AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Har over det siste halve året tatt tak i noe jeg i underbevisstheten har kjent på veldig lenge - mannen min er kontrollerende, har noen narsissistiske trekk og utøver psykisk vold både mot meg og barna. Han vet han er på tynn is nå og har skjerpet seg (vet ikke om det er varig det får vi jo se). Men jeg har nå begynt å kjenne igjen følelsen av ubehag og litt panikk når han kommer inn døren og forstår hvorfor jeg prøver å unngå ham (og har gjort det i mange år). Vi har små barn og det er derfor jeg har blitt så lenge, men jeg forstår nå (og v hjelp av terapi) at jeg sannsynligvis må gå og ikke bli bare for barna, for jeg har det ikke bra. jeg vil jo gjerne at vi skal kunne samarbeide godt fremover pga barna men jeg vet at han vil bli knust av avgjørelsen min og det vil ta tid. Hvordan skal jeg går frem nå; hva skal jeg gjøre klart før jeg sier det, bør jeg ha advokat (vi tjener ca like mye så finanser blir ikke et problem). Vi går allerede hos familievernkontoret så jeg har vel tenkt at jeg skal break the news det på et tidspunkt. Anonymkode: c3492...c74
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Du bør ha advokat. Og kanskje søke råd på krisesenteret, de sitter på mye kompetanse. KG er ikke et godt sted for gode råd. Anonymkode: 7c65a...29b 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 Du bør sikre alle verdipapirer, pass osv, og få ut av huset. Sørg for at han ikke har tilgang til dine bankkontoer, mail, sosiale medier, bank-id-brikker. Du vet ikke hvordan han reagerer når du gjør det slutt. Ei jeg kjenner kom hjem til at alle tingene hennes lå i brann i en container. Du må være forberedt på ALT! Du må være forberedt på å møte en mann du aldri har sett før! En kriger med uendelig energi. Én som ikke gir opp før han har vunnet. En narsissist godtar ikke å bli dumpet. Det beste hadde vært om han hadde dumpet deg. Men jeg støtter deg i at du må ut. Dette er det nest beste valget. Du blir ødelagt om du blir i dette forholdet! Jeg også har kommet hjem hver dag fra jobb. Gruet meg hele veien hjem. Og når han kom inn døren; Hva er stemningen i dag? Blir det en ok dag i dag? Kan vi senke skuldrene? Eller går alt til helvete? Er han stille? Må vi liste oss på tå og vente på eksplosjon eller håpe på at det går over? Det er psykisk skadelig som får fysiske symptomer! Migrene og søvnproblemer og mageproblemer og hukommelseproblener har jeg slitt med. Eier dere hus sammen? Har du venner og familie som kan hjelpe? Anonymkode: ebcef...381 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 Jeg har familie og venner som kan hjelpe. Jeg vet ikke om det blir så ille, tenker med meg selv at dette bør han takle som et voksent menneske meg jeg får en utrolig uggen skjelven følelse i kroppen når jeg tenker på det (det føles ofte som om jeg har glemt ting som har skjedd) ts Anonymkode: c3492...c74 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå