AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Hun er 13 år. Nylig begynt på ungdomsskolen. Rolig og veldig grei jente. Flere venner. Aldri noe problem eller drama. Nesten for snill og rolig til den alderen (?) Hun hadde influensa, beg for noen uker siden. Hadde hals bet og feber. Brakk seg da lett og spydde litt. Noe hun har gjort før ved sår hals, selv etter fjerning av mandler når hun var liten. Men hun brekker seg alltid lett uansett. Tåler minimalt. Var borte fra skolen i nesten 2 uker pga influensa. Ikke bra når u-skolen? Men kunne ikke sende henne syk, spesielt ikke pga corona tider. Hun ville på skolen da og har alltid likt skolen. Men de siste dagene når influensa er ferdig, så forteller hun at hun er mye kvalm, og har spydd både på skolen og hos venner. Det burde jo stoppet opp? Hun har da spydd nesten daglig i et par uker. Det er vel ikke bra? Sier hun føler hun plutselig ikke får puste, at det er noe i halsen, og så brekker hun seg og må spy. Virker som det bare skjer plutselig. Men dette er da ikke normalt? Merkelig med den kvalmen? Tenkte angstanfall? Men ingenting som tyder på hun sliter med noe. Men hun sa hun hadde kjent på dette før for 1 år siden ca, og da hjalp det og hoste det bort, så hun ikke brakk seg og spydde. Hun sier det ikke er noe galt, og jeg tror egentlig ikke det. Men hva kan det være tro? Hun har også endel vondt i hode. Skal så klart ringe legen i morgen. Kan vitaminmangel gi kvalme? Hun har spisevegring og spiser veldig lite variert. Mat vokser i munnen på en måte. Men hun er ikke undervektig, mer overvektig, selv om hun spiser lite. Lite sulten sier hun. Hva ville dere gjort? Tenkt? Jeg er så bekymret… Anonymkode: ee77d...24d
AnonymBruker90 Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Som du skriver at du skal gjøre, ville jeg ringt legen. Bare for å få sjekket det opp ❤️ 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Det er ikke lett å si noe,det kan være noe fysisk galt eller det kan sitte i hodet. Uansett lurt å få sjekket opp i. At hun har vært mye borte nå i starten av ungdomsskolen er jo kjedelig, og mange får kroppslige symptomer hvis de opplever at det blir vanskelig å være på skolen, selv hos de som i utgangspunktet er glad i skolen. Vær uansett i dialog med skolen om problemene og samarbeid om løsninger. Anonymkode: 72b72...cd4 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 Det kan godt hende at brekningsrefleksen er ekstra aktiv etter en sånn runde. Trenger ikke være mer enn det. Men en legetur skader ikke! Anonymkode: 9d43c...462 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 Gravid? Anonymkode: 0f8c0...f45 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 Lege er alltid lurt. Det jeg tenker er at du skriver at barnet er veldig var for mat i halsen. Og etter sykdom har man ofte en del slim igjen i nese og bihuler - dette skal jo ned i svelget. Og det kan veldig lett fremkalle brekninger for sensitive personer. Kanskje noe slimløsende nesespray/skylle bihulene med nesehorn kan hjelpe? Det kan være verdt å prøve. Anonymkode: 7c7ab...a53 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #8 Skrevet 24. september 2021 Jeg tror hun har hatt noe annet enn influensa. Tror ikke den er kommet enda? En tur til legen er nok lurt ja 🙂 Anonymkode: c2705...b9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå