AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Del Skrevet 24. september 2021 I koreansk hudpleie som er blitt populært er essens et viktig steg, men her i vesten så hører jeg om ytterst få som bruker det. Her hopper vi fra toner rett på serum etterfulgt av øyekrem og fuktighetskrem. Er essens egentlig bare oppskrytt og unødvendig? Har lurt på å prøve Cosrx snegleessens men frykter at det er penger ut av vinduet. Anonymkode: f9bd6...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 24. september 2021 #2 Del Skrevet 24. september 2021 Den aller siste episoden i den nedlagte podcasten "hva er greia med" handlet om essensielle oljer. To leger går dypt inni temaet. https://podtail.com/no/podcast/hva-er-greia-med/hva-er-greia-med-essensielle-oljer/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3 Del Skrevet 24. september 2021 Chomsky89 skrev (23 minutter siden): Den aller siste episoden i den nedlagte podcasten "hva er greia med" handlet om essensielle oljer. To leger går dypt inni temaet. https://podtail.com/no/podcast/hva-er-greia-med/hva-er-greia-med-essensielle-oljer/ Dette her er jo en podkast av to streite mannfolk. At de har en medisinsk bakgrunn vil bare si at de ikke er helt langt på jordet om hva de snakker om, men her snakker de rett og slett ut om aromaterapi generelt, og at det verken er spesielt farlig eller nyttig (per se, uten at de egentlig vet hva de snakker om). "jeg fikk en gang ufrivillig aromaterapi på et spa" altså hva i alle dager... Jeg har denne snegleessensen. Jeg synes den er helt ok, men nå har jeg generelt en ganske problemfri hud. Jeg foretrekker heller Whitehead eller Poreless i den serien. De går på porene, og er fint å ta med i hudpleierutinen. Ellers så liker jeg den essensen med sitrus og den med honning fra Skinfood. Det gir huden glød (honningen), og fjerner mørke flekker (sitrusen). Så det handler egentlig mest om hva huden trenger og hva du liker, og å kjenne til virkestoffene. Anonymkode: da8e7...eeb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 24. september 2021 #4 Del Skrevet 24. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette her er jo en podkast av to streite mannfolk. At de har en medisinsk bakgrunn vil bare si at de ikke er helt langt på jordet om hva de snakker om, men her snakker de rett og slett ut om aromaterapi generelt, og at det verken er spesielt farlig eller nyttig (per se, uten at de egentlig vet hva de snakker om). "jeg fikk en gang ufrivillig aromaterapi på et spa" altså hva i alle dager... Og poenget ditt er? Enten så ønsker mann å vite om essensielle oljer har vitenskapelig grunnlag for å benyttes til de forskjellig formålene de brukes til eller ikke. Det ønsker ts iallefall til en vis grad å vite. De kunne vert transkjønnede og fluffer av yrket uten at det var relevant. Det som er relevant er om de vet hvordan forskningsresultater tolkes. De gjør de og det gjør sikkert mange postbud i norge også. Endret 24. september 2021 av Chomsky89 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #5 Del Skrevet 24. september 2021 Jeg bruker av og til essence hvis jeg trenger ekstra fuktighet om vinteren, ellers bruker jeg ikke det. Anonymkode: 060e1...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #6 Del Skrevet 24. september 2021 Chomsky89 skrev (1 time siden): Og poenget ditt er? Enten så ønsker mann å vite om essensielle oljer har vitenskapelig grunnlag for å benyttes til de forskjellig formålene de brukes til eller ikke. Det ønsker ts iallefall til en vis grad å vite. De kunne vert transkjønnede og fluffer av yrket uten at det var relevant. Det som er relevant er om de vet hvordan forskningsresultater tolkes. De gjør de og det gjør sikkert mange postbud i norge også. Er essensielle oljer det samme som ansiktsessens da? Jeg trodde ikke det var det samme. Anonymkode: f9bd6...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 24. september 2021 #7 Del Skrevet 24. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er essensielle oljer det samme som ansiktsessens da? Jeg trodde ikke det var det samme. Nei, ikke inneholder den essensen ts spør om det heller, til tross for at flere nettsteder hever det. Ettersom jeg fant ganske mange kilder på at det var essensielle oljer i den, tenkte jeg at det var litt relevant til hennes spm. Endret 24. september 2021 av Chomsky89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #8 Del Skrevet 26. september 2021 Chomsky89 skrev (På 24.9.2021 den 14.51): Og poenget ditt er? Enten så ønsker mann å vite om essensielle oljer har vitenskapelig grunnlag for å benyttes til de forskjellig formålene de brukes til eller ikke. Det ønsker ts iallefall til en vis grad å vite. De kunne vert transkjønnede og fluffer av yrket uten at det var relevant. Det som er relevant er om de vet hvordan forskningsresultater tolkes. De gjør de og det gjør sikkert mange postbud i norge også. Essensielle oljer og essence er overhodet ikke det samme. I den som ts skriver om er det ikke essensielle oljer og det fins ikke i de fleste essence produkter. Anonymkode: df798...6c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 26. september 2021 #9 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Essensielle oljer og essence er overhodet ikke det samme. I den som ts skriver om er det ikke essensielle oljer og det fins ikke i de fleste essence produkter. Hvis du hadde lest svarene mine i denne korte tråden, så hadde du skjønt hvorfor jeg nevnte essensielle oljer. Jeg sa aldri at det var det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #10 Del Skrevet 26. september 2021 Jeg har fikk faktisk cosrx sin snegleessence i går og den føles mer ut som serum enn som en toner. Jeg lurer heller på om jeg kan kutte ut toner og bare bruke essence istede🤷♀️ Anonymkode: df798...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #11 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fikk faktisk cosrx sin snegleessence i går og den føles mer ut som serum enn som en toner. Jeg lurer heller på om jeg kan kutte ut toner og bare bruke essence istede🤷♀️ Anonymkode: df798...6c4 Jeg tror at essence er mindre konsentrert enn serum. Anonymkode: 060e1...fc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #12 Del Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror at essence er mindre konsentrert enn serum. Anonymkode: 060e1...fc4 Ja det vet jeg Anonymkode: df798...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #13 Del Skrevet 27. september 2021 I koreansk hudpleie er jo dette sett på som "the essential step". Den inneholder ofte konsentrerte, viktige ingredienser som faktisk jobber med hudens tekstur, glød etc (ofte fermenterte som galactomyces, antioksidanter eller beroligende som mugwort). Toner gir for det meste enten fukt eller syrebehandling, mens essensen behandler hudens tilstand og gir den en liten ekstra boost, enten før eller etter toner. Øker ofte fuktbalansen i huden, gir litt ekstra glød hvis man sliter med huden eller beroliger. Den er vannbasert, så den trekker også lett inn i huden. Du kan tenke på det som en svakere variant av serum, men som gjør sin egen greie. Hvorfor ikke begge deler (det finnes så klart et punkt der det blir FOR mange produkt, men både essens og serum går bra for de fleste). Jeg personlig elsker essens og bruker det hver dag i begge rutinene. Er det nødvendig? Nei. Få ting er absolutt nødvendig i livet. Men jeg liker det, hudpleie er en interesse for meg og det er god nok grunn for meg til å bruke det. Hvis man sliter med dehydrert eller hud man ikke helt føler viser seg fra sin beste side er det en veldig grei ting å prøve. Tror de jeg ser går igjen som alle elsker er Neogen Real Ferment Micro Essence. Jeg bruker nå (og har de siste 8 månedene) I'm From Mugwort essens (den er også veldig populær og det skjønner jeg, den roer ned irritert hud veldig godt), men det finnes flere der ute som er populære og såkalte kult-produkter. Om snegleessensen er penger ut av vinduet for deg vet jeg ikke, jeg syns den er grei, men det spørs litt hva du vil oppnå. Kanskje en annen kan funke bedre for deg? Det finnes også serum med snegleslim sammen med andre ingredienser hvis det føles bedre å kjøpe på sikt. Skinsecret (norsk side) vet jeg har sånn gratis konsultasjon, så kanskje du kan ta en prat med de og spørre deg litt frem? Anonymkode: ada15...312 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #14 Del Skrevet 27. september 2021 Anbefaler Tom Collins essens Anonymkode: 0cdd1...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2021 #15 Del Skrevet 27. september 2021 AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 12.14): Dette her er jo en podkast av to streite mannfolk. At de har en medisinsk bakgrunn vil bare si at de ikke er helt langt på jordet om hva de snakker om, men her snakker de rett og slett ut om aromaterapi generelt, og at det verken er spesielt farlig eller nyttig (per se, uten at de egentlig vet hva de snakker om). "jeg fikk en gang ufrivillig aromaterapi på et spa" altså hva i alle dager... Jeg har denne snegleessensen. Jeg synes den er helt ok, men nå har jeg generelt en ganske problemfri hud. Jeg foretrekker heller Whitehead eller Poreless i den serien. De går på porene, og er fint å ta med i hudpleierutinen. Ellers så liker jeg den essensen med sitrus og den med honning fra Skinfood. Det gir huden glød (honningen), og fjerner mørke flekker (sitrusen). Så det handler egentlig mest om hva huden trenger og hva du liker, og å kjenne til virkestoffene. Anonymkode: da8e7...eeb Ellers er det tilstrekkelig å drikke nok vann, spise nok frtt og få nok søvn. Hudpleie er som astrologi. Bare tull. Anonymkode: 728d1...a43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #16 Del Skrevet 3. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 26.9.2021 den 18.36): Jeg har fikk faktisk cosrx sin snegleessence i går og den føles mer ut som serum enn som en toner. Jeg lurer heller på om jeg kan kutte ut toner og bare bruke essence istede🤷♀️ Anonymkode: df798...6c4 Jeg har fått prøvd ut denne nå og er kjempefornøyd! Ser faktisk at huden er "plumpet" som viser seg ved at fine linjer har blitt borte/mindre synlig. Ny favoritt ♡ Anonymkode: df798...6c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå