AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 En tanke slo meg i går; tenk om jeg ikke hadde fått barn. I et øyeblikk sto den tanken veldig levende for meg, det er tross alt noe man ikke kan ta for gitt. Jeg fikk barn uten at det var videre planlagt, men gledelig selvfølgelig. Jeg har alltid sett for meg at jeg ønsket meg barn, og tok det kanskje for gitt at jeg skulle få de på et tidspunkt, og var attpåtil heldig nok til å få friske barn. Jeg skjønner jo nå at dette er overhodet ikke noe man kan ta for gitt, og den sorgen barnløse føler må være utrolig tung. Det ble dagens takknemlighets og energi boost her, for selv om livet er hektisk og det går i ett, er jeg så ufattelig heldig tross alt. Anonymkode: 4ac43...ade 12
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Så fint innlegg. Jeg tenker ofte at jeg er så heldig som har fått barn og at de er en så enormt stor berikelse og glede i livet mitt. Jeg tør ikke tenke på hvordan livet uten barn hadde vært og er så takknemlig for familien vår. Anonymkode: 566a1...678 7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 Jeg slenger meg på denne. Jeg kan angre, jeg er sliten og jeg hater noen ganger å være mamma, og særlig ettersom jeg er 95 % alene med ansvaret. Men åh, jeg tenkte en morgen da jeg våkna, hvor stusselig det hadde vært om det bare var meg nå. Singel og snart 40, om det bare var hunden jeg skulle ut med før jobb, og at jeg ikke skulle vekke verdens fineste treåring for å følge ham til barnehagen. Det hadde jo vært så mye verre å være alene nå. Jeg må av og til sette det i perspektiv for å virkelig sette pris på det, men det er godt å gjøre det av og til. Anonymkode: 4f429...06d 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 Tror du vi barnløse sørger? Sørger du over en "bil" du aldri har hatt? Hvorfor skal vi sørge over noe vi aldri har hatt? Det finnes så mange tilbud i 2021 som adopsjon eller ta til deg barn for å få penger. Det er populært her jeg bor. Helst ta til seg to stk for da blir det dobbelt med penger. Og alt kan de søke om å få dekt halve summen. Til og med førerkort og videregående betales av barnevernet 50% Det går ikke med egne barn. Da betaler man alt selv. Anonymkode: fccaf...30f 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så fint innlegg. Jeg tenker ofte at jeg er så heldig som har fått barn og at de er en så enormt stor berikelse og glede i livet mitt. Jeg tør ikke tenke på hvordan livet uten barn hadde vært og er så takknemlig for familien vår. Anonymkode: 566a1...678 Vi barnløse slipper underlivsproblemer etter fødsler. Veldig takknemlig for å slippe det. Anonymkode: fccaf...30f 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror du vi barnløse sørger? Sørger du over en "bil" du aldri har hatt? Hvorfor skal vi sørge over noe vi aldri har hatt? Det finnes så mange tilbud i 2021 som adopsjon eller ta til deg barn for å få penger. Det er populært her jeg bor. Helst ta til seg to stk for da blir det dobbelt med penger. Og alt kan de søke om å få dekt halve summen. Til og med førerkort og videregående betales av barnevernet 50% Det går ikke med egne barn. Da betaler man alt selv. Anonymkode: fccaf...30f Jeg tror TS mener som de barnløse som ikke får barn og virkelig ønsker seg det, og som heller aldri får det. Adopsjon og fosterfamilie er ikke for alle. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi barnløse slipper underlivsproblemer etter fødsler. Veldig takknemlig for å slippe det. Anonymkode: fccaf...30f Jeg har barn og ingen underlivsproblemer Anonymkode: 4f429...06d 7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #7 Skrevet 24. september 2021 Jeg elsker ungen min overalt, men jeg er mer takknemlig for at jeg har en snill, smart, kul og frisk unge, enn for at jeg har en unge i det hele tatt. Ganske mange barn jeg møter på er forholdsvis ufyselige, og enkelte stakkare har barn med adferdsvansker etc. Da hadde jeg tusen ganger heller vært evig barnløs… Anonymkode: f37f9...fa8 4
Momma Skrevet 24. september 2021 #8 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): , og den sorgen barnløse føler må være utrolig tung. Anonymkode: 4ac43...ade Det kommer jo helt an på om de er frivillig barnløse eller ei, enorm forskjell der.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #9 Skrevet 24. september 2021 Jeg elsker barnet mitt over alt på jord. Han gjør livet verdt å leve, og i mine tyngste stunder for en del år tilbake, var det nok han som hovedsaklig var årsaken til at jeg valgte å leve videre, til tross for smertehelvetet. Og heldigvis får man si, ettersom smertene (selv om de varte i en del år) har avtatt betraktelig, og er nå på et levelig nivå. Har aldri fortalt noen dette før, så ingen vet at jeg tenkte sånn den gangen. Anonymkode: 4b17a...713 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #10 Skrevet 24. september 2021 Jeg takker ofte om kveldene over takknemlighet for livet som er. Er utrolig takknemlig for at jeg har to friske og flotte barn, at vi begge har jobber ( selv om vi tjener lite), at vi har mat, varme og hus. Det er ett privilegium å være født i dette landet, veldig mange glemmer det. Anonymkode: 233d5...8b7 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #11 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg tror TS mener som de barnløse som ikke får barn og virkelig ønsker seg det, og som heller aldri får det. Adopsjon og fosterfamilie er ikke for alle. Jeg har barn og ingen underlivsproblemer Anonymkode: 4f429...06d Ikke jeg heller, og det er en myte at man f.eks blir løsere etter fødsel, det trekker seg fint sammen. Jeg har , bank i bordet, ikke hatt noen plager etter svangerskap. Anonymkode: 04470...886 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #12 Skrevet 24. september 2021 Et selv enormt takknemlig over de to flotte barna mine. For en koselig tråd ❤ Anonymkode: 04470...886 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #14 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tror du vi barnløse sørger? Sørger du over en "bil" du aldri har hatt? Hvorfor skal vi sørge over noe vi aldri har hatt? Det finnes så mange tilbud i 2021 som adopsjon eller ta til deg barn for å få penger. Det er populært her jeg bor. Helst ta til seg to stk for da blir det dobbelt med penger. Og alt kan de søke om å få dekt halve summen. Til og med førerkort og videregående betales av barnevernet 50% Det går ikke med egne barn. Da betaler man alt selv. Anonymkode: fccaf...30f Jeg tror du leser innlegget til TS gjennom ekstremt fargede briller, for ikke et eneste sted nevnes noe som helst om at barnløse har grunn for å sørge over sine egne liv Ingen steder! Det er kun institutt eget hode. TS, jeg synes det er fint å lese om andre sider ved det å ha barn enn kun det negative! Det er så mye negativitet her inne knyttet til det å reprodusere (naturlig nok - ettersom man sjeldent oppretter tråder for å diskutere ting som fungerer), så jeg synes det er så koselig å lese en positiv tråd for en gang skyld☺️ Anonymkode: 94271...b96 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #15 Skrevet 24. september 2021 I ditt*** ikke institutt😅 Anonymkode: 94271...b96
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #16 Skrevet 24. september 2021 For en fin tråd ❤️ jeg hadde det bra før jeg fikk barn, men det ble en helt annen dimensjon av lykke da min første datter kom. Nå har vi to nydelige barn med to helt fantastiske personligheter. Jeg er evig takknemlig for at jeg kan ha dem i livet mitt 😊 Tør ikke tenke på hvor jeg hadde vært uten dem. Anonymkode: 1e957...994 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #17 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror du leser innlegget til TS gjennom ekstremt fargede briller, for ikke et eneste sted nevnes noe som helst om at barnløse har grunn for å sørge over sine egne liv Ingen steder! Det er kun institutt eget hode. TS, jeg synes det er fint å lese om andre sider ved det å ha barn enn kun det negative! Det er så mye negativitet her inne knyttet til det å reprodusere (naturlig nok - ettersom man sjeldent oppretter tråder for å diskutere ting som fungerer), så jeg synes det er så koselig å lese en positiv tråd for en gang skyld☺️ Anonymkode: 94271...b96 Beklager, jeg leste setning om barnløse som «ufrivillig barnløse». Jeg tror nok likevel det er dem TS sikter til i sitt innlegg, ikke frivillig barnløse. Anonymkode: 94271...b96 1
Mumsa Skrevet 24. september 2021 #18 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Vi barnløse slipper underlivsproblemer etter fødsler. Veldig takknemlig for å slippe det. Anonymkode: fccaf...30f To barn og verken underlivsproblemer eller annet i uorden! Takk for fint innlegg. Her er hverdagen litt slitsom om dagen med to gutter på 2,5 år og 0,5 år. Men herlighet ja, det hadde vært kjedelig uten! 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #19 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Beklager, jeg leste setning om barnløse som «ufrivillig barnløse». Jeg tror nok likevel det er dem TS sikter til i sitt innlegg, ikke frivillig barnløse. Anonymkode: 94271...b96 Jeg mente helt klart ufrivillige barnløse som prøver i mange år, og som kanskje vet med seg selv allerede før prøvingen at adopsjon/fosterforeldre ikke er løsningen på å få barn. Eller de som kanskje ikke finner mannen eller damen i sitt liv å starte familie med, og ikke ønsker å oppdra et barn alene uten en farsfigur/morsfigur, altså sæddonor i kvinners tilfelle. Det sistnevnte kunne jo blitt meg. Jeg hadde ikke flust med friere og var singel i en del år før jeg traff mannen jeg fikk barn med, så det var ingen selvfølge det heller. 🙂 Og igjen; ingen selvfølge at vi som par kunne få barn heller. også kjenner jeg en del barnløse menn som går med en sorg over å bli stadig eldre men ikke finner en kvinne å stifte familie med, hvor ønsket om barn er sterkt. Anonymkode: 4ac43...ade 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #20 Skrevet 25. september 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tror du vi barnløse sørger? Sørger du over en "bil" du aldri har hatt? Hvorfor skal vi sørge over noe vi aldri har hatt? Det finnes så mange tilbud i 2021 som adopsjon eller ta til deg barn for å få penger. Det er populært her jeg bor. Helst ta til seg to stk for da blir det dobbelt med penger. Og alt kan de søke om å få dekt halve summen. Til og med førerkort og videregående betales av barnevernet 50% Det går ikke med egne barn. Da betaler man alt selv. Anonymkode: fccaf...30f Betale for videregående? Anonymkode: b3f90...7d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå