Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurte på om andre der ute som har opplevd en spontanabort kan fortelle meg hvordan dere opplevde det? 

Jeg begynte smått og blø forrige fredag, da var det brunt og ikke noe særlig mer. På søndag begynte det vel å bli relativt friskt blod som kom ut av meg. Var så da på kontroll på onsdag hvor de mente det så mørkt ut og da lignet det egentlig mer på mensen. Da jeg kom hjem kjente jeg at det kom ut en klump ifra meg, men bløde fremdeles ikke så mye at jeg blør igjennom ett nattbind på 1,2,3 som jeg gjør nå. På torsdag begynte jeg å blø betraktelig mye, på kvelden begynte vel egentlig riene. Intens smerte av og på hele natten hvor det til nå har kommet 5 store klumper ut av meg. Jeg har fremdeles rier, men nå varer de ikke like lenge som i natt. Blør fremdeles ut nattbindet på 1,2,3 😩 Er det slikt det er når man har en spontanabort? Eller bør jeg kontakte legen? 

Anonymkode: b6922...757

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en SA ja. Men du kan jo kontakte lege hvis det hjelper på bekymringen din? Det er jo snart helg, føler legekontoret er mer hjelpsomt enn legevakt på dette. 

Anonymkode: 0a07e...366

Skrevet

Som regel blør man seg ferdig selv ila noen dager mens det står på. Det er normalt å blø endel. Sender en klem. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg blødde i 2 dager før frøet kom ut, og så blødde jeg i to uker etter. Begynte blø torsdag som vanlig mens fortsatte til lørdag da jeg aborterte. Mye smerter og galet mye blod. Brukte håndklær på lørdagen da jeg ikke orket bytte bind hver femte minutt. Etter selve aborten hadde jeg kanskje menslignende blødninger en uke og etter det var mye mindre. Var også i uke 8. 

Anonymkode: 9cd7b...4b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.9.2021 den 1.49):

Jeg blødde i 2 dager før frøet kom ut, og så blødde jeg i to uker etter. Begynte blø torsdag som vanlig mens fortsatte til lørdag da jeg aborterte. Mye smerter og galet mye blod. Brukte håndklær på lørdagen da jeg ikke orket bytte bind hver femte minutt. Etter selve aborten hadde jeg kanskje menslignende blødninger en uke og etter det var mye mindre. Var også i uke 8. 

Anonymkode: 9cd7b...4b7

Uff, det var noe lignende det jeg også gikk igjennom. Må være noe av det jævligste jeg har opplevd. Spontanaborten begynte på torsdag, og var intenst frem til fredag ettermiddag/kveld, det er ikke før nå jeg føler jeg kommer meg. Men nå legger jeg merke til at matlysten har forsvunnet helt, får i meg minimalt med mat og væske. Har kroppen fått et sjokk kanskje? For jeg var veldig forberedt på at det ville bli en SA, så rakk heller aldri den gleden av å være gravid. 

Har fremdeles mensensmerter typ ved nedre mage. Fikk beskjed av legen når jeg var der at jeg hadde fått betennelse i blæra og fått antibiotika mot d. Føler ikke det er UVI heller, for det har jeg vært ekstremt plaget med tidligere. 

jeg sender mange tusen klemmer til alle som har gått igjennom dette! 

Skrevet

Kjenner man at aborten kommer snart på en måte, eller kommer det akutt? 🤔 

Anonymkode: 4c719...bff

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kjenner man at aborten kommer snart på en måte, eller kommer det akutt? 🤔 

Anonymkode: 4c719...bff

Jeg vet egentlig ikke hvordan jeg skal forklare d, jeg begynte som sagt å blø på en fredag, men da var det kun brunt og egentlig veldig lite. På søndag var d friskt blod og på onsdag kom den første klumpen ut. Jeg trodde jo d kun var det, men torsdag kveld. Da begynte riene og null kontroll på blødningene. 

Så jeg vil vel kanskje si at man får en liten forvarsel på d samt ikke? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.9.2021 den 9.46):

Jeg bare lurte på om andre der ute som har opplevd en spontanabort kan fortelle meg hvordan dere opplevde det? 

Jeg begynte smått og blø forrige fredag, da var det brunt og ikke noe særlig mer. På søndag begynte det vel å bli relativt friskt blod som kom ut av meg. Var så da på kontroll på onsdag hvor de mente det så mørkt ut og da lignet det egentlig mer på mensen. Da jeg kom hjem kjente jeg at det kom ut en klump ifra meg, men bløde fremdeles ikke så mye at jeg blør igjennom ett nattbind på 1,2,3 som jeg gjør nå. På torsdag begynte jeg å blø betraktelig mye, på kvelden begynte vel egentlig riene. Intens smerte av og på hele natten hvor det til nå har kommet 5 store klumper ut av meg. Jeg har fremdeles rier, men nå varer de ikke like lenge som i natt. Blør fremdeles ut nattbindet på 1,2,3 😩 Er det slikt det er når man har en spontanabort? Eller bør jeg kontakte legen? 

Stikker bare innom for å gi deg en stor klem💖 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...