Gå til innhold

Hun var først veldig forelsket, så gikk det over på et blunk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ingenting..

Jeg har datet en dame et par måneder nå. Hun har både sagt selv og gitt sterkt uttrykk for at hun ble stormende betatt/forelsket fra start av, men nå etter 2 måneder har hun mistet følelsene. Hun omtalte relasjonen vår som kjærlighet ved første blikk, at vi var så like, hun kunne ikke få nok av å være med meg eller prate med meg.

Tanker? Hva kan dette komme av?

Vil bare poengtere at jeg ikke er søkkrik eller har andre "praktiske" grunner til at hun skulle prøvd å innlede et forhold med meg, som noen kanskje kan ha som baktanke. 

Anonymkode: f80e9...f10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forelskelsen gikk over like fort som den oppsto? 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forelska mennesker er ustabile. Gå heller etter en nøktern kvinne som ikke går fra 0 til 100 når hun møter en mann.

Anonymkode: 35dc7...cc0

• Liker 7
Skrevet

Jeg er en person som har lett for å forelske meg. Går all in for så å innse at det var en tabbe. Angrer selvfølgelig dypt på at det ble sånn. Ofte er den fysiske tiltrekningen til stede, men så viser det seg at personlighet ikke matcher eller at verdiene/ holdningene ikke stemmer med mine osv. 

Anonymkode: 410d9...a58

• Liker 8
Skrevet

Hmm, om forelskelsen gikk over så fort, så vil jeg tro at det må stå ett eller flere røde flagg i veien. Hun har nok oppdaget en skikkelig "bakside" ved deg, som er alvorlig for henne. 

Evt. har hun møtt en hun er mer interessert i, men holder en knapp på det føste. Har selv opplevd det (kvinne), at noen ting bare bryter hele forelskelsens illusjon hardt og brutalt. 

I ett tilfelle for min del, da jeg var skikkelig forelsket, så begynte min utkårede og prøve å mase seg til sex på tidspunkter hvor jeg ga klart uttrykk for at det ikke passet. Og så ble han furten når det ikke gikk igjennom. Finnes ikke større turn off!

I et annet tilfelle med en annen, så begynte han å legge press på at jeg skulle barbere leggene (gjør det av og til, når det passer meg selv). Orker ikke bli utsatt for skjønnhetspress/kroppspress av en date. Mistet helt tenningen. 

Anonymkode: 62a75...006

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er en person som har lett for å forelske meg. Går all in for så å innse at det var en tabbe. Angrer selvfølgelig dypt på at det ble sånn. Ofte er den fysiske tiltrekningen til stede, men så viser det seg at personlighet ikke matcher eller at verdiene/ holdningene ikke stemmer med mine osv. 

Så kan det bety at hun kanskje fant ut at jeg ikke var helt som hun først trodde, men at hun ikke tør å si det direkte til meg?

Hvis hun tenker som deg altså...

• Liker 4
Skrevet

Enig i dette! Jeg er litt impulsiv og lar meg lett forføre, men om verdiene/personlighet ikke stemmer, så kjølner det fort. 

• Liker 5
Skrevet

Det er garantert ikke noe å bruke tid på å fundere over for det fører deg ingensteder og gir deg masse hodebry og hjertesorg. Legg det bak deg og gå videre.. Mennesker er ustabile, og man kan ikke skjønne seg på alle. De som ahr det best er de som klarer leve etter "it is what it is" ;)

Anonymkode: 38000...dfb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så kan det bety at hun kanskje fant ut at jeg ikke var helt som hun først trodde, men at hun ikke tør å si det direkte til meg?

Meget sannsynlig. Det kan være vanskelig å sette ord på hvorfor man mister interessen. Ofte var det 99 % klaff, men «noe» manglet…

• Liker 2
Skrevet

Ikke meg du svarer, men jeg tenker at det kan være noe hun ikke tør å si for ikke å såre deg, eller at det blir for personlig. Men større sannsynlighet for at hun har oppdaget at dere pga mange faktorer er en dårlig match, og dette lar seg liksom ikke forklare. Det er ofte mange småting sammenlagt. 

Kan være du har uttrykt dårlige holdninger overfor et eller annet, som gjør at hun anser deg som for usikker/ikke føler seg trygg, men tenker at hun ikke vil begynne å leke tante sofie etter kun 2 måneder. 

• Liker 4
Skrevet

Ikke meg du svarer, men jeg tenker at det kan være noe hun ikke tør å si for ikke å såre deg, eller at det blir for personlig. Men større sannsynlighet for at hun har oppdaget at dere pga mange faktorer er en dårlig match, og dette lar seg liksom ikke forklare. Det er ofte mange småting sammenlagt. 

Kan være du har uttrykt dårlige holdninger overfor et eller annet, som gjør at hun anser deg som for usikker/ikke føler seg trygg, men tenker at hun ikke vil begynne å leke tante sofie etter kun 2 måneder. 

F.eks. har jeg dumpet en date fordi han viste seg veldig negativ til tanke om barn/familie. Det var alt for tidlig å skulle diskutere barn mellom oss, men jeg var ikke interessert i å gå inn i noe med noen med så klare negative holdninger til dette. Etter kun noen måneder med dating, ble det alt for tidlig å skulle forklare ham det. Ville egentlig ikke diskutere dette i det hele tatt, ville bare ikke ha noen sånn "barn-blæ-aldri-i-livet"-mann. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det var alt for tidlig å skulle diskutere barn mellom oss, m

Dette er ting man snakker om allerede på første date, helst før man i det hele tatt drar på date. Ikke rart menn blir forvirret av at damer er opp og ned, hvis de klarer å forelske seg i en med motsatt holdning for deretter å plutselig ombestemme seg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har allerede skrevet at det å gå etter forelska mennesker er å gå etter feil mennesker.

Hvis du da velger å forfølge dette håpløse prosjektet likevel, så får du nesten takke deg selv når alt går til H hver eneste gang.

• Liker 2
Skrevet

Noen forelsker seg med en gang, og faller ut av forelskelsen like fort uten noen spesiell grunn. 

Hos andre kan forelskelsen kjølne fort om man oppdager at man har forskjellige verdier, eller ser en egenskap ved den andre man ikke liker. Det betyr ikke at det er noe galt med den andre personen, kun at det ikke er en god match.

Ts, du kan spørre henne om hva som gjorde at følelsene for deg forsvant. Kanskje er det noe spesifikk du gjorde/sa, som du kan lære av, eller kanskje hun ikke har en god grunn annet enn at kjemien forsvant.

Anonymkode: 0a138...88f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Skjønner ingenting..

Jeg har datet en dame et par måneder nå. Hun har både sagt selv og gitt sterkt uttrykk for at hun ble stormende betatt/forelsket fra start av, men nå etter 2 måneder har hun mistet følelsene. Hun omtalte relasjonen vår som kjærlighet ved første blikk, at vi var så like, hun kunne ikke få nok av å være med meg eller prate med meg.

Vil bare poengtere at jeg ikke er søkkrik eller har andre "praktiske" grunner til at hun skulle prøvd å innlede et forhold med meg, som noen kanskje kan ha som baktanke. 

Forelskelse er jo bare en kjemisk sak. Vi kunne like godt (og mer ærlig) kalt det "kåthet".

Hun var kåt på deg, altså. Og etter å ha tilbragt tid med deg gikk det over, trolig fordi det ikke var mer enn kåthet der - null kjemi med din faktiske personlighet og livsstil. Dette er grunnen til at man dater. De man klikker med er vesentlig flere enn de man ønsker tilbringe livet med.

Du opplever altså forvirring rundt en naturlig og utelukkende positiv hendelse. Trodde du, helt oppriktig, at alle du datet skulle ende opp gift med deg? Flesteparten? For normal forventning er at nesten ingen av dem egentlig er en god match.

Anonymkode: c87a3...b73

Skrevet

Noen er forelsket i forelskelsen. Trenger ikke ha noe med deg å gjøre. 

Anonymkode: 0cbd1...de5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen er forelsket i forelskelsen. Trenger ikke ha noe med deg å gjøre. 

Anonymkode: 0cbd1...de5

Virker jo som det samme gjelder han. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjønner ingenting..

Det er helt umulig å si! Mennesker er ustabile! Mange er så til de grader bare styrt av følelsene sine at de tar valg ut i fra dette. Det kan være alt fra at hun har sett noen som kanskje er bedre til at hun lider av forpliktelsesangst når det blir for seriøst. Du får aldri svaret. Trekk deg tilbake og ikke ta initiativ til noe mer nå. Kommer hun tilbake må du være ytterst forsiktig, for dette er vel et av de største røde flaggene som finnes. Da skal hun virkelig måtte jobbe og vise at hun fortjener deg. Mange damer som bare "mister følelsene" og det er umulig å si hvorfor din dame gjorde det så lenge dere hadde et normalt fungerende forhold. Mange menn som er akkurat like. Det er vondt når det skjer etter flere måneder og man tror at det meste er perfekt og alt ser bra ut, så kommer dette som lyn fra klar himmel. De fleste har vært der en eller annen gang i livet. Kom deg videre og finn en mer seriøs og stabil partner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er slik. Ser småting som jeg ikke kunne levd med så går følelser fort over. 

Anonymkode: 4d5b7...2f8

• Liker 1
Skrevet

Forelskelser kan lette blusse opp og let dø ut. Trenger ikke egentlig ha en god grunn. 

Hvis dette er ei du kunne tenke deg å være sammen med, hva med å lære deg hennes kjærlighetsspråk? Hvis jeg skulle gitt ett og bare ett tips til unge mennesker om forhold, ja, så må det være å lære seg hverandres kjærlighetsspråk. 🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...