Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen til kjæresten er litt kjent, ikke i Norge, men i landet vi begge kommer fra.  Vi er begge født der men er oppvokst i Norge. Han studerte der mens han var sammen med henne. Jeg tviler ikke på forholdet vårt, og vi har det veldig bra sammen. Vært sammen i 4 år nå, men jeg er redd for at disse plagsomme tankene fra meg kan ødelegge litt. 

Jeg synes det er litt plagsomt da hun ofte er en påminnelse. Folk rundt meg nevner at de har sett henne i den og den serien, at de har hørt musikken hennes. Noen av de er ikke klar over at samboeren min er hennes eks. Jeg er fullstendig klar over at hun er sinnsyk pen og synger som en Gud. Men jeg må bare holde masken og late som om at jeg ikke bryr meg noe særlig. I løpet av forholdet til meg og samboer har hun også blitt mer og mer kjent der, noen mener musikken kan gå internasjonalt. Dette gjør det ikke enklere for meg. Jeg dør seriøst om jeg plutselig hører henne på radioen her i Norge!

Nå har jeg fått et behov for å bare distansere meg fra landet og kulturen . Følger ikke med på filmer/serier/musikk lenger fra hjemmelandet for jeg vil helst ikke  se henne sånn plutselig eller være «oppdatert» på livet og karrieren hennes. Vil nesten ikke besøke hjemmelandet en gang da jeg ikke vet hvordan jeg reagerer hvis jeg ser en svær poster av henne der, og jeg står der sammen med samboer🙄 det er jo litt trist at det skal bli sånn, for jeg elsker det landet, kulturen osv. Dette er en så kjip situasjon å være i og det er så innmari vanskelig å snakke om dette til noen da jeg skammer meg veldig! Jeg kjenner ingen som har opplevd det samme. Jeg har snakket om dette med samboer for lenge siden og vi er egentlig over det, ...men det er disse påminnelsene utenifra. Han bryr seg ikke, og syns virkelig ikke at det er noe big deal, og jeg tror på han.  Hvorfor kan jeg bare ikke bry meg og nyte tida med samboeren min?

Har noen opplevd noe liknende? Hvordan håndtere dette og leve med dette? 

Anonymkode: 698fd...6c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke opplevd noe lignende, men forstår at det gjør vondt! 

Må ærlig si at jeg ble nysgjerrig på hvem hun er :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Jeg står midt oppi noe veldig lignende, samboeren min sin eks er modell og helt vanvittig vakker. Hun er i tillegg halve høyden og størrelsen min... Jeg føler meg som en gammel, grå hval i forhold. 

Jobber hardt med å føle meg bra nok. Jeg håper noen har gode tips til hvordan i denne tråden kanskje...

Anonymkode: 92b80...f8b

• Liker 2
Skrevet

Du er sykelig sjalu. Så du kan jo enten se om du kan get over yourself på egen hånd eller søke profesjonell hjelp. 

Anonymkode: e158b...c60

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Eksen til kjæresten er litt kjent, ikke i Norge, men i landet vi begge kommer fra.  Vi er begge født der men er oppvokst i Norge. Han studerte der mens han var sammen med henne. Jeg tviler ikke på forholdet vårt, og vi har det veldig bra sammen. Vært sammen i 4 år nå, men jeg er redd for at disse plagsomme tankene fra meg kan ødelegge litt. 

Jeg synes det er litt plagsomt da hun ofte er en påminnelse. Folk rundt meg nevner at de har sett henne i den og den serien, at de har hørt musikken hennes. Noen av de er ikke klar over at samboeren min er hennes eks. Jeg er fullstendig klar over at hun er sinnsyk pen og synger som en Gud. Men jeg må bare holde masken og late som om at jeg ikke bryr meg noe særlig. I løpet av forholdet til meg og samboer har hun også blitt mer og mer kjent der, noen mener musikken kan gå internasjonalt. Dette gjør det ikke enklere for meg. Jeg dør seriøst om jeg plutselig hører henne på radioen her i Norge!

Nå har jeg fått et behov for å bare distansere meg fra landet og kulturen . Følger ikke med på filmer/serier/musikk lenger fra hjemmelandet for jeg vil helst ikke  se henne sånn plutselig eller være «oppdatert» på livet og karrieren hennes. Vil nesten ikke besøke hjemmelandet en gang da jeg ikke vet hvordan jeg reagerer hvis jeg ser en svær poster av henne der, og jeg står der sammen med samboer🙄 det er jo litt trist at det skal bli sånn, for jeg elsker det landet, kulturen osv. Dette er en så kjip situasjon å være i og det er så innmari vanskelig å snakke om dette til noen da jeg skammer meg veldig! Jeg kjenner ingen som har opplevd det samme. Jeg har snakket om dette med samboer for lenge siden og vi er egentlig over det, ...men det er disse påminnelsene utenifra. Han bryr seg ikke, og syns virkelig ikke at det er noe big deal, og jeg tror på han.  Hvorfor kan jeg bare ikke bry meg og nyte tida med samboeren min?

Har noen opplevd noe liknende? Hvordan håndtere dette og leve med dette? 

Anonymkode: 698fd...6c7

Er det egentlig noe å henge seg opp i. Det er jo bare sånn at folk digger kjendiser. Og føler vel at de kommer litt nermere kjendisen når de snakker med din partner. De har jo gjort det slutt. Jobben til denne eksen gjør bare ex mer synlig enn normalt. Din kjæreste er jo sammen med deg. Sikkert både fordeler og bakdeler med å date /ha forhold med en kjendis. Sannsynligvis lite å se til, da de er mye borte. Så din kjæreste ønsket ikke det vel. Tenk du har utkonkurrert en kjendis. Ikke ødelegge det med sjalusi. Vær heller stolt av det. 

Anonymkode: d795c...87b

• Liker 3
Skrevet

Marion Ravn?

Nei dette er kjipt. Men husk han er sammen med deg og ikke henne. Hvis han var forelsket i henne så ville han ikke vært med deg.

Anonymkode: 9a8c1...d8c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du er sykelig sjalu. Så du kan jo enten se om du kan get over yourself på egen hånd eller søke profesjonell hjelp. 

Anonymkode: e158b...c60

Du overdriver, det er helt normalt at man ønsker både egne ekser og ny kjærestes ekser på god avstand. 

Anonymkode: 6f02f...04d

• Liker 4
Skrevet

Min eks var modell i sine yngre år og var også sammen med ei jente som selvsagt også var modell før han møtte meg.

Begge vanvittig pene og jeg vanvittig sjalu. Ble selvsagt ikke bedre da bilder av dem dukket opp både her og der. Hjalp heller ikke at alle fortalte meg hvor pen kjæresten min var og flere nevnte at det også var rart at jeg hadde kapret ham. Dette kom fra jenter, selvsagt, i ettertid forstår jeg jo at det bunnet ut i misunnelse. Men var hardt da det stod på. 

Og jeg har alltid hatt flott kropp og et helt fint utseende, men må innrømme at årene med eksen min tok på selvfølelsen min. 

Har egentlig ingen råd eller tips, jeg lærte til slutt å gi faen i det, sluttet å være sjalu også, men det kan også ha litt å si at jeg etter hvert mistet følelsene for ham, og det var også jeg som gjorde det slutt. Veldig mot hans vilje. På en måte var det litt godt, ingen kunne helt forstå at jeg lot en som han slippe unna. 

Var også slitsomt å være sammen men en som han, jenter sjekket han opp foran meg, de sendte meldinger og la an på ham konstant. Nå i ettertid er det bare en lettelse at det ble slutt og faktisk en god følelse at det var jeg som gikk. 

Når det er sagt, var jeg også sjalu på den ene eksen til mannen min, nettopp fordi hun var så søt og pen, hun var meget fotogen og jeg stalket henne på some. Men hørte henne snakke en gang og da forsvant all sjalusi 😅

Velg å gi faen i fortiden, se framover. Ikke tenk på det som har vært, lev i nuet. Og ikke se på sosiale medier, ikke stalk eksen til kjæresten din. Tenk at du er mer enn bra nok! Det er mine enkle tips :) 

Anonymkode: c02a2...a11

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Marion Ravn?

Nei dette er kjipt. Men husk han er sammen med deg og ikke henne. Hvis han var forelsket i henne så ville han ikke vært med deg.

Anonymkode: 9a8c1...d8c

Marion Ravn er norsk, og kjent i Norge. 

Anonymkode: b9d90...13e

Skrevet

Har datet ett par kjendiser i Norge som stadig er på nyhetene. Samboer syns det bare er stas. 

Jeg driver heller ikke og forteller at jeg har datet den og den personen, for å unngå å måtte snakke om han hele tiden. Tenk heller på at kjæresten din valgte deg og ikke henne. Det er vel en grunn til det. 

Anonymkode: 2ade4...6a1

Skrevet

Det ble vel slutt mellom dem av en grunn. Selv om en person er utrolig vakker og "har alt en mann kan drømme om" så kan den personen også lide av f.eks ekstrem sjalusi, være kontrollerende, ha dårlig personlighet osv osv. In the end of the day så har de tørket seg med dopapir de og. 

Nå er han sammen med deg, vil være sammen med deg og velger deg hver eneste dag. Skjønner dog at det er vanskelig å tenke sånn hele tiden, kan slite med det samme i perioder 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Marion Ravn?

Virkelig?

Anonymkode: eabff...566

Skrevet

Det ble vel slutt mellom dem av en grunn. 

Pass så det ikke blir slutt mellom dere av en grunn, også. 

Anonymkode: d2192...3cc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...