Gå til innhold

Lettvint å ha med i bursdag i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan vi ha med i barnehagen på 3åringens bursdag, som er lett og ordne og en mellomting mellom "vi gir faen" og "vi er flinkere enn dere"? 😆

Der vi bodde før fikk ikke foreldrene ta med noe mat i barnehagen på bursdagen, men vi har flyttet og i den nye barnehagen er det forventning om at foreldrene har med noe. På skrivet vi fikk står det "foreldre tar med kaker, is, fruktspyd osv som vi koser oss med". 

Det er storbarnavdeling med 18 barn, vi har ikke fått beskjed om at det er noen spesielle allergihensyn og bursdagsbarnet selv er kresen, hater frukt og bær. 

Tips om noe som er lett og kjapt og ordne? Er ikke noe flink på kjøkkenet. Muffins? 

Anonymkode: 02df1...b14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ispinner til alle! Alltid populært :) 

• Liker 8
Skrevet

Kjøp toro brownies-pose og lag den med margarin/olje. Da kan de med melkeallergi spise den også :)

Anonymkode: 934e7...413

• Liker 3
Skrevet

Lolipop tåler vel de fleste 🤭

Anonymkode: 2d177...25f

• Liker 4
Skrevet

Hveteboller med eller uten rosiner, mindre gris enn muffins😉 Sjokoladekjeks er populært. Men om du vil ha ultrakjapt; langpannekake.

Anonymkode: 643a6...b0b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min erfaring er i hvert fall at barna jubler når det er is! Kaker eller muffins er så som så. Ofte spiser de bare glasuren, også er det en million smuler på gulvet etterpå 😅

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er melk i sjokoladen på toppen. Så vanlige saftis funker best for alle.

• Liker 2
Skrevet

Muffins eller pinneis. 
Men spør gjerne barnehagen om allergier på forhånd! (Vi har en gutt med cøliaki, og selv om han er vant til at de ansatte finner en muffins i frysen vi har hatt med, så er det så stor glede når han får det samme som de andre (eller nesten det samme).

Anonymkode: 7b8c8...9d3

• Liker 2
Skrevet

Med tanken på at det er mange foreldre som misliker unødvendig sukker i hverdagen, så tenker jeg at det er like greit å bare kjøre på med litt gøyalt frukt! 

A6343F6E-021F-45E2-BF59-F0889B2479FF.jpeg

09B7A7E0-1F02-4727-9055-88F31BC686C3.jpeg

46CD3C86-13E2-4ECB-862F-36281FAF0366.jpeg

F6794921-8CD3-4B94-9719-3321B148F98D.jpeg

43248DAF-9FEC-43C8-AFB0-1C979084B99E.jpeg

• Liker 5
Skrevet
Just now, Era Vulgaris said:

Ispinner til alle! Alltid populært :) 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er det populært? Jeg tenkte kanskje det ville bli litt upopulært, ihvertfall for de ansatte - det er kaldt ute, ungene griser med det og barnehagen har visstnok veldig små frysebokser. 😬 Også føler jeg heller litt mot "vi gir faen" - fordi de som har hatt bursdager til nå har vært veldig forseggjort med fancy smoothie og fruktsalat og pannekaker og ikke måte på. Føler litt på presset, men har ikke overskudd til noe ekstra. 😕

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøp toro brownies-pose og lag den med margarin/olje. Da kan de med melkeallergi spise den også :)

Kan gjerne slenge sammen brownies eller sjokoladekake fra pose, men tror du det da er innafor å bare levere en langpanne med det? #noob 

Just now, AnonymBruker said:

Muffins eller pinneis. 
Men spør gjerne barnehagen om allergier på forhånd! (Vi har en gutt med cøliaki, og selv om han er vant til at de ansatte finner en muffins i frysen vi har hatt med, så er det så stor glede når han får det samme som de andre (eller nesten det samme).

