AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #1 Skrevet 24. september 2021 Fikk tilbud på 99,90 øre. Er i tvil. Må binde i 12 mnd hvis jeg sier ja. Anonymkode: cacba...1be
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Jeg valgte det bort, tror man taper på det i det lange løp per i dag. Men fint for å få oversiktelige utgifter. Anonymkode: c7475...dca
Blue Berry Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 Var ikke så billig. Fikk fastpris på 59.90 øre mener jeg
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 Jeg fikk fastpris på 38 øre, så den prisen hoppa jeg på. Et halvt år, men den kampanjen er over nå. 99.9 øre var ikke spesielt billig, så jeg er usikker på om det lønner seg. Tror prisene kan falle under det til sommeren igjen. Har du NorgesEnergi eller Fjordkraft? De har prismatch i alle fall. Anonymkode: 79ff4...708
Veggdyret Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 NÅ er et dårlig tidspunkt å velge fastpris, for 1-2 måneder siden var rett tidspunkt. Husk at du når du velger fastprisavtaler egentlig vedder på at du vet mer om utviklingen i strømmarkedet fremover enn det strømselskapet vet - og de har fagfolk som jobber med akkurat det hver dag. Men dersom du overhodet ikke kan betale mer enn den prisen du har fått tilbud om i vinter, og synes det er greit å betale overpris hele sommeren for å kompensere for det, så er det jo bare å kjøre på.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Fikk tilbud på 99,90 øre. Er i tvil. Må binde i 12 mnd hvis jeg sier ja. Anonymkode: cacba...1be Det synes jeg er en dyr fastpris, men hvem vet.. Fikk selv fastpris 5 år på 48 øre med start fra 14. okt hos Polarkraft. Ser de nå har sluttet å levere nye avtaler til kunder i Sør-Norge. Anonymkode: 1f50f...35c
Gjest Acer Skrevet 24. september 2021 #7 Skrevet 24. september 2021 Løpet er nok kjørt for dem som ønsker å tegne en gunstig fastpris på strøm nå. Det har lenge vert advart mot at strømprisene kan komme til å bli skyhøge. I begynnelsen av august var fortsatt fastprisavtalene til å leve med, og tegnet fastpris til 0.45 pr. kw i 1 år. 2 uker senere føk fastprisen opptil 0.75 pr. kw, men er nå stengt ned for nybestillinger. Hele 2020, og langt inni 2021 var strømprisene historisk lave, og derfor såg nok dei aller fleste det som lite gunstig å tegne fastpris på strøm. Det er fortsatt fult muleg å spare penger på strøm ettersom strømprisen varierer som bensinprisene. Såfremt eg ikkje har behov for å fylle tanken når prisene er høye, så avventer eg til en dag prisen på bensin er kr. 2 rimligere
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #8 Skrevet 24. september 2021 Ee visst prisen blir fra 3 kroner til 30 kr pr kw. Er da jeg ikke vil klare regningen. Anonymkode: cacba...1be
Marcie Skrevet 24. september 2021 #9 Skrevet 24. september 2021 jeg vet ikke helt. Forbrukertilsynet er jo tydelige på at det er spotpris som lønner seg i lengden. Og flere peker på at hvis man skal ha fastpris, burde man bestilt for to måneder siden. Det stemmer nok, og det stemmer sikkert at de fastprisavtalene man får nå ikke er spesielt gunstige. Samtidig sitter jeg med en følelse av at alle disse oppleste og vedtatte sannhetene om hva som er lurt og lønnsomt, ikke er så relevante akkurat nå, med de prognosene som blir presentert. Jeg har aldri tidligere vurdert fastprisavtale, men i forrige uke bestilte jeg en til 85,7 pr kwh i 12 måneder. Spørsmålet om det lønner seg totalt sett over hele året er ikke så veldig interessant lenger, når jeg sammenligner med risikoen for å sitte med regninger på 10-15000 pr mnd i januar og februar.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #10 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fikk tilbud på 99,90 øre. Er i tvil. Må binde i 12 mnd hvis jeg sier ja. Anonymkode: cacba...1be Fastpris er aldri smart, når fastprisen er så høy som du har fått tilbud om. generelle råd, gå aldri på avtaler du får ved dør eller telefonsalg, eller ved å handle i butikker der du får gavekort eller verdisjekker med tilbud på strøm når du handler. Grunnen er enkel, prisene er mye høyere enn de prisene du kan oppnå direkte fra strømforhandler. strøm består av øre/kWh, fastpris og påslag, i de fleste tilfeller. Noen strømselskap har bare pris med kWh, og ingen tilleggspriser. det smarteste man i dag gjør, er å skaffe seg en god bunnavtale hos de få selskapene som har bunnavtale som kan prismatches. Nevner ikke navn, for å ikke reklamere. når du så har fått bunnavtalen på plass, og strøm i kontakten fra selskapet, så finner du en anbefalt prismachavtale og kjører den mot bunnavtalen din. Da får du prismatch prisen på strøm i en eller to måneder, før du må finne ny avtale å bruke til å rismatche med. På denne måten har de som er oppegående og har lært seg disse knepene strøm til 1/3 av den prisen andre betaler. Anbefaler Facebook gruppen prismatch strøm, les kunngjøringer og fremgangsmåten der. Så sparer du langt mer enn den prisen du har fått tilbud om. (Jeg kommer ikke tilbake i innlogget versjon og følger opp denne tråden, da jeg har forlatt forumet av personlige grunner. Måtte bare svare på denne.) Anonymkode: d4260...ba8
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #11 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fastpris er aldri smart, når fastprisen er så høy som du har fått tilbud om. generelle råd, gå aldri på avtaler du får ved dør eller telefonsalg, eller ved å handle i butikker der du får gavekort eller verdisjekker med tilbud på strøm når du handler. Grunnen er enkel, prisene er mye høyere enn de prisene du kan oppnå direkte fra strømforhandler. strøm består av øre/kWh, fastpris og påslag, i de fleste tilfeller. Noen strømselskap har bare pris med kWh, og ingen tilleggspriser. det smarteste man i dag gjør, er å skaffe seg en god bunnavtale hos de få selskapene som har bunnavtale som kan prismatches. Nevner ikke navn, for å ikke reklamere. når du så har fått bunnavtalen på plass, og strøm i kontakten fra selskapet, så finner du en anbefalt prismachavtale og kjører den mot bunnavtalen din. Da får du prismatch prisen på strøm i en eller to måneder, før du må finne ny avtale å bruke til å rismatche med. På denne måten har de som er oppegående og har lært seg disse knepene strøm til 1/3 av den prisen andre betaler. Anbefaler Facebook gruppen prismatch strøm, les kunngjøringer og fremgangsmåten der. Så sparer du langt mer enn den prisen du har fått tilbud om. (Jeg kommer ikke tilbake i innlogget versjon og følger opp denne tråden, da jeg har forlatt forumet av personlige grunner. Måtte bare svare på denne.) Anonymkode: d4260...ba8 Det er ikke det smarteste man gjør i dag, da alle spotavtaler på 1 mnd (som er det som prismatches) er skyhøye for tiden.. Anonymkode: 8002d...7fd
M71 Skrevet 24. september 2021 #12 Skrevet 24. september 2021 5 år til 59øre, det er greit å vite sånn ca hva det blir fremover.
Marcie Skrevet 24. september 2021 #13 Skrevet 24. september 2021 Veggdyret skrev (11 timer siden): NÅ er et dårlig tidspunkt å velge fastpris, for 1-2 måneder siden var rett tidspunkt. Husk at du når du velger fastprisavtaler egentlig vedder på at du vet mer om utviklingen i strømmarkedet fremover enn det strømselskapet vet - og de har fagfolk som jobber med akkurat det hver dag. Men dersom du overhodet ikke kan betale mer enn den prisen du har fått tilbud om i vinter, og synes det er greit å betale overpris hele sommeren for å kompensere for det, så er det jo bare å kjøre på. er det så farlig å betale overpris om sommeren, da? vi bruker nesten ikke strøm om sommeren, så det gjør jo ikke så mye om den er dyr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå