Gå til innhold

Fjerne mandler med laser. Vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal fjerne mandlene med laser pga mandelstener. Jeg lurer på hvor vondt det er, hvor lenge det er vondt og om jeg bær ta meg fri fra jobb?

trenger ikke høre erfaringer fra dere som har fjernet mandlene kirurgisk, da dette er veldig annerledes:)

Anonymkode: ddd7a...c11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sykemelding, jeg fikk for 14 dager, høres ut som at det er normalen med mindre du har en jobb hvor du slipper å være fysisk eller snakke mye. 

jeg fikk ikke noe særlig vondt før det hadde gått ca en uke. Husk å være flink til å ta smertestillende FØR du når smertetoppene. Jeg spiste ganske vanlig mat, men ikke noe med frø eller noe annet som er skarpt, saftis er toppers 😛 

Anonymkode: c6916...679

Skrevet

Skal du fjerne mandlene helt eller bare brenne vekk de ytre lagene med laser? Første er sm i to uker, andre går du på jobb dagen etterpå. 

Anonymkode: 280ab...a6c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal du fjerne mandlene helt eller bare brenne vekk de ytre lagene med laser? Første er sm i to uker, andre går du på jobb dagen etterpå. 

Står jo at h*n skal fjerne de 

Skrevet

TS her.

Oi, kanskje det holder å bare ta ytterste laget? Er plaget med mandelsten men ikke noe annet. Men tror jeg har ganske dype krypter… jeg har bare tenkt jeg må fjerne de helt, ikke tenkt det er noe annet alternativ

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

TS her.

Oi, kanskje det holder å bare ta ytterste laget? Er plaget med mandelsten men ikke noe annet. Men tror jeg har ganske dype krypter… jeg har bare tenkt jeg må fjerne de helt, ikke tenkt det er noe annet alternativ

Har ikke legen gitt deg noen informasjon? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Har ikke legen gitt deg noen informasjon? 

Skal gjøre det privat, så timen er både konsultasjon og behandling i samme time

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal gjøre det privat, så timen er både konsultasjon og behandling i samme time

Sikker på at du ikke bare skal fjerne vev med laser? Hvis du faktisk skulle fjernet begge mandlene totalt skulle jeg tro du hadde fått mer info, det er faktisk en operasjon som krever narkose og at du har noen med deg hjemme første døgnet etter operasjon. Fjerning av vev med laser gjøres i lokalbedøvelse, tar ca 10-15 min totalt på begge sider. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Sikker på at du ikke bare skal fjerne vev med laser? Hvis du faktisk skulle fjernet begge mandlene totalt skulle jeg tro du hadde fått mer info, det er faktisk en operasjon som krever narkose og at du har noen med deg hjemme første døgnet etter operasjon. Fjerning av vev med laser gjøres i lokalbedøvelse, tar ca 10-15 min totalt på begge sider. 

Jeg må ringe legen. Jeg sendte bare inn forespørsel hvor det stod jeg ville fjerne mandler pga mandelsten, så ble jeg oppringt av resepsjonisten som booket dato. Men jeg vil mye heller bare fjerne vev dersom dette er "godt nok" for å bli kvitt mandelstenene. Skal ringe på mandag!

• 3 år senere...
Skrevet

Hvordan gikk det? 

Anonymkode: b2a7b...bf1

Skrevet

Jeg gjorde der av samme grunn. Vokste rett ut igjen og ble verre . Anbefaler å ta de kirurgisk.  Ikke noe vits med å svi de vekk. 

Anonymkode: aa5e1...974

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg fjernet mine mandler med laser. Sykmeldt i 14 dager. Hadde aldri kunnet gå på jobb. Fikk også en blødning da skorpene falt av som var litt skummelt.

Anonymkode: 5f62d...4aa

Skrevet

Fjernes mandler med laser privat? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...