Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en gutt på 20 i ca 4 uker nå. Tok en graviditetstest i går. Jeg er gravid!🤯 Har ikke fortalt det til noen enda. 😰 

Anonymkode: 3b00f...33a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ringe direkte til sykehuset for time til abort, må ikke innom fastlegen. 

Anonymkode: 42af0...618

• Liker 12
Skrevet

Hva føler du da? Brukte dere prevensjon?

Anonymkode: f5d33...b4c

• Liker 2
Skrevet

Jeg var 19 selv første gangen. Da er det bare å ta valget. Abort eller bli mor. Man kan tenke det til døde men det beste er å bare gjøre det du har mest lyst til.

• Liker 8
Skrevet

Gratulerer. Du har nå fucket opp livet ditt. Og spesielt de beste årene 🥰

Anonymkode: 0ec92...478

• Liker 5
Skrevet

Fikk min største da jeg var 20.  Det har gått så fint at 🤗 Du har et valg å ta og jeg ønsker deg lykke til med det ❤️

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Gratulerer. Du har nå fucket opp livet ditt. Og spesielt de beste årene 🥰

Anonymkode: 0ec92...478

Det har en vel ikke? Jeg fikk barn da jeg var 21. Har mastergrad, greit betalt jobb og store unger nå, mens vennene mine sliter med begynnende grå hår og er fortsatt i småbarnsfasen.

Anonymkode: 2e8b4...86d

• Liker 21
Skrevet

Anbefaler deg å ta kontakt med Amathea. Drit i tull som skrives her inne. Hvis du får veiledning av profesjonelle i Amathea, kan du selv få hjelp til å finne ut hva som er rett for deg!

Lykke til :)

Anonymkode: 9feef...931

• Liker 16
Skrevet

Jeg hadde vært en bedre mor om jeg var eldre enn 19. 

Anonymkode: 5432d...242

• Liker 2
Skrevet

Gratulerer 😊

Anonymkode: 450dc...21d

• Liker 5
Skrevet

Fikk min første som 21-åring. Fullførte bachelor som 23-åring. Tatt en master og fått flere barn i ettertid. Funket for meg.

Lykke til uansett hva du vil gjøre. Snakk med noen du stoler på, din far, storesøster, fastlege eller helsestasjon for ungdom. 

Anonymkode: fd2d1...8ea

• Liker 5
Skrevet

Du er jo ikke en tenåring, akkurat da. Jeg ble gravid da jeg var 21, fikk første da jeg var 22. Jeg tok utdanning i ettertid. Vil ikke anbefale noen å få barn såpass tidlig, men det er heller ikke "nå er livet ditt fucka opp". 

Anonymkode: 7afd3...5e4

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det har en vel ikke? Jeg fikk barn da jeg var 21. Har mastergrad, greit betalt jobb og store unger nå, mens vennene mine sliter med begynnende grå hår og er fortsatt i småbarnsfasen.

Anonymkode: 2e8b4...86d

Dette!! Jeg er 22 og er gravid av ønske 😍 Går helt fintan å være ung og ville ha barn og få et fint liv.

Anonymkode: b3ef8...2d2

• Liker 7
Skrevet

Skjønner dette er vanskelig :troest:
Men du må nok bare finne en måte å fortelle kjæresten dette. Dere er jo to om å ha skapt dette, så det er lurt å snakke sammen. Si hva du tenker og føler, at dette er et sjokk også for deg osv. Så får dere finne ut sammen hva som blir veien videre, selv om det til syvende og sist blir ditt valg.

Jeg har vært i en lignende situasjon. Ble gravid som 18-åring der jeg og kjæresten hadde vært sammen i 1 måned (hadde riktignok kjent hverandre i over ett år, men). Han ønsket veldig abort, men jeg nektet. Etter uke 12 innfant han seg med situasjonen, og etter hvert gledet seg over svangerskapet. Etter fødsel ble han verdens beste pappa. Nå er vi gift og venter barn nr.4 ♥️

• Liker 4
Skrevet

Jeg ble gravid som 18-åring og valgte å ta abort. Har ikke angret et sekund på st jeg tok det valget! Snarere har jeg vært så lykkelig over alt jeg har fått oppleve og gjøre med livet mitt før jeg nå i slutten av 20-årene føler meg ordentlig klar for barn, med en helt riktig partner. Jeg hadde ikke hatt de vennskapene jeg har nå, de minnene jeg har nå, utdanningen, samboeren min osv. dersom jeg hadde valgt å få barn. 

Valget er helt og holdent opp til deg💕 Jeg ville bare fortelle at jeg valgte abort (etter mye om og men, jeg var så redd for å angre!), og at det aldri har vært tøft for meg å tenke på, noe jeg føler det legges veldig opp til at det «skal være». Du vil så klart høre andre med motsatt erfaringer også, men jeg tror det er langt flere av oss som tok abort som ung som ikke angrer i ettertid enn de som gjør det.

Lykke til med valget ditt - jeg er sikker på at det ordner seg uansett hva du velger💖

Anonymkode: 92603...ac6

• Liker 7
Skrevet

Ryddet for krenkende innlegg,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet

Ble gravid som 22 åring! 

Beholdte her og har IKKE ødelagt livet mitt! :) 

Anonymkode: 13f1f...5b8

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ble gravid som 19 åring. Uendelig glad for det. Noen rådet meg til å ta abort. Men jeg ville beholde barnet.  

Har aldri brukt prevensjon og har kun endt opp med 2 barn i ung alder : var 19 med første, og 22 med andre. Siden ble jeg aldri gravid igjen selv om jeg forsøkte og ønsket. Ingenting galt funnet.  Alt ser helt bra ut ifølge legene. Så merkelig. Men mulig det hører til sjeldenheten. Det er ingen selvfølge å få barn. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har datet en gutt på 20 i ca 4 uker nå. Tok en graviditetstest i går. Jeg er gravid!🤯 Har ikke fortalt det til noen enda. 😰 

Anonymkode: 3b00f...33a

Jeg fikk min eldste da jeg var 20. Har aldri angret, nå er jeg straks 39, har mastergrad og lederjobb og venter barn nummer 5.

• Liker 5
Skrevet
Eloise12345 skrev (1 minutt siden):

Ble gravid som 19 åring. Uendelig glad for det. Har aldri brukt prevensjon og har kun endt opp med 2 barn i ung alder : var 19 med første, og 22 med andre. Siden ble jeg aldri gravid igjen selv om jeg forsøkte og ønsket. Ingenting galt funnet. Så merkelig. 

Ja ting endres når man blir eldre. Ble som nevnt gravid som 18-åring, og det var prevensjon. Men da vi skulle begynne å prøve på flere barn (25 år) så slet vi. Måtte ha fertilitetshjelp, medisiner og alt. Og slik var det for alle søskene fremover. Kun den der i tenårene som var "enkel å få til".

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...