AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Dere som hadde en 5- eller 6-åring som ikke var tørre på natten i den alderen. Gikk det over av seg selv etter hvert? Eller måtte dere starte behandling? Når startet dere i så fall? Når ble de tørre hvis det gikk over av seg selv? Anonymkode: 4c576...68b
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Enurad. Etter to netter var problemet løst. Anonymkode: 20a2c...0f0
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 Vi ventet og tok tiden til hjelp. Var ikke tør om natten før i 9-10 års alderen. Anonymkode: 4e01a...5e6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 Jeg ville ikke stresset med det ennå. Ganske vanlig å ikke være tørr på natten før skolestart Anonymkode: a92f3...7d0
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville ikke stresset med det ennå. Ganske vanlig å ikke være tørr på natten før skolestart Anonymkode: a92f3...7d0 ?? Anonymkode: 237db...389
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi ventet og tok tiden til hjelp. Var ikke tør om natten før i 9-10 års alderen. Anonymkode: 4e01a...5e6 Samme med vår eldste. Prøvde både «tissealarm» og medisiner. Ingenting funka før det gikk over av seg selv. Tror det er vanligere enn man aner. Av de gutta han har hatt på overnatting, har to av dem hatt samme utfordring. Anonymkode: cde3c...584
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #7 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samme med vår eldste. Prøvde både «tissealarm» og medisiner. Ingenting funka før det gikk over av seg selv. Tror det er vanligere enn man aner. Av de gutta han har hatt på overnatting, har to av dem hatt samme utfordring. Anonymkode: cde3c...584 Vår var forsåvidt tørr en kort periode i fem-seksårs alder, før det gikk tilbake til sengevæting hver natt i rundt fire år til. Anonymkode: cde3c...584
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #8 Skrevet 24. september 2021 Vår eldste ble tørr med alarmtruse da han var åtte, gikk to uker og så var han tørr besten hver eneste natt. Før det forsøkte vi medisiner, vekking i løpet av natten for å gå på do, begrenset med drikke på kveld ol. uten resultat. Søsteren har forsøkt med alarm uten hell, hun er seks pr, så venter et par mnd før vi prøver igjen. Det er vanlig at barn tisser om natten, tror fagterminologien er eneurese om du vil lese deg opp. Bleier kan en få på resept om barnet er gammelt nok, snakk med fastlegen. Lykke til! Anonymkode: 1e69a...3e0 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #9 Skrevet 24. september 2021 Har bare erfaring med sengevæting, så aner ikke. Har en snart 12 åring som fortsatt kan ha uhell fra tid til annen. Anonymkode: 77c27...fc1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #10 Skrevet 24. september 2021 Vår på 7,5 må fortsatt sove med bleie, han liker det ikke særlig. Men, alternativet er å vaske ALT hver natt. Tenker vi forsøker medisiner etterhvert. Anonymkode: 82619...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #11 Skrevet 24. september 2021 Takk for svar. Jeg har skjønt at det ikke er uvanlig, og det er jo en liten trøst. Nå som h*n nærmer seg 6 har jeg blitt mer usikker på om det fortsatt kan løse seg før skolestart av seg selv, eller om det ligger an til å forsøke behandling. Heldigvis er h*n ikke spesielt plaget av det, bare lei av bleiene. Anonymkode: 4c576...68b
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #12 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samme med vår eldste. Prøvde både «tissealarm» og medisiner. Ingenting funka før det gikk over av seg selv. Tror det er vanligere enn man aner. Av de gutta han har hatt på overnatting, har to av dem hatt samme utfordring. Anonymkode: cde3c...584 Samme her. Altså, med meg selv, og jeg holdt på leeeenge. Prøvde matter, ikke drikke før jeg sov, alarmer, at mamma vekket meg når hun la segså jeg kunne tisse da også, premiesystem osv. Gikk ikke over før jeg var sånn 12-13 sikkert, men jeg turte omtrent ikke sove over hos andre som jeg ikke var veldig trygge på fordi jeg synes det var så flaut. Var hos lege, osv. men fikk bare beskjed om at det ville gå over av seg selv, og det gjorde det etterhvert også heldigvis! Anonymkode: 68779...32c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #13 Skrevet 24. september 2021 Vår andreklassing bruker fortsatt bleie på natta. Vi er også litt rådville på veien videre, men foreløpig plages han ikke av bleiebruken selv. Han sier også at han har sagt det til noen klassekamerater, og han virket helt uberørt av det. Så vi tenker at vi venter ut andreklasse nå før vi evt prøver medisiner. Anonymkode: 7d19b...06c
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #14 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samme her. Altså, med meg selv, og jeg holdt på leeeenge. Prøvde matter, ikke drikke før jeg sov, alarmer, at mamma vekket meg når hun la segså jeg kunne tisse da også, premiesystem osv. Gikk ikke over før jeg var sånn 12-13 sikkert, men jeg turte omtrent ikke sove over hos andre som jeg ikke var veldig trygge på fordi jeg synes det var så flaut. Var hos lege, osv. men fikk bare beskjed om at det ville gå over av seg selv, og det gjorde det etterhvert også heldigvis! Anonymkode: 68779...32c Men må si at jeg slapp heldigvis å gå med bleier. Gjorde sikkert det en stund, men mamma var heldigvis veldig tålmodig med vasking og lot meg slippe bleie. Hadde jeg måttet brukt det ville jeg følt meg mer skamfull enn jeg allerede gjorde for tissingen. Anonymkode: 68779...32c
ToveM Skrevet 24. september 2021 #15 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi ventet og tok tiden til hjelp. Var ikke tør om natten før i 9-10 års alderen. Anonymkode: 4e01a...5e6 Samme her. Har hatt 2 sengevætere. Ene fikk noe nesespray. Ikke så veldig vellykket. Sistemann tok vi bare tiden til hjelp.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2021 #16 Skrevet 25. september 2021 Hos oss gikk det plutselig bare over av seg selv, rett etter 5 års dagen. Anonymkode: d2570...6c1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #17 Skrevet 26. september 2021 Min har akkurat blitt tør på nattan, da var hn nesten 8,5 år, ikke vits og stresse med dette, blir bare verre for barnet Anonymkode: e9c88...581
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #18 Skrevet 26. september 2021 Min datter sov m bleie t hun var 8. plutselig fra en dag til den neste ble hun tørr. det er vanlig og går over. Anonymkode: d2c00...c49
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #19 Skrevet 26. september 2021 Mi er 8 1/2 år, og har Enurese. Bruker Minirin og har strengt drikkeregime etter kl 17, det hjelper noe, samt at vi alltid vekker for å gå på toalettet i 23-tida. Uten Minirin er det uhell minst annenhver dag, får hun drikke/mat med væske (f.eks havregryn) til kveldsmat er det alltid uhell, hver eneste natt. Med Minirin og begrensa væskeinntak på kveld, så har vi både tre og fire tørre netter på rad før neste uhell. Blitt tipsa om trusealarm, men vi har valgt å avvente. Det kan kreve en skikkelig innsats for både barn og voksne, fikk jeg beskjed om. Man måtte være ordentlig motivert. De fleste vokser det av seg. Mi på 6 er heller ikke tørr på natta, men mulig jeg anser det som heeelt normalt fordi åtteåringen ikke er tørr. Anonymkode: 73308...bfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå