Gå til innhold

For mye magnesium i kroppen!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk sms fra legekontoret i dag der det står at blodprøver viser at jeg har "forhøyede magnesium-verdier" og at jeg skal snakke med legen om dette. Jeg friker litt ut, og ringer kontoret som sier at legen har fri og ikke tilbake før mandag. De kunne ikke si så mye mer enn det, bortsett fra at jeg ligger over referanseområdet.

Jeg vet at man ikke kan få i seg for mye magnesium via mat, så da må det komme via medisiner/kosttilskudd. Jeg tar ikke magnesium, og heller ingen andre kosttilskudd. Har lavt stoffksifte og tar medisiner som inneholder magnesium-stearate. Jeg aner ikke hva det er, men kan dette påvirke verdiene?

Forhøyede verdier er visstnok vanlig hos oss med lavt stoffskifte, men også hos dem med nyretrøbbel. Klart jeg blir fortvilet. Jeg har hanglet i flere uker, vært SÅ trett. Kan for mye magnesium gi slik følelse? Utmatttet liksom?

Hva gjør jeg nå? Kan man få magnesium ut av kroppen på noe vis?

Håper noen av dere vet noe om dette....

Anonymkode: 24890...afd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det jo selv, forhøyede magnesiumverdier er vanlig hos dem med hypothyreose så det er ikke noe alarmerende funn. Hadde prøven vært alvorlig forhøyet så hadde du fått hastetime, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg. Dessuten kan prøven også bli falsk forhøyet dersom den ikke blir behandlet korrekt når det gjelder oppbevaring før analyse f.eks.

Anonymkode: 65c3a...47c

Skrevet

Nå må du puste med magen før du gir deg selv dødsdiagnoser.

Anonymkode: 8a152...ac2

Skrevet

Hvis det var veldig alvorlig så ville du ikke fått beskjed på SMS og ingenting mer. Tror du kan ta dette helt med ro over helgen. Føler du deg dårligere så tar du kontakt med legevakten. Stoffskiftet er mest sannsynlige grunn, så hold deg til det i tankene inntil du faktisk vet noe annet.

Anonymkode: a8a38...2aa

Skrevet

OK. Takk alle sammen! Skal snakke med legen må snart. 

Anonymkode: 24890...afd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...