Anonymkode: 7b8c8...9d3

Jeg har mange venner som ikke tåler diverse, så av bakst kan jeg lage det meste ganske allergivennlig :)

1 minutt siden, Kenelz said:

Med tanken på at det er mange foreldre som misliker unødvendig sukker i hverdagen, så tenker jeg at det er like greit å bare kjøre på med litt gøyalt frukt! 

A6343F6E-021F-45E2-BF59-F0889B2479FF.jpeg

09B7A7E0-1F02-4727-9055-88F31BC686C3.jpeg

46CD3C86-13E2-4ECB-862F-36281FAF0366.jpeg

F6794921-8CD3-4B94-9719-3321B148F98D.jpeg

43248DAF-9FEC-43C8-AFB0-1C979084B99E.jpeg

Dette her er totalt uaktuelt 😆 har ikke tid til noe sånt fancy, haha!  

• Liker 3
Skrevet

Lag gele (kan kjøpes sukkerfri) og/eller sjokoladepudding i engangsbeger, gi med vanlijesaus som de ansatte kan heller over. Ett beger til hver, problem løst. 

Anonymkode: 10b3b...8fa

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hveteboller med eller uten rosiner, mindre gris enn muffins😉 Sjokoladekjeks er populært. Men om du vil ha ultrakjapt; langpannekake.

Anonymkode: 643a6...b0b

6 minutter siden, Era Vulgaris said:

Min erfaring er i hvert fall at barna jubler når det er is! Kaker eller muffins er så som så. Ofte spiser de bare glasuren, også er det en million smuler på gulvet etterpå 😅

Droppe glasur da 😄 er langpannekake (gluten og melkefri) + en boks med vaniljeis kanskje ok? Eller blir det for usunt? Får helt prestasjonsangst av disse fantastiske fruktkreasjonene! 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Lag gele (kan kjøpes sukkerfri) og/eller sjokoladepudding i engangsbeger, gi med vanlijesaus som de ansatte kan heller over. Ett beger til hver, problem løst. 

Det høres litt for tidkrevende ut med engangsbeger 😬

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Toro langpannesjokoladekake. 

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er gelatin i gele som ikke muslimer kan spise. Den ferdige fra piano har ikke det. 

Sikkert populært blant barna 🙂

Anonymkode: d48a0...0a4

Skrevet

Holder med de foreldrene som hornlaget smoothie, fruktsalat og pannekaker. Skikkelig uting med kake og is for hvert eneste bursdagsbarn på avdelingen.. og så er det is 10 ganer i året utenom når det er 17. mai feiring og sommeravslutning og påskeegg før påske og pinata med godteri på karneval... 

Om barnet ikke liker frukt eller bær, så kjør bakst? Boller liker vel alle barn. Eller vafler, pannekaker, lapper.. Litt mer mettende og mindre sukker enn en Toro brownie og vaniljeis. 

Anonymkode: b5995...812

• Liker 5
Skrevet

Barna bruker å elske oppskåret frukt. Ikke alle barnehager som tillater kaker, muffins og lignende. 

Anonymkode: db642...7cf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei det er det ikke. 

Anonymkode: a220b...025

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det populært? Jeg tenkte kanskje det ville bli litt upopulært, ihvertfall for de ansatte - det er kaldt ute, ungene griser med det og barnehagen har visstnok veldig små frysebokser. 😬 Også føler jeg heller litt mot "vi gir faen" - fordi de som har hatt bursdager til nå har vært veldig forseggjort med fancy smoothie og fruktsalat og pannekaker og ikke måte på. Føler litt på presset, men har ikke overskudd til noe ekstra. 😕

Kan gjerne slenge sammen brownies eller sjokoladekake fra pose, men tror du det da er innafor å bare levere en langpanne med det? #noob 

Jeg har mange venner som ikke tåler diverse, så av bakst kan jeg lage det meste ganske allergivennlig :)

Dette her er totalt uaktuelt 😆 har ikke tid til noe sånt fancy, haha!  

😂😂 frukt i grillspyd eller i ferdig kjøpt kronekjeks er ikke tidskrevende, men skjønner om det blir for mye. 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, sjokolade på original lollipop er melkefri:)

Anonymkode: d5382...d68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...