekstremt vanskelig å bli fratatt foreldreansvaret. trist, men sant. Anonymkode: 4af01...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #16 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Her er far dømt i fengsel for vold mot meg. Han er også narkoman. Retten bestemte han skulle ha beskyttet samvær 1 gang i mnd. Så lenge en forelder vil ha samvær, så får de stort sett det. «Barnets beste» blir ikke hørt, det skal mye til for å få null samvær og det er ekstremt vanskelig å bli fratatt foreldreansvaret. trist, men sant. Anonymkode: 4af01...a0b Ts her. Det er dessverre akkurat dette jeg alltid har blitt møtt med.. Mitt håp er at det har skjedd «nok» og det at de nye saksbehandleren i bv er enig i å stoppe fast samvær. De støtter meg. Heller da la han ha samvær når han kan prioritere barnet. Siden han heller ikke er tilstede under samvær typ 80% av gangene. Da ser ikke bv og jeg noen grunn med å fortsette vanlig fast samvær, for det påvirker ungen direkte med at hun ikke føler at pappa bryr seg. I følge han går han skole på natta, og må derfor sove på dagen, og visstnok skal han gjøre det til ungen er voksen.. det der går bare ikke.. Anonymkode: 8da5b...45c 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #17 Skrevet 25. september 2021 Hvorfor har du fått flere barn med en annen mann når du har MER enn nok med å redde ditt første barn fra pappaen? At du har latt det gå så langt er utilgivelig egentlig. Barnet blir ødelagt av dette. Anonymkode: c7aae...28c 1
Maggi2 Skrevet 25. september 2021 #18 Skrevet 25. september 2021 Du bestemmer deg for at du har sendt barnet på sitt siste samvær med disse menneskene. Så informerer du barnevernet og familievernkontoret om det, og så informerer du far om at han, og ikke stemor, kan komme og besøke barnet hjemme hos deg på faste dager. Og så står du for det. Stakkars unge, hun er sikkert merket for livet av dette her. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #19 Skrevet 25. september 2021 Jeg husker innlegget ditt angående tvangsvaskingen av underlivet hennes, og jeg har tenkt så mye på deg og datteren din siden da. Jeg kommenterte også i andre tråden din. Jeg håper virkelig at du får fullt foreldreansvar og at samværet blir minimalt, fordi det høres ut som at denne pappaen vil gjøre mer skade på barnet ditt enn gode ting. Dessverre så skal det mye til å få gjennom; jeg ble seksuelt misbrukt av min far som barn, og selv han fikk fortsette samværet med meg (i følge dom fra retten, moren min nektet å sende meg dit). Og det er synd, for det er ikke slik at samvær med en mor/far skal få fortsette til en enhver pris, noen mødre/fedre burde aldri fått barn. Stå på ditt! Og for all del; anmeld han og stemor for det de har gjort, både mot deg og mot datteren din. Anonymkode: 3000a...c2a 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #20 Skrevet 25. september 2021 Google disse advokatene, ser ut som de får bra tilbakemeldinger: http://drevland-grape.no/advokatene/priser/ Anonymkode: f265a...8be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå