AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Barnet mitt har begynt på ny skole og har gått fra å ha det helt supert tidligere, til nå å bli mobbet. Mamma hjertet gråter. Skolen og oss foreldre jobber med saken. På tross av dette har jeg kjøpt ekstremt mye til han under siste. Bestilt så mye kule klær han liker på nett og får nesten det han «peker på» ikke så ille, men det blir litt ekstra nå. Han får selvfølgelig masse støtte, gode samtaler hjemme osv. men når barnet ikke har det godt gjør en alt for å muntre opp og gjøre de glade. flere som har gått i den fella? Anonymkode: 49181...413
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 Blir veldig feil. For du overfører dine og hans følelser i ting. Det du sier er at shopping vil løse mye. Blir som med mat. At noen velger å trøste seg selv med mat. Jeg ville nok sluttet å handle. Han mangler tydligvis ikke ting. Håper det ordner seg med mobbingen. Anonymkode: 6dd34...edc 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 Å kjøpe ting til barnet hjelper ingen ting. Her ville jeg faktisk ha vurdert å flytte tilbake dit dere bodde før, da mobbing kan ødelegge så mye. Anonymkode: 314fe...974 1
SmuleSMitt Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 Bruk heller tiden på fine opplevelser sammen, og hvis dere ikke kan flytte barnet tilbake til den forrige skolen, så prøv å finne en sosial aktivitet som gjør at barnet kan oppleve et trygt fellesskap med andre uten mobbing. En fritidsaktivitet. Gjerne noe som bygger selvtillit, som kampsport, drive med teater o.l.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir veldig feil. For du overfører dine og hans følelser i ting. Det du sier er at shopping vil løse mye. Blir som med mat. At noen velger å trøste seg selv med mat. Jeg ville nok sluttet å handle. Han mangler tydligvis ikke ting. Håper det ordner seg med mobbingen. Anonymkode: 6dd34...edc Han har gått bra barneskolen til ungdomsskolen. Flere skoler er mikset sammen på ungdomsskolen. Har alltid kjøpt det han trenger, og sjelden ting han bare har lyst på. Men nå har jeg kjøpt masse klær han ønsker seg. Vi gjør også hyggelige ting som familie og har gode opplevelser og samtaler sammen. Men når han nekter å gå på skolen og blir sittende hjemme er det fortvilt. Han er smart, skoleflink og en kjekk gutt. Men han gir seg hver gang det er motgang. Med en gang noe butter i mot stikker han hodet i sanden. hvordan klarer å få han til å stå i ting som ikke er like gøy? Anonymkode: 49181...413
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå