AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Min gutt er 6 og en halv måned og har begynt å introdusere fast føde allerede fra 4 mnd alder da han kun har fått mme. Han vil aller helst ha flasken, så introdusieringen har vært krevende. Det virker som han ikke helt forstår skjeen. Har prøvd alt mulig, grøt, smoothier, fruktmoser, grønnsaksmoser og middagsglass. Kjenner jeg blir utrolig frustrert Da jeg vet at han behøver mer mat enn mme. Hva gjorde dere? Er det skjeen som har noe betydning? Hvilken brukte dere? Og har noen hatt samme problem? Anonymkode: 88096...ca4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Tok tiden til hjelp her. Ingen fulle måltider før 7-8 mnd. Det gikk helt fint, fulgte kurven sin fint, og spiser helt normalt nå som 2-åring. Anonymkode: 2f883...82a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Gi det tid. Anonymkode: e91b6...187
Heip Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 Mine har ikke vært interessert på den tiden de heller, har vært nærmere året før de har spist noe særlig mat. Og da har de spist og likt alt. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #5 Skrevet 23. september 2021 Takk for svar. Jeg har byttet til hipp 2 etter samtale med HS. Gav dere babyene deres noe som erstatter jernet de får ifra mat? Anonymkode: 88096...ca4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #6 Skrevet 23. september 2021 Min skjønte heller ikke helt konseptet mos/grøt med skje, og det ble lite mengde av det. Han var mye mer glad i brødbiter, fisk, grove blandinger av grønnsaker som han kunne spise med hendene, fiskegrateng, og sånne ting. Grøt kom etterhvert. Sitat Anonymkode: 49f8a...fe3 1
RockyRose Skrevet 23. september 2021 #7 Skrevet 23. september 2021 Anbefalar å prøve BLW (baby led weaning) - altså at baby får utforske maten sjølv. Ikkje alle babyar likar å bli mata, og vil aller helst ete sjølv Det går seg nok til snart uansett! 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #8 Skrevet 23. september 2021 Prøv å legge litt ekstremt godt kokte poteter ispedd morsmelk eller smør foran ungen og se om han spiser selv. Anonymkode: 9f494...4db
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #9 Skrevet 23. september 2021 Dropp skje og mos, la baby spise selv og utforske maten😊 brød med godt pålegg (egg, avokado, pesto, leverpostei, banan), kokte grønnsaker, egg i alle varianter, til middag kan han få det dere spiser. Vår på 7 mnd elsker kyllingklubber, fiskegrateng (med hendene😅), brokkoli og pasta. Mindre stress ved bordet (jeg er som regel opptatt med å spise selv så legger ikke så mye merke til nøyaktig hvor mye han får i seg - og da spiser han også ofte mer enn jeg tror!), god øvelse for finmotorikken og munnmotorikk, og du slipper styret med å lage egen babymat. Win win! Les på Solidstarts.com og om BLW😊 Anonymkode: deada...a12 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #10 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dropp skje og mos, la baby spise selv og utforske maten😊 brød med godt pålegg (egg, avokado, pesto, leverpostei, banan), kokte grønnsaker, egg i alle varianter, til middag kan han få det dere spiser. Vår på 7 mnd elsker kyllingklubber, fiskegrateng (med hendene😅), brokkoli og pasta. Mindre stress ved bordet (jeg er som regel opptatt med å spise selv så legger ikke så mye merke til nøyaktig hvor mye han får i seg - og da spiser han også ofte mer enn jeg tror!), god øvelse for finmotorikken og munnmotorikk, og du slipper styret med å lage egen babymat. Win win! Les på Solidstarts.com og om BLW😊 Anonymkode: deada...a12 Har dere ikke salt i maten dere spiser selv? Så små skal IKKE ha salt. Anonymkode: 4c8e5...258
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #11 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har dere ikke salt i maten dere spiser selv? Så små skal IKKE ha salt. Anonymkode: 4c8e5...258 Øh, det vet jeg, Vi salter maten etter den er på tallerkenen. Takk for info🙄 Anonymkode: deada...a12 6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #12 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har dere ikke salt i maten dere spiser selv? Så små skal IKKE ha salt. Anonymkode: 4c8e5...258 Haha, hva mener du? Skal små babyer bare ha fabrikkproduserte glass uten smak? Babyer kan fint spise akkurat det samme som de voksne, bare at man drar ned på saltet. Anonymkode: 9f494...4db
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #13 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Haha, hva mener du? Skal små babyer bare ha fabrikkproduserte glass uten smak? Babyer kan fint spise akkurat det samme som de voksne, bare at man drar ned på saltet. Anonymkode: 9f494...4db Det er jo ikke det brukeren sier. Det er en mellomting mellom smakløse glass og ihjælsalta hjemmelaget mat. Anonymkode: 3913a...2f7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #14 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Min gutt er 6 og en halv måned og har begynt å introdusere fast føde allerede fra 4 mnd alder da han kun har fått mme. Han vil aller helst ha flasken, så introdusieringen har vært krevende. Det virker som han ikke helt forstår skjeen. Har prøvd alt mulig, grøt, smoothier, fruktmoser, grønnsaksmoser og middagsglass. Kjenner jeg blir utrolig frustrert Da jeg vet at han behøver mer mat enn mme. Hva gjorde dere? Er det skjeen som har noe betydning? Hvilken brukte dere? Og har noen hatt samme problem? Anonymkode: 88096...ca4 Det gikk lekende lett her. Men jeg er så lei av at foreldre og mødre spesielt skal bli utsatt for så mye stress. Babyer er såå forskjellige og min spiste en porsjon grøt etter tre dager med fast føde, mens andre må ha små teskjeer i flere måneder. Noen går så fort det er fysisk mulig, andre blir godt over ett år før de går. Noen vil ha pupp, andre ikke. Noen hater flaske, noen hater vogn ( som min), andre elsker det. Noen må sovne til hårføner ( som min), andre sovner lett som en plett. Men hvilket menneske har vokst opp og ikke begynt å spise med skje, sovne uten white noise, begynt å gå før eller siden? Hvilket barn gulper til de er 10 år+. Har seperasjonsangst fra mamma. Ikke stress, det går seg til!! Garantert! Altfor mye stress rundt babyer i dag, altfor mye info. La de få ha sin utvikling, de er ikke skapt etter et skjema til ei trøtt og sliten helsesøster på helsestasjonen, heldigvis!! Anonymkode: 32c51...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #15 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er jo ikke det brukeren sier. Det er en mellomting mellom smakløse glass og ihjælsalta hjemmelaget mat. Anonymkode: 3913a...2f7 Mens brukeren over skrev bare hva barnet likte å spise og absolutt INGENTING om salt! Anonymkode: 9f494...4db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå