Gå til innhold

Noen som har prød noen duppeditter/armbånd eller lignende, for å tempe? Noe å anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å tempe, men jeg forstår det sånn at det må gjøres til eksakt samme tid hver morgen? Er student, og starter aldri på skolen før 9:30, og har luksusen av å våkne av meg selv en gang mellom 7 og 8:30. Orker virkelig ikke å begynne å stresse med vekkerklokke. Blir nok et langt liv med tidlige morgener når jeg forhåpentligvis en gang får barn, så vil virkelig nyte å kunne sove til etter 8 mens jeg ennå kan 😆

Finnes det noen typ armbånd eller lignende man kan bruke til tempmåling, som gjør dette av seg selv?

Google ledet meg til f.eks. dette https://www.avawomen.com/?sscid=41k5_4dfst&utm_source=shareasale_paid&utm_medium=affiliate_paid&utm_campaign=1461860&gclid=EAIaIQobChMIy9O9icuV8wIVBUiRBR2LgAvTEAAYASAAEgLWpvD_BwE

Noen som har prøvd dette eller noe lignende?

Hva med sånne treningsklokker som folk bruker? Kunne disse i teorien bruker for tempmåling?

Noen andre måter å gjøre temping mindre stressende?

Litt grønn på dette her. 

Anonymkode: ff700...179

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd noen slike duppedingser. Og du sier jo du ikke vil bruke vekkerklokke, så beklager hvis innlegget blir veldig lite relevant for deg. Men jeg hadde i hvert fall på vekkerklokke 04.30, for tidligere enn det måtte jeg aldri opp. Jeg tempet i sengen, temperaturen ble stående på termometeret så jeg kunne notere det når jeg stod opp (orket ikke å gjøre det der og da i halvsøvne, og sovnet lett igjen. Jeg syns egentlig det er ganske fantastisk å våkne av vekkerklokken for så å bare kunne skru den av og sove videre 😅 Men det forutsetter jo at man sovner igjen da.

Anonymkode: d8c65...286

Skrevet

Jeg prøvde Ovusense, en dings du putter i skjeden om natta. Om morgenen registrerer du tempen på mobilen. Jeg synes det funka greit og tror tempen var pålitelig. MEN jeg klarte å miste to stk sensorer og da gav jeg opp fordi det er nokså dyrt. Den første spiste bikkja (🤢) og den andre klarte jeg å miste nedi do da jeg skulle tisse i halvsøvne🤦‍♀️ synes også det var litt vanskelig å synkronisere med telefonen hver morgen, mulig det var pga. telefonen min var gammel så den fikk liksom ikke kontakt så fort. Men ja! Funka bra så lenge det varte😅

Anonymkode: 287e1...0d8

Skrevet

Jeg temper og bruker ikke vekkerklokke, har en sånn noen lunde stabil døgnrytme som gjør at jeg som oftest våkner til samme tid. Men selv om jeg noen dager våkner timer før eller senere enn vanlig bruker det ikke å gjøre så store utslag på temperaturen. Temper alltid med en gang jeg våkner. 

Anonymkode: 62c38...6f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Fitbit gir oversikt over hvilepuls når man sover. Man kan få god oversikt over syklusen ved å følge med på denne. Her er pulsen min måneden før jeg ble gravid. 

https://www.google.com/amp/s/www.buzzfeednews.com/amphtml/stephaniemlee/your-fitbit-could-help-you-get-pregnant-heres-how

Screenshot_20210409-211818_Fitbit.jpg

Anonymkode: ab2c4...736

Fitbit gir nå også oversikt over hudtemperatur, iallefsll gjør min klokke det nå etter en oppdatering for ca 2 uker siden. Og det var genialt. Hud tempen steg etter el. :) 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er student, og starter aldri på skolen før 9:30, og har luksusen av å våkne av meg selv en gang mellom 7 og 8:30.

Hvis du alltid våkner i dette intervallet, så kan det kanskje gå helt fint at du temper først når du våkner. Mye erfaring har vist at det ikke er like nøye at det tempes på nøyaktig samme klokkeslett hver morgen, selv om det anbefales. Det er mye viktigere at man har hatt god søvn (minst 3 timer sammenhengende) før man våkner og temper. 

Ellers må jeg bare si at ingen er så b-menneske som meg, da jeg eeelsker å sove. Hadde vekkeklokken på kl.6 på alle hverdager pga jobb, og selv om jeg liker å sove til kl.10 i helgene, så hadde jeg likevel vekkeklokken på 6 da også. Tempet i halvsøvne, trengte ikke åpne øynene engang, og sov videre etterpå. Temping er et såpass flott verktøy som jeg verdsatte høyt, så da ble det liksom verdt det.

Skrevet

Takk for svar! Da tror jeg at jeg går for å prøve temping i tiden mellom 7 og halv 9, og se om jeg får noen kurve som gir mening ut ifra det :)

Å sette på vekkerklokke på natta/tidlig morgen, funker nok ikke for meg, for jeg får ofte ikke sove igjen når jeg først våkner.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.9.2021 den 21.50):

Fitbit gir oversikt over hvilepuls når man sover. Man kan få god oversikt over syklusen ved å følge med på denne. Her er pulsen min måneden før jeg ble gravid. 

https://www.google.com/amp/s/www.buzzfeednews.com/amphtml/stephaniemlee/your-fitbit-could-help-you-get-pregnant-heres-how

Screenshot_20210409-211818_Fitbit.jpg

Oi, stilig! Hva er tolkningen av denne kurven? Hva er fjellene og den dype dalen? 

Har vurdert å gå til anskaffelse av treningsklokke uansett, så jeg kan jo vurdere det enda en gang :) 

Ts

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Oi, stilig! Hva er tolkningen av denne kurven? Hva er fjellene og den dype dalen? 

Har vurdert å gå til anskaffelse av treningsklokke uansett, så jeg kan jo vurdere det enda en gang :) 

Ts

Hadde eggløsning i begynnelsen av mars og mensen kom den 18. Mars. Hvilepulsen stiger etter el og synker når mensen kommer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...