AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Heisann. Vi har vært veldig gode på å gi bort og arve videre til venner og bekjente. Har ikke fått så mye som en blomsterkvast i retur. Arvet/ga bort en del babyting til en bekjent av en nære venninne. Den nære venninnen ble nylig mor selv og skulle kjøpe de samme tingene jeg hadde gitt bort til hennes nære venn (altså bekjent av meg) - nei, disse tingene hadde vedkommende solgt, kunne hun fortelle. Vi alle visste at hun forsøkte å få barn og ønsket barn, så i mitt hode var det nesten en selvfølge at «mellomleddet» mellom meg og den bekjente (altså min nære venninne) ville arve tingene etter våre barn fra den bekjente som fikk det først. Jeg ble derfor veldig stuss over at hun hadde solgt det. Er snakk om kanskje opptil 10.000 i fullpris så hun har sikkert fått noen tusenlapper for tingene. Jeg ble også litt stuss over at siden hun solgte tingene og fikk høyst sannsynlig flere tusen for dem, så kunne hun kanskje «delt» pengene i form av å kjøpe en blomsterkvast til den familien hun faktisk fikk tingene fra..? Er det jeg som er sær her..? jeg har selv arvet klær og ting fra familie, får meg ikke til å selge dette videre og tjene penger på deres gavmildhet, da gir jeg det heller videre i samme ånd som jeg fikk tingene.. (Ps: de har ikke dårlig råd, begge foreldre har høyere utdannelse og bor i en bolig med trippel verdi av den vi bor i) - Hva tenker dere? Anonymkode: 9dc53...71d
Fjaselina Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Det er rart å selge vidare ting ein har fått. Syns egentlig at den som har fått, kan spørre om det er interessant å få det tilbake når ein er ferdig å bruke det. Og så er det heilt sikkert mange som seier at gitt er gitt. Fått er fått. Og det kan vere vanskelig å hugse kven som gav kva, dersom ein har fått mykje frå ulike personar. 4
Marcie Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 (endret) jeg tenker at det som er gitt bort ,er gitt bort og da har vi ikke noe med hva folk gjør med det videre. Det er ikke alle som har lagringsplass til sekker med fravokste barneklær. Folk må få lov å kvitte seg med arvede klær og utstyr. Det virker som du ga bort noe du bare mente å låne bort, og da er det vel streng tatt du selv som har kommunisert dårlig. Du kan ikke regne med at andre folk leser tankene dine. Men enig i at det er høflig å gi en blomst eller flaske vin som takk, når det bare er en bekjent. Endret 2. januar av Marcie 17
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 Hvor gjør dere av alt folk gir dere da? Jeg har fått så mye julepynt gjennom livet at jeg måtte leid egen konteiner om jeg ikke solgte og ga ting videre. Jeg har to barn, men har eid 6 barnevogner! Hvor skal jeg liksom sette 6 barnevogner? 😅 Jeg takker jo masse når jeg får, og Spørr om de vil ha betalt en symbolsk sum istedenfor å gi bort gratis. Skal jeg liksom sende blomster når jeg selger barneklærne fire år etterpå? Jeg tenker at ts er altfor knyttet til tingene som gis bort, og da bør man kanskje heller bare samle opp selv og ikke gi det fra seg. Anonymkode: c9a0c...3d5 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 Dersom du kun mener å låne tingene bort så må du si det, ikke «gi» de bort og forvente å kunne gi de videre til noen andre senere. Og at hun solgte tingene, vel, hva skulle hun ha gjort? 🤷♀️ Spart på de for alltid i tilfelle noen skulle ha behov for tingene? Gitt de bort til komplett fremmede når det var ting som var verdt noen kroner? Anonymkode: 8828e...b12
