AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #1 Skrevet 23. september 2021 Hei! Førstegangsmor med en baby på 3 måneder. Er i permisjon, og må innrømme at jeg kjeder meg på dagen. Misforstå meg rett, jeg elsker barnet mitt, og elsker å tilbringe tid med henne Men føler dagene går tregt. Hun er klistermerkebaby så får gjort veldig lite på dagen. Ellers har vi ikke fått til barselgruppe i min kommune pga Covid. Jeg har funnet en babysanggruppe som er en gang i uka. Hva gjør dere andre med småbarn hjemme? Trilling er utrolig stressfullt da den lille ikke trives i vogn. Anonymkode: 17bb3...aec
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #2 Skrevet 23. september 2021 Jeg kjeder meg i hjel jeg og, ts! Min er nå åtte måneder. Jenta mi trives heldigvis i vogn, så jeg går en tur hver dag. Ellers så går det i det samme mønstret hver dag omtrent, leke på gulvet i ett eller annet rom, leke i senga, synge, danse, lese bok. Drar på besøk noen ganger, da går dagene veldig fort. Eller på kjøpesenteret. Mitt beste tips er å prøve å komme seg ut i løpet av dagen, om det er en gå tur, handle, shoppe.. Dagen går mye fortere da. Anonymkode: b0428...88a 3
Niny Skrevet 23. september 2021 #3 Skrevet 23. september 2021 Har du prøvd en bæresele? Da kan baby være klistret til deg, men du er likevel fri til å få gjort det du evt ønsker 🤔 Tenker det er vært et forsøk ihvertfall 😊
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #4 Skrevet 23. september 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Førstegangsmor med en baby på 3 måneder. Er i permisjon, og må innrømme at jeg kjeder meg på dagen. Misforstå meg rett, jeg elsker barnet mitt, og elsker å tilbringe tid med henne Men føler dagene går tregt. Hun er klistermerkebaby så får gjort veldig lite på dagen. Ellers har vi ikke fått til barselgruppe i min kommune pga Covid. Jeg har funnet en babysanggruppe som er en gang i uka. Hva gjør dere andre med småbarn hjemme? Trilling er utrolig stressfullt da den lille ikke trives i vogn. Anonymkode: 17bb3...aec Har også et klistremerke på 3mnd. Jeg -ligger på sofaen og er madrass til sovende baby mens jeg ser på tv. -leker med baby -går rundt hjemme og gjør husarbeid med baby i bæresjal -går tur i nærområdet med baby i bæresjal -prøver å trille baby på tur eller ta buss, men feiler stort sett og må snu med skrikende unge 😆 Hvis jeg har bilen (1-2 ganger i uka maks) kjører jeg som regel et stykke for å -gjør ærend med baby i bæresjal i byen, kjøpesenter, bibliotek ol - går tur med hesten med baby i bæresjal -besøke venninner med baby (kjenner absolutt ingen her jeg bor, så må kjøre 30-60 min). Jeg står på venteliste på babysvømming. Savner venner i nærheten, er ikke barselgrupper her heller. Er ikke ekstrovert nok til å ta insj til noe og det er ikke noe babysang ol i gåavstand. Håper at baby takler buss snart så vi kan komme oss litt rundt uten bil. Det er litt ensomt og kjedelig, men jeg prøver ihvertfall å nyte å ha en liten en som liker å kose ❤️ Anonymkode: 8d7a9...6ae
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #5 Skrevet 24. september 2021 Har også klistremerkebaby. Baby er 7 mnd her. Bruker baby som "manual" når jeg leker med den, eller bare når jeg går rundt, slik at jeg får en treningsøkt. Jeg har blitt skikkelig sterk i armene. Går på/får besøk så ofte jeg kan. Leser mye på mobilen (når baby sover). Ellers er det lydbøker som har reddet meg her. Anonymkode: 3bbeb...a03
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #6 Skrevet 24. september 2021 Bor du i storby? Dette var Åre kovid da, men mye har jo åpnet nå. Vi gikk på babysvømming, baby matlagningskurs, babymassasjekurs, trilletur med dnt (går an å gå med sele) babydans, babyomvisninger på diverse museer, baBy vandring etc. jeg hadde én aktivitet hver dag. Gikk på veggen hjemme😅 Anonymkode: b1acd...6e7
GulSitron Skrevet 24. september 2021 #7 Skrevet 24. september 2021 Hadde det likt som deg. Her trivdes baby i vogn og sovnet ganske fort på trilletur. Vi hadde magetrening på matte, hørte på musikk (både barnemusikk og vanlig musikk), så på Disney filmer (egentlig mest for min egen del). Nå hadde jeg permisjon når hele Norge hadde stengt ned
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #8 Skrevet 24. september 2021 Kan du ikke lage en barselgeuppe da? Det finnes jo mange babygrupper på facebook, jeg hadde meldt meg inn i noen av dem og spurt om noen bor i nærheten og vil treffes! Anonymkode: 872f2...5ef
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #9 Skrevet 24. september 2021 Jeg holdt på å klikke. Ble bedre når vi byttet til sittedelen slik at baby kom litt opp. Vi gikk ut uansett, fordi jeg ble gal av å være inne. Selv korte turer hjalp, vi var også på kjøpesenter og butikker rett og slett fordi jeg trengte å se folk. Anonymkode: d949a...569
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #10 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei! Førstegangsmor med en baby på 3 måneder. Er i permisjon, og må innrømme at jeg kjeder meg på dagen. Misforstå meg rett, jeg elsker barnet mitt, og elsker å tilbringe tid med henne Men føler dagene går tregt. Hun er klistermerkebaby så får gjort veldig lite på dagen. Ellers har vi ikke fått til barselgruppe i min kommune pga Covid. Jeg har funnet en babysanggruppe som er en gang i uka. Hva gjør dere andre med småbarn hjemme? Trilling er utrolig stressfullt da den lille ikke trives i vogn. Anonymkode: 17bb3...aec Så lucky du er som har sjanse å kjede deg. Min ene permisjon så var det alt annet enn kjedelig med oppfølging på fysio x2 pr uke, oppfølging Øre Nese Hals, oppfølging barnepoliklinikken med ernæringsfysiolog, barnelege og fysio, obligatorisk vektmål x1 pr uke, kolikk gråt hele døgnet, spye og truende oppkast og brekninger hele døgnet hos barnet (viste seg å være kolikk pga melkeallergi og spye pga refluks, tok tid å få de diagnosene), store vanskeligheter med å ligge i vogn eller sitte i bilstol (viste seg å være pga kvalme og sterke magesmerter). Mangelfullt sugetak både på bryst og flaske (viste seg å være pga genfeil). osv osv osv. Vær glad du kan kjede deg det betyr baby er frisk ❤️ Nyt det heller for oss som har en stikk motsatt permisjon. Jeg har opplevd begge deler og den som var rolig da dulla og dalla jeg med baby og det var så kos ❤️ Den andre da var det bare vanskeligheter og bekymringer og jeg gråt mer enn jeg smilte pga bekymring for ungen og alt som var vanskelig og at alle bare sa at alt går seg til hele tida. Anonymkode: 16206...f62 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #11 Skrevet 24. september 2021 Min starta også ut som klistremerke (ikke den aller mest ekstreme varianten, men slitsomt nok), så ei god bæresele ble løsningen, før jeg bestemte meg for å venne henne til vogn. Det ble mange korte turer med mye skriking, men jeg tok henne opp hver gang hun begynte og skrike og ga mat og trøst. Sånn holdt vi på, og nå kan vi trille hver dag. Hjelper veldig på å få dagen til å gå! (Sørget også for å pakke henne bedre inn i vogna, sånn at det er lunere der.) Ellers tar jeg henne med på det jeg gjør: vasker jeg badet, ligger hun i babygym midt på badegulvet mens jeg prater til henne, klesvask foregår ved at jeg tar frem alle klær og viser henne dem når jeg henger opp etc. Anonymkode: 6000e...eb1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #12 Skrevet 24. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min starta også ut som klistremerke (ikke den aller mest ekstreme varianten, men slitsomt nok), så ei god bæresele ble løsningen, før jeg bestemte meg for å venne henne til vogn. Det ble mange korte turer med mye skriking, men jeg tok henne opp hver gang hun begynte og skrike og ga mat og trøst. Sånn holdt vi på, og nå kan vi trille hver dag. Hjelper veldig på å få dagen til å gå! (Sørget også for å pakke henne bedre inn i vogna, sånn at det er lunere der.) Ellers tar jeg henne med på det jeg gjør: vasker jeg badet, ligger hun i babygym midt på badegulvet mens jeg prater til henne, klesvask foregår ved at jeg tar frem alle klær og viser henne dem når jeg henger opp etc. Anonymkode: 6000e...eb1 He he det der gjør jeg også. Forklarer hva plaggene er og viser bretteteknikker. Det fascinerer! Får håpe den iherdige innsatsen vår gir gode rutiner på husarbeid i fremtiden. 🤭 Anonymkode: 8b547...836
AnonymBruker Skrevet 24. september 2021 #13 Skrevet 24. september 2021 Jeg slappet bare av hjemme. Orket ikke barselgruppe og alt det styret der. Anonymkode: 8dee2...20d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå