Gå til innhold

Innspill til hage? Tegning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt hus og lurer på innspill til hage. Jeg er ingen god tegner, men skal prøve å forklare! 

Alle sirklene er busker/prydbusker. Dette er noe jeg ønsker å beholde da det minsker innsyn fra naboer, samt et par av de vil kreve en del arbeid å få bort. Men for min del gjør det ikke noe. Er også et tre. Dette kan jeg beholde, eller jeg kan hugge det helt ned. Streken helt oppe er en mur. Dette er mot nabo, så jeg kan ikke sette opp noe som er for høyt. Den stripete firkanten er terrasse, men det er mur (ca 50cm) mellom den og hage, og den skal ikke fjernes. Ser at jeg har tegnet litt feil av hagen venstre kortside. Nede i hjørnet av hagen er en større, fin prydbusk. Men forbi den og mot nabo (strekene på skrå) så er min tomt ca 2m forbi. Jeg har ingen innsyn fra nabo ved kortsiden. 

Langsiden opp mot nabo er ca 13 meter. Kortsidene er ca 7 meter. De uthevede strekene (åpning mellom busker) ned mot terrasse er ca. 3m og 1,5m. Det er her jeg tenker det er naturlig å ha en "inngang" til hagen. Nedenfor her er baksiden av huset med grus. Her har jeg tenkt å legge fliser/heller. 

Det er allerede gress i hele hagen. Jeg ønsker å beholde det de fleste steder. Kan f.eks ha heller enkelte steder. Jeg kunne gjerne tenkt meg å dyrke noe grønnsaker (f.eks pallekarm). Er også glad i blomster. Vil gjerne ha en hage som er relativt lettstelt. Jeg har ikke noe budsjett, men ønsker selvsagt å finne rimelige løsninger. Jeg har venner og søsken med barn. De kommer ofte på besøk, så da ønsker jeg at det skal være noe boltreplass for barna. Men jeg ønsker ikke å lage til noen form for lekeplass. 

Har dere noen ideer?

Hage.jpg

Anonymkode: b30f1...7d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...