Momma Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 Det jeg gir bort (gaver), setter jeg ikke betingelser ved. Dersom det er viktig for meg at tingene ikke gis videre eller selges, må jeg selvfølgelig presisere det. 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #7 Skrevet 24. september 2021 Lucille skrev (17 minutter siden): jeg tenker at det som er gitt bort ,er gitt bort og da har vi ikke noe med hva folk gjør med det videre. Det er ikke alle som har lagringsplass til sekker med fravokste barneklær. Folk må få lov å kvitte seg med arvede klær og utstyr. Det virker som du ga bort noe du bare mente å låne bort, og da er det vel streng tatt du selv som har kommunisert dårlig. Du kan ikke regne med at andre folk leser tankene dine. Men enig i at det er høflig å gi en blomst eller flaske vin som takk, når det bare er en bekjent. Jeg tror kanskje det er dette som «stikker» litt, at noen har profittert på min gavmildhet. Hadde jeg visst at hun kom til å selge det hadde jeg nok skulle bare la henne låne det også kunne jeg solgt det selv. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dersom du kun mener å låne tingene bort så må du si det, ikke «gi» de bort og forvente å kunne gi de videre til noen andre senere. Og at hun solgte tingene, vel, hva skulle hun ha gjort? 🤷♀️ Spart på de for alltid i tilfelle noen skulle ha behov for tingene? Gitt de bort til komplett fremmede når det var ting som var verdt noen kroner? Anonymkode: 8828e...b12 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvor gjør dere av alt folk gir dere da? Jeg har fått så mye julepynt gjennom livet at jeg måtte leid egen konteiner om jeg ikke solgte og ga ting videre. Jeg har to barn, men har eid 6 barnevogner! Hvor skal jeg liksom sette 6 barnevogner? 😅 Jeg takker jo masse når jeg får, og Spørr om de vil ha betalt en symbolsk sum istedenfor å gi bort gratis. Skal jeg liksom sende blomster når jeg selger barneklærne fire år etterpå? Jeg tenker at ts er altfor knyttet til tingene som gis bort, og da bør man kanskje heller bare samle opp selv og ikke gi det fra seg. Anonymkode: c9a0c...3d5 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvor gjør dere av alt folk gir dere da? Jeg har fått så mye julepynt gjennom livet at jeg måtte leid egen konteiner om jeg ikke solgte og ga ting videre. Jeg har to barn, men har eid 6 barnevogner! Hvor skal jeg liksom sette 6 barnevogner? 😅 Jeg takker jo masse når jeg får, og Spørr om de vil ha betalt en symbolsk sum istedenfor å gi bort gratis. Skal jeg liksom sende blomster når jeg selger barneklærne fire år etterpå? Jeg tenker at ts er altfor knyttet til tingene som gis bort, og da bør man kanskje heller bare samle opp selv og ikke gi det fra seg. Anonymkode: c9a0c...3d5 Jeg skjønner nå at det er mange som selger ting de får. Etter denne opplevelsen har jeg blitt mye bedre på å selge selv fremfor å gi bort. fordi; Hvorfor skal jeg gi bort noe uten å tjene på det selv, når den jeg gir det til tjener økonomisk på det? Anonymkode: 9dc53...71d
Marcie Skrevet 24. september 2021 #8 Skrevet 24. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 10.46): Heisann. Vi har vært veldig gode på å gi bort og arve videre til venner og bekjente. Har ikke fått så mye som en blomsterkvast i retur. Arvet/ga bort en del babyting til en bekjent av en nære venninne. Den nære venninnen ble nylig mor selv og skulle kjøpe de samme tingene jeg hadde gitt bort til hennes nære venn (altså bekjent av meg) - nei, disse tingene hadde vedkommende solgt, kunne hun fortelle. Vi alle visste at hun forsøkte å få barn og ønsket barn, så i mitt hode var det nesten en selvfølge at «mellomleddet» mellom meg og den bekjente (altså min nære venninne) ville arve tingene etter våre barn fra den bekjente som fikk det først. Jeg ble derfor veldig stuss over at hun hadde solgt det. Er snakk om kanskje opptil 10.000 i fullpris så hun har sikkert fått noen tusenlapper for tingene. Jeg ble også litt stuss over at siden hun solgte tingene og fikk høyst sannsynlig flere tusen for dem, så kunne hun kanskje «delt» pengene i form av å kjøpe en blomsterkvast til den familien hun faktisk fikk tingene fra..? Er det jeg som er sær her..? jeg har selv arvet klær og ting fra familie, får meg ikke til å selge dette videre og tjene penger på deres gavmildhet, da gir jeg det heller videre i samme ånd som jeg fikk tingene.. (Ps: de har ikke dårlig råd, begge foreldre har høyere utdannelse og bor i en bolig med trippel verdi av den vi bor i) - Hva tenker dere? Anonymkode: 9dc53...71d apropos denne blomsterkvasten du er så opptatt av - ja, jeg ga en flaske vin da jeg sparte flere tusen på å ta imot en seng som min sønn kan bruke gjennom hele barndommen. Men det var ikke nødvendig, for den ville blitt gitt bort på finn.no hvis jeg ikke hadde tatt imot. Og ellers så er det jo gjerne slik i en sirkel av venner og bekjente at barnetingene går på rundgang, og noen ganger får man og andre ganger gir man, så jeg synes egentlig ikke det er nødvendig med noen blomster heller. Ofte gjør man jo giveren en tjeneste ved å ta imot noe de ellers måtte finne en annen måte å kvitte seg med. Endret 2. januar av Marcie 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #9 Skrevet 24. september 2021 Lucille skrev (Akkurat nå): apropos denne blomsterkvasten du er så opptatt av - ja, jeg ga en flaske vin, da jeg sparte flere tusen på en seng som min sønn kan bruke gjennom hele barndommen. Men det var ikke nødvendig, for den ville blitt gitt bort på finn.no hvis jeg ikke hadde tatt imot. Og ellers så er det jo gjerne slik i en sirkel av venner og bekjente at barnetingene går på rundgang, og noen ganger får man og andre ganger gir man, så jeg synes egentlig ikke det er nødvendig med noen blomster heller. Ofte gjør man jo giveren en tjeneste ved å ta imot noe de ellers måtte finne en annen måte å kvitte seg med. Men det du sier her er jo feil. Dette er jo hva jeg mener er riktig: det går på rundgang og man gir og får. Men ikke når den som får bare tar og ikke gir, - og attpåtil selger det man får fremfor å gi det videre. Da går det jo ikke på rundgang. Det går rett i lommeboka til selger. Anonymkode: 9dc53...71d
Marcie Skrevet 24. september 2021 #10 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): fordi; Hvorfor skal jeg gi bort noe uten å tjene på det selv, når den jeg gir det til tjener økonomisk på det? Anonymkode: 9dc53...71d fordi det er bra for klimaet at tingene får nytt liv. Fordi det er mye arbeid å selge det. Noen gidder, andre gidder ikke. Kanskje din mottaker ikke hadde noen bekjente å gi det til, da de var ferdige med det? 2
Marcie Skrevet 24. september 2021 #11 Skrevet 24. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 11.15): Men det du sier her er jo feil. Dette er jo hva jeg mener er riktig: det går på rundgang og man gir og får. Men ikke når den som får bare tar og ikke gir, - og attpåtil selger det man får fremfor å gi det videre. Da går det jo ikke på rundgang. Det går rett i lommeboka til selger. Anonymkode: 9dc53...71d i en sirkel kan det være slik at man får av Anne, og gir til Kari, som gir videre til Berit. På et tidspunkt er det en som ikke har noen flere å gi til. Det er da revnende likegyldig hva denne siste gjør med tingene, så lenge de kan få nytt liv hos enda en familie? Jeg mente ikke at det er regnestykke som skal gå opp med millimeterpresisjon. Vinneren er ikke Anne, Berit eller Kari - det er klimaet. Endret 2. januar av Marcie 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #12 Skrevet 24. september 2021 Lucille skrev (32 minutter siden): fordi det er bra for klimaet at tingene får nytt liv. Fordi det er mye arbeid å selge det. Noen gidder, andre gidder ikke. Kanskje din mottaker ikke hadde noen bekjente å gi det til, da de var ferdige med det? Lucille skrev (28 minutter siden): i en sirkel kan det være slik at man får av Anne, og gir til Kari, som gir videre til Berit. På et tidspunkt er det en som ikke har noen flere å gi til. Det er da revnende likegyldig hva denne siste gjør med tingene, så lenge de kan få nytt liv hos enda en familie? Jeg mente ikke at det er regnestykke som skal gå opp med millimeterpresisjon. Vinneren er ikke Anne, Berit eller Kari - det er klimaet. Klimaet vinner jo like mye når jeg selger enn om den jeg gir bort til selger. Så dette argumentet har lite med saken å gjøre. Anonymkode: 9dc53...71d
Veggdyret Skrevet 24. september 2021 #13 Skrevet 24. september 2021 Jeg har 3 barn, og til det eldste barnet har jeg kjøpt nesten alt opp gjennom årene (riktignok har jeg kjøpt mye brukt), fordi jeg var blant de første i gjengen til å få barn. Så fikk jeg stor aldersforskjell til neste barn, som i tillegg var et annet kjønn, så da strømmet det på med "vil du arve X og Y?", spesielt klær. Ja, jeg har arvet klær og sko som helt sikkert hadde kostet meg mange tusen nytt - men samtidig ser jeg jo at disse klærne selges til 200 kr for en søppelsekk full på Facebook, brukte vogner av samme årgang går aldri for mer enn 500 kr, etc. Så selv om INNKJØPSPRISEN var fryktelig høy, så er ikke videresalgsprisen det. Og så er mitt yngste barn yngre enn alle i vennegjengen igjen, så det er ingen det er naturlig at arver videre, så jeg regner med å selge videre en dag. Selv om jeg fikk det gratis. Det er klær og utstyr som hadde vært brukt av minst 2 barn da jeg fikk det, vært brukt av 2 barn hos meg, og videresalgsprisen vil gi meg en elendig timelønn for vask/annonselaging/overlevering eller sending av varer. Men jeg vil jo helst ikke KASTE ting som noen kan ha bruk for. 2
Marcie Skrevet 24. september 2021 #14 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Klimaet vinner jo like mye når jeg selger enn om den jeg gir bort til selger. Så dette argumentet har lite med saken å gjøre. Anonymkode: 9dc53...71d ja, men da koker det jo bare ned til at du ikke så gavmild som du liker å tenke at du er 🤷♀️ Det er jo greitt nok det, men du må jo tåle svaret når du stiller spørsmålet. 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #15 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror kanskje det er dette som «stikker» litt, at noen har profittert på min gavmildhet. Hadde jeg visst at hun kom til å selge det hadde jeg nok skulle bare la henne låne det også kunne jeg solgt det selv. Jeg skjønner nå at det er mange som selger ting de får. Etter denne opplevelsen har jeg blitt mye bedre på å selge selv fremfor å gi bort. fordi; Hvorfor skal jeg gi bort noe uten å tjene på det selv, når den jeg gir det til tjener økonomisk på det? Anonymkode: 9dc53...71d Men hvorfor må denne gavmildheten begrenses på dine betingelser? Når jeg gir bort feks en barnevogn til en bekjent gir jeg jo også bort pengene jeg kunne solgt den for, det er jo en del av det hele. Ingen har proffitert på din gavmildhet. Pengene de tjente var jo en del av gaven?? Anonymkode: c9a0c...3d5 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #16 Skrevet 24. september 2021 Jeg tenker at dersom du hadde forventninger om at deres felles venninne skulle arve dette etter hun du ga det til, så burde du sagt det. Både til henne og til venninnen din. "Veldig hyggelig at du vil bruke dette etter oss, og da kan jo du gi det videre til Anne når du ikke trenger det lenger." For vår del har vi arvet videre mye. Noe har vi gitt restriksjoner på, f.eks. at det kun var lån, mens annet bare ble gitt bort. Vi fikk også arve av andre, og har satt stor pris på det. Noen ganger dummer man seg ut. Vi lånte bort en body som minste hadde på vei hjem fra sykehuset, til ei venninne som hadde litt mindre barn. Sa klart ifra at det kun var et lån, og at det var et dyrt plagg vi ville ha tilbake. Det kom aldri igjen. (Fikk tilbud om at hun som lånte det kjøpte nytt til oss som erstatning for det som ble borte, men det ble jo ikke det samme.) Da lærte vi at ting vi er virkelig redd for å miste, låner vi ikke bort. Det kan skje uhell. Men det meste av det vi lånte bort har kommet tilbake i fin stand. Av det vi ikke ba om å få tilbake, fikk vi noen spørsmål når de som arvet var ferdig med dem, om vi ville ha tilbake. Noe sendte vi da videre til andre, andre ting fikk arvtager gi videre. Og hadde vi ingen å arve til, fikk gjerne de som hadde arvet selge det om de orket å ta jobben. (Da slapp jeg styr) Anonymkode: f5fa7...1c9 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #17 Skrevet 24. september 2021 Jeg selger selvsagt ikke ting vi har arvet Anonymkode: d0361...46a
Lidis88 Skrevet 24. september 2021 #18 Skrevet 24. september 2021 Overrasket over hvor mange som syns det er greit å selge (og tjene penger på!) noe man har arvet!! Jeg mener det er frekkhetens nådegave. Først får man utstyr og klær man trenger til barna helt gratis, og så skal man i tillegg TJENE penger på det etterpå!!?? Jeg har arvet utrolig mye klær og utstyr til barna våre. Vi er utrolig heldige som har hatt så mye utstyr gratis. Nå som minste nærmer seg et år har vi alltid dialog med de vi har arvet av hvordan vi skal gjøre det når vi kvitter oss med ting. Vi foreslår å selge det for de vi har arvet det av, eller om de vil ha det tilbake, men oftest svarer de at vi kan gi det bort til andre gravide vi kjenner. Det kunne ikke falt meg inn å selge det og beholde pengene selv. 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #19 Skrevet 24. september 2021 Lidis88 skrev (7 timer siden): Overrasket over hvor mange som syns det er greit å selge (og tjene penger på!) noe man har arvet!! Jeg mener det er frekkhetens nådegave. Først får man utstyr og klær man trenger til barna helt gratis, og så skal man i tillegg TJENE penger på det etterpå!!?? Jeg har arvet utrolig mye klær og utstyr til barna våre. Vi er utrolig heldige som har hatt så mye utstyr gratis. Nå som minste nærmer seg et år har vi alltid dialog med de vi har arvet av hvordan vi skal gjøre det når vi kvitter oss med ting. Vi foreslår å selge det for de vi har arvet det av, eller om de vil ha det tilbake, men oftest svarer de at vi kan gi det bort til andre gravide vi kjenner. Det kunne ikke falt meg inn å selge det og beholde pengene selv. TAKK!!!! 👏🏼👏🏼 Fint å høre at jeg ikke er den eneste som tenker slik! AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg selger selvsagt ikke ting vi har arvet Anonymkode: d0361...46a AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tenker at dersom du hadde forventninger om at deres felles venninne skulle arve dette etter hun du ga det til, så burde du sagt det. Både til henne og til venninnen din. "Veldig hyggelig at du vil bruke dette etter oss, og da kan jo du gi det videre til Anne når du ikke trenger det lenger." For vår del har vi arvet videre mye. Noe har vi gitt restriksjoner på, f.eks. at det kun var lån, mens annet bare ble gitt bort. Vi fikk også arve av andre, og har satt stor pris på det. Noen ganger dummer man seg ut. Vi lånte bort en body som minste hadde på vei hjem fra sykehuset, til ei venninne som hadde litt mindre barn. Sa klart ifra at det kun var et lån, og at det var et dyrt plagg vi ville ha tilbake. Det kom aldri igjen. (Fikk tilbud om at hun som lånte det kjøpte nytt til oss som erstatning for det som ble borte, men det ble jo ikke det samme.) Da lærte vi at ting vi er virkelig redd for å miste, låner vi ikke bort. Det kan skje uhell. Men det meste av det vi lånte bort har kommet tilbake i fin stand. Av det vi ikke ba om å få tilbake, fikk vi noen spørsmål når de som arvet var ferdig med dem, om vi ville ha tilbake. Noe sendte vi da videre til andre, andre ting fikk arvtager gi videre. Og hadde vi ingen å arve til, fikk gjerne de som hadde arvet selge det om de orket å ta jobben. (Da slapp jeg styr) Anonymkode: f5fa7...1c9 Jeg husker jo ikke klinke klart men mener jeg sa at dette kommer nok vår felles venninne til gode en dag også. Det er ikke snakk om sko og klær men ting, møbler, vogn osv. ting som var særdeles pent brukt (fremsto som nytt) da hun fikk det. Tilsammen nypris ca 10.000kr vil jeg gjette meg til. Lucille skrev (8 timer siden): ja, men da koker det jo bare ned til at du ikke så gavmild som du liker å tenke at du er 🤷♀️ Det er jo greitt nok det, men du må jo tåle svaret når du stiller spørsmålet. Jeg tåler absolutt svaret men er som brukeren over (lidis88) sjokkert over frekkhetens nådegave når man faktisk selger videre noe man har fått gratis. For meg blir det en prinsippsak at jeg ikke skal ha økonomisk fortjeneste på andre sin gavmildhet, da gir jeg i så fall gaven videre i samme ånd som jeg fikk den, og skulle jeg selge ville jeg seriøst vurdert at den som ga meg gaven burde få dele «fortjenesten» AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men hvorfor må denne gavmildheten begrenses på dine betingelser? Når jeg gir bort feks en barnevogn til en bekjent gir jeg jo også bort pengene jeg kunne solgt den for, det er jo en del av det hele. Ingen har proffitert på din gavmildhet. Pengene de tjente var jo en del av gaven?? Anonymkode: c9a0c...3d5 Jeg ville aldri gitt bort dette til denne bekjente om det ikke var for vår felles venninne. Jeg hørte om denne bekjente sin baby via vår venninne, og at de hadde på det tidspunktet tenkt på å kjøpe de tingene jeg allerede satt med uten å bruke det fordi vårt barn hadde vokst fra det. Jeg fikk vite at de vurderte å kjøpe disse tingene men var usikker fordi de visste ikke om det ville være noe de/barnet hadde bruk for/ville bruke. Så jeg var nok sikkert utydelig når jeg ga det bort til en fremmed men jeg tok faktisk for gitt at det sa seg selv at det ikke skulle selges til hennes fortjeneste. Da kunne jeg like gjerne gitt henne pengene i hånda selv, noe jeg ikke ville gjort da jeg ikke er en nære venn av henne men deler en felles venn. Jeg har som sagt lært og må innrømme at det er uaktuelt å gi noe videre til folk jeg mistenker vil selge det for å tjene penger. Da selger jeg heller selv så får disse kjøpe tingene selv. Gir jeg videre skal jeg gi til folk jeg selv vet deler samme mentalitet som meg; man gir videre, man selger ikke for å tjene penger på andre sin gavmildhet. Anonymkode: 9dc53...71d 2
Gjest Blondie65 Skrevet 25. september 2021 #20 Skrevet 25. september 2021 Det du opplever her, TS, er forskjellen på det å ha moral og folkeskikk og det å ikke ha det sett opp mot hva som er lovlig. Har man gitt bort noe har man gitt fra seg eierskapet til det. Da kan man ikke lovlig blande seg i hva neste mottaker gjør med det. Lovlig sett altså, kan man gjøre hva man vil. Jeg må likevel si at dersom jeg hjelper noen med at de får noe gratis av meg og de selger det med fortjeneste - eller hvis det er en tjeneste jeg gjør for dem gratis og dette aldri gjengjeldes - ja da kommer denne personen på "svartelisten" som "enveis mottaker". De får verken flere ting eller tjenester av meg. Det er en selvfølge at en ikke selger videre ting en har fått gratis av andre. Alt annet er umoralsk. Jeg synes det er mer naturlig at en spør giveren hva som skal skje med tingen når man er ferdig med den enn at man selger den med fortjeneste. Og er man i en venninnegjeng er det naturlig at en lar neste venninne arve tingen slik TS opplever det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå