Gå til innhold

Samboer sendte barnet sitt i seng uten middag idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke barn sammen, men følte dette ble for drøyt. Barnet bor hos oss anhver uke, og ikveld gikk ting litt ut av kontroll. 

Fikk beskjed fra skolen i dag at barnet har ertet en med elev denne uken. Samboer reagerer med å sende barnet i seng uten middag ikveld. Hvordan reagere på dette? 

Anonymkode: 58ef5...1b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke måten å reagere på, det er helt sikkert. Barnet må snakkes skikkelig med. 

Anonymkode: 2562a...bbf

• Liker 38
Skrevet

Prøve å skolere samboer i oppdragelse? Straff er lite effektivt når det gjelder mobbing, dere bør lese dere opp sammen på oppdragelse. Anbefaler Hedvig Montgomery💜

Anonymkode: 2c47c...f7a

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vi har ikke barn sammen, men følte dette ble for drøyt. Barnet bor hos oss anhver uke, og ikveld gikk ting litt ut av kontroll. 

Fikk beskjed fra skolen i dag at barnet har ertet en med elev denne uken. Samboer reagerer med å sende barnet i seng uten middag ikveld. Hvordan reagere på dette? 

Nei……

man straffer ikke barn ved å fjerne ting som er innunder grunnleggende behov. Skjermtid ja, men ikke mat. 
snakket de om det på en ordentlig måte? 

Anonymkode: 362f8...abb

• Liker 29
Gjest theTitanic
Skrevet

Nei, dette er ikke riktig måte å gjøre det på. Spurte han ikke engang barnet om hva som hadde skjedd? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, det hjalp nok🤦🏼‍♀️ hvor gammelt er barnet? Er far helt tett?

Anonymkode: befce...98e

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Samboer reagerer med å sende barnet i seng uten middag ikveld. Hvordan reagere på dette? 

Kommer jo an på mye, men å sende noen til seng uten middag finnes jo ikke "drøyt" på noen måte... 

Endret av Beeblebrox
  • Liker 3
Skrevet

Kanskje ikke helt rett metode i dagens oppdragelse, men barnet klarer fint å overleve uten å få denne kveldsmaten en sjelden gang. Jeg ble sendt på rommet uten kveldsmat/måtte gå på rommet mitt da jeg var/hadde vært ulydig som barn, og det har mange I dagens foreldre og besteforeldre generasjon opplevd som barn.  

Nå skal man jo snakke, snakke, snakke og forklare barna ting isteden. 

• Liker 6
Skrevet

Hvor gammel er barnet

Skrevet

Det å bli straffet med å bli fratatt mat er bare fælt. 

Anonymkode: 262ce...dbf

• Liker 16
Skrevet

Hva skjer med at ingen skriver dump han? Dump han!!

Anonymkode: ed738...b1a

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Å ikke gi barnet mat er omsorgsvikt!! Her tar du en real prat med faren!!!! Og setter ned foten din og sier at det ikke er aktuelt! Det fins andre måter å gjøre det på!!! 

Anonymkode: bf852...ca3

• Liker 10
Skrevet

Jeg ville snakket med samboeren. Ikke greit sende ungen til sengs uten mat! Mat skal ikke være straff, og er ikke akkurat behagelig være sulten 😕 

Anonymkode: 5f98e...632

• Liker 5
Skrevet

Mishandling faktisk, så drøyt er det.

Supert at far vil ta grep om mobbingen. Drøyt at han gjør det med å nekte ungen mat. Vet dette ble brukt i gamle dager, men vi vet heldigvis såpass mye om barn og barns utvikling at vi slipper å bruke gammeldagse straffemetoder. Hva er det han tenker barnet skal få ut av det? Oppfører jeg meg ikke, så skal jeg ikke få mat? Oppskrift på spiseforstyrrelse hvis dette forsetter. Her må du ta grep å gi samboer en klar melding om at dette er ikke innafor. Og for guds skyld,  bruk prevensjon. Følg nøye med fremover for det er ikke sikkert han er den rette faren til dine fremtidige barn...

Anonymkode: 0fbce...df1

• Liker 8
Skrevet
tussi84 skrev (21 minutter siden):

Kanskje ikke helt rett metode i dagens oppdragelse, men barnet klarer fint å overleve uten å få denne kveldsmaten en sjelden gang. Jeg ble sendt på rommet uten kveldsmat/måtte gå på rommet mitt da jeg var/hadde vært ulydig som barn, og det har mange I dagens foreldre og besteforeldre generasjon opplevd som barn.  

Nå skal man jo snakke, snakke, snakke og forklare barna ting isteden. 

Håper virkelig ikke du har barn. 

Anonymkode: 558ed...c0c

• Liker 6
Skrevet

Har barnet sovnet? Hvis barnet er våkent synes jeg du skal be samboeren din gå inn til ham/henne og skvære opp. Hvis samboeren din er en tilbakestående idiot og nekter å si unnskyld til barnet sitt, synes jeg du skal være en god og trygg omsorgsperson og gå inn til barnet og trøste det. Og selvfølgelig gi ham/henne mat dersom han/hun er våken og ønsker mat. 
I morgen synes jeg du bør ta en skikkelig alvorssamtale med samboeren din. Enten begynner han på kurs, eller så kontakter du Barnevernet og ber om at han får hjelp via dem. 

Å nekte noen mat er omsorgssvikt. Å få mat er et av de mest grunnleggende behovene vi har. Å nektes mat regnes som så ille at det brukes som torturmetode visse steder i verden, er det slike samboeren din ønsker å bli sammenlignet med?

Anonymkode: b4703...435

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Håper virkelig ikke du har barn. 

Anonymkode: 558ed...c0c

Fordi?

Jeg skrev jo at ting er anderledes nå, men at før så var det helt normalt at man kunne bli lagt I seng feks uten kveldsmat hvis man var ulydige. Og man overlevde.

Har faktisk barn også, men han er for liten til å få en negativ konsekvens ut i fra dårlig oppførsel enda. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mishandling faktisk, så drøyt er det.

"Mishandling", faktisk🤣 JA, nå må du ringe både politi og BV, TS🤪

Har du helt glemt hvordan det er å være barn, du da?  Ikke det minste drøyt...  Hadde ikke tenkt på det som "straff" engang. Hadde sikkert sett på det som en belønning om jeg fikk lov til å SLIPPE å komme hjem til middag, og heller kunne være ute å leke... 

Finnes vel knapt et barn i Norge som ville brydd seg om å ikke få middag en dag (om de er friske og sunne). De har vel spist minst 3 måltider før middag i disse tider uansett pga. av helikopterforeldre, lizm... 

Husarrest, bursdagsgaver, julegaver, godteri og den slags derimot - det kan svi...  Samme som en "laaaaaaang-prat" med enten lærer, "offer" og foreldre (evt. alle samtidig) - i en og samme kleine session... 

Gå å legge seg uten mat "mishandling, du liksom"...:fnise:

• Liker 3
Skrevet

Konsekvensen for en handling må jo henge sammen med feilen som er gjort. 
Å ta fra barnet mat fordi det har mobbet, har ingen sammenheng og lærer barnet ingenting.

Å måtte svare for seg, tenke gjennom sammen med dere voksne som kan veilede, unnskylde seg/gjøre en fin ting eller lignende for eleven man mobbet, er en bedre konsekvens. 

Anonymkode: 34e44...8ca

• Liker 14
Skrevet (endret)

At barnet ikke får middag en dag er ikke omsorgssvikt som mange skriver. Alle klarer seg en dag uten mat. Om det er rett reaksjon er noe helt annet.

Endret av Brunello
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...