Gå til innhold

Har du / eller har du hatt forbrukslån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har har eller har hatt et forbrukslån? Slet/ sliter du med å få det ned? Noen tips og råd for folk i den situasjonen? Hva førte deg i den kjedelige situasjonen med å ta forbrukslån? 

Jeg hadde dyre tannlegeutgifter pluss lav lønn som førte meg i situasjonen. 

Anonymkode: 5ed5f...6fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følte meg presset til å ta forbrukslån da samboeren spilte bort begge lønningene og sparekontoen vår😩. Istedenfor å spørre familie om hjelp tok jeg opp et lån som dekket utgiftene. Sleit med å få betalt det ned mens jeg bodde med han da han fortsatte å spille bort sin lønn så alt av utgifter falt på meg og vi har tre unger sammen som skulle forsørges. Følte jeg lå lenge bakpå med økonomien etter det.  Føler fremdeles jeg lever fra lønning til lønning da jeg nå er alene om å forsørge meg og ungene. Håper å få litt bidrag når/om  faren får kontroll på gjelda. 

Anonymkode: fb2a3...bdb

Skrevet

Når jeg og min samboer kjøpte oss hus og bil for første gang, rett før finanskrisen i 2007, så måtte vi ta opp forbrukslån på julegavehandling det året pga de enorme renteutgiftene som da kom. Hadde problemer med å betale inn til forbrukslånet, så brukte et helt år på det. Rett før vi fikk fikk det nedbetalt måtte vi jammen på nytt igjen ta opp et nytt lån til samme formålet, bare da til julen 2008. Men det fikk vi nedbetalt til sommeren 2009, og har ikke hatt det siden. 

Anonymkode: b1da3...c43

Skrevet

Skrev feil. Finanskrisen kom i 08, ikke 07, så du må forskyve hvert årstall med 1 år. 

Uten at det har noe å si for budskapet da.

Anonymkode: b1da3...c43

Skrevet

Ble saksøkt flere ganger, måtte betale advokat. Hadde ikke oppsparte midler. Har nå nedbetalt alt. Hjelper ikke å vinne i barnefordelingssaker, får ikke dekket utgiftene av den partene parten 🤬 