AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Og hvor gammelt er barnet? Mine tre har alle hatt bestevenner i barnehagen, men har begynt på ulike skoler. Eldste fikk seg raskt en ny bestevenn som han har hengt med i sju år nå. Nestemann derimot har brukt tid på å finne sin plass sosialt, og har nå en fast, men noe ustabil, «beste»venn. Yngste hadde en super skolestart, mange som ville være med han og en tilsynelatende bestevenn. Nå i 2.klasse har denne bestevennen gått litt videre ser det ut til, men min foretrekker fremdeles han, og det er mye sårt. Jeg vet det ikke er alle som har en bestevenn, og at det går helt fint, men jeg ser hvor mye tryggere skolehverdagen er, når man har en som alltid er mest «din»…🙁 Anonymkode: c96b3...dd3 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #2 Skrevet 24. september 2021 Har gutter så mange bestevenner da? Anonymkode: e6f64...1f3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #3 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har gutter så mange bestevenner da? Anonymkode: e6f64...1f3 Ja? Anonymkode: 4416f...af4 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #4 Skrevet 24. september 2021 Eldste, gutt 12 år: Nei. Men de er en gjeng som er endel sammen, så han er ikke alene. Tror ikke det er viktig for ham med én bestevenn. Mellomste, jente 10 år: Hun har 3 stykker som hun er "bestevenn " med. Hun er veldig glad i alle tre, men de vil ikke være med hverandre og frøkna mi blir stående i midten med konstant dårlig samvittighet. Uansett hvem hun velger, blir de andre lei seg. Blir også mye trusler av typen "hvis du er med Oda i dag, så får du ikke sove hos meg i helgen". Alle går i samme klasse Minste, gutt 9 år: han har hatt én bestevenn nå et par år. Men nå i det siste har han utvidet litt. Det har bestevennen også, og foreløpig ser det ut til at begge takler det fint 🙂 Anonymkode: be09b...041
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 Ja, min 12 åring har hatt samme bestevenn siden hun var 4 år, 15 åringen (gutt) har hatt bestevenn siden 4. klasse (da kom bestevennen flyttende hit) Begge to er også del av større grupper, men gjør ting med bare to kun med bestevennen. 12-åringens bestevenn har aldri gått i samme klasse, men er bestevenner for det. Anonymkode: 93ae8...939
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 Eldste har samme bestevenn nå( barneskolen) som da han gikk i bhg. Har også flere bestevenner og andre venner. Yngste som går i bhg har to bestevenner. De skal også starte i samme klasse etter hvert. Blir spennende å se om de fortsetter å være venner. Anonymkode: 30f01...8ba
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #7 Skrevet 24. september 2021 Jenta mi på 8 år har en jente og to gutter som "bestevenner." De fire er en gjeng som er mye sammen. Anonymkode: 9b594...760
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #8 Skrevet 24. september 2021 Eldste : nei Yngste : ja Anonymkode: ff043...81e
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #9 Skrevet 24. september 2021 10-åringen har fire bestevenner. Hun er like nære med alle. De har vært venner siden barnehagen og holder fortatt sammen. Anonymkode: 6378b...e4a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #10 Skrevet 24. september 2021 Jente 13 år: 3 bestevenner som er veldig nære. Gutt 11 år: En haug med kompiser, der 4-5 av dem er spesielt nære. Anonymkode: f24d4...a66
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #11 Skrevet 24. september 2021 Eldste på åtte har ikke bestevenn, men mange venner som han leker med. mellomste på 4,5 hadde en bestevenn i barnehagen, men vi flytta barnehage og mistet kontakten. Hun har hatt kjærlighetssorg i et års tid, men har nå fått en venninne hun leker daglig med i bhg. minste på nylig tre er vel for liten til bestevenn? Han har ingen iallefall. Jeg synes egentlig at ideen om bestevenn er litt dum. Det blir så skjørt hvis man bare skal ha en som er «god nok» Jeg vil heller at de skal ha flere gode venner. Anonymkode: 1880e...582
Drizzt Skrevet 24. september 2021 #12 Skrevet 24. september 2021 Mine begynte tidlig med denne bestevenn-greia. Allerede ved 2-årsalder hadde fe første to funnet seg en bestevenn, men minste slo rekorden og fant seg bestevenn allerede i småbarnsavdelingen et par måneder etter oppstart 😄 Det er veldig fint å se når barn finner tonen med hverandre og blir så nære så raskt Det skal sies at 1 av mine barn hadde et litt elsk-hat forhold med bestevennen det første året hvor det gikk virkelig opp og ned med noen skikkelige krangler iblant, men de er blitt eldre nå og på en måte vokst ut av det 😄
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #13 Skrevet 24. september 2021 Vi har samme situasjon her. Jeg gikk faktisk inn for å skrive et innlegg om det, og så leste jeg dette. Vårt barn har vært veldig knyttet til bestevennen. Men nå har bestevennen fått ny bestevenn, og dermed har vårt barn vært veldig lei seg. Anonymkode: 40955...a53
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #14 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Eldste på åtte har ikke bestevenn, men mange venner som han leker med. mellomste på 4,5 hadde en bestevenn i barnehagen, men vi flytta barnehage og mistet kontakten. Hun har hatt kjærlighetssorg i et års tid, men har nå fått en venninne hun leker daglig med i bhg. minste på nylig tre er vel for liten til bestevenn? Han har ingen iallefall. Jeg synes egentlig at ideen om bestevenn er litt dum. Det blir så skjørt hvis man bare skal ha en som er «god nok» Jeg vil heller at de skal ha flere gode venner. Anonymkode: 1880e...582 Bestevenner betyr jo ikke nødvendigvis at det er bare én venn. Som jeg skrev lenger opp, så har min datter fire bestevenner, og hun er like nære med alle. Men, barn er forskjellige. Noen har én venn de er veldig nære, mens andre har flere. Datteren min på 15 år har én bestevenn. Dette er det jo barna selv som finner ut av. Anonymkode: 6378b...e4a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #15 Skrevet 24. september 2021 Den eldste har hatt samme bestevenninner i 14 år, helt siden de var små. 20 år nå. Mellomste har hatt bestevenninna siden de var 7, er 16 nå. Yngste på 12 hadde i flere år, men hun valgte noen andre. Veldig sårt. Har ingen ny bestevenn nå. Anonymkode: 0b001...901
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #16 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har samme situasjon her. Jeg gikk faktisk inn for å skrive et innlegg om det, og så leste jeg dette. Vårt barn har vært veldig knyttet til bestevennen. Men nå har bestevennen fått ny bestevenn, og dermed har vårt barn vært veldig lei seg. Anonymkode: 40955...a53 Uff, det er så vondt å se på🙁 Det er nok kanskje enklere når de er en større gjeng, så lenge dynamikken der er god. Guttegjengen rundt eldste min er skikkelig fin, aldri noe tull. I gjengen rundt mellomste er det mye drama, og jeg gleder meg av og til til overgangen til ungdomsskole i håp om at et nytt miljø vil splitte og spleise til det bedre… ts Anonymkode: c96b3...dd3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #17 Skrevet 24. september 2021 Han har ingen bestevenn, og heller ingen andre nære venner. Går godt overens med alle i klassen, men de har ikke kontakt på fritiden. Han omtaler "Per" som sin beste venn, men Per har aldri vært på besøk her, og har heller aldri invitert min sønn til seg, eller på noen annen måte tatt initiativ til å være sammen. Per har hatt samme bestevenn venn siden barnehagen, de henger sammen som erteris, og er sammen på ettermiddagene minst 5 dager i uka. Altså uten at min sønn blir invitert med. Han får nok aldri innpass i det vennskapet der, selv om han jo ønsker det. Anonymkode: cb296...dab 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #18 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja? Anonymkode: 4416f...af4 Hva baserer du det på? Ofte henger de sammen i gjenger. Anonymkode: e6f64...1f3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #19 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han har ingen bestevenn, og heller ingen andre nære venner. Går godt overens med alle i klassen, men de har ikke kontakt på fritiden. Han omtaler "Per" som sin beste venn, men Per har aldri vært på besøk her, og har heller aldri invitert min sønn til seg, eller på noen annen måte tatt initiativ til å være sammen. Per har hatt samme bestevenn venn siden barnehagen, de henger sammen som erteris, og er sammen på ettermiddagene minst 5 dager i uka. Altså uten at min sønn blir invitert med. Han får nok aldri innpass i det vennskapet der, selv om han jo ønsker det. Anonymkode: cb296...dab Dette er som å lese om min eldste sønn. Anonymkode: ff043...81e
AnonymBruker Skrevet 26. september 2021 #20 Skrevet 26. september 2021 AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 21.47): Og hvor gammelt er barnet? Mine tre har alle hatt bestevenner i barnehagen, men har begynt på ulike skoler. Eldste fikk seg raskt en ny bestevenn som han har hengt med i sju år nå. Nestemann derimot har brukt tid på å finne sin plass sosialt, og har nå en fast, men noe ustabil, «beste»venn. Yngste hadde en super skolestart, mange som ville være med han og en tilsynelatende bestevenn. Nå i 2.klasse har denne bestevennen gått litt videre ser det ut til, men min foretrekker fremdeles han, og det er mye sårt. Jeg vet det ikke er alle som har en bestevenn, og at det går helt fint, men jeg ser hvor mye tryggere skolehverdagen er, når man har en som alltid er mest «din»…🙁 Anonymkode: c96b3...dd3 Han går i 3 klasse og har 4 bestekompiser Anonymkode: eeb77...8bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå