Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er selv personlig kristen, men snakker ikke høyt om dette. Har både venner, bekjente og kolleger som velger å gifte seg. Kan jeg gå utifra at disse også er kristne? 

Anonymkode: 8d7e0...b21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange som gifter seg på rådhuset og ikke i kirka så nei det lan du ikke gå utifrafra. 

Anonymkode: 7627c...f36

• Liker 1
Skrevet

Da regner jeg med at du mener kirkebryllup?

• Liker 1
Skrevet

Nei. Både kristne og ikke-kristne gifter seg.

Anonymkode: 381db...fdf

• Liker 2
Skrevet
Guppy88 skrev (8 minutter siden):

Da regner jeg med at du mener kirkebryllup?

Ja

Skrevet

Nei, absolutt ikke :) jeg er ikke kristen, jeg giftet med i Rådhuset uten at noen gud ble innblandet. Syns ikke du kan anta at folk som er gift er kristne i det hele tatt.

Helt ærlig er de fleste som gifter seg i kirka ikke særlig kristne heller, de gjør det fordi det er pent og tradisjon. I alle fall mine venninner.

Anonymkode: fc9fe...43a

Skrevet

Nei, det kan du ikke regne med. Men folk som gifter seg tidlig (typ når de er 18-22ish) er nesten garantert kristne. I den alderen er man jo ung og kåt, og eneste mulige måte å ha sex på uten å synde er jo hvis man er gift🤷‍♀️ Dessverre, tror mange av de er gift med feil person. I tillegg er det jo synd å skille seg, så... oppskrifta på et lykkelig liv.

Anonymkode: 88458...c9c

Skrevet

Nei. Jeg giftet meg i kirka, men er absolutt ikke kristen. Jeg synes bare at kirke er koselig for bryllup. 

Anonymkode: 2488b...383

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Er selv personlig kristen, men snakker ikke høyt om dette. Har både venner, bekjente og kolleger som velger å gifte seg. Kan jeg gå utifra at disse også er kristne? 

Nei, det kan du ikke. Jeg er også personlig kristen, og min erfaring er at først finner ut hvem andre som er kristne når man forteller selv at man er det. 

Anonymkode: f2cd1...714

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei men du kan trygt gå ut ifra at de fleste ikke er kristne ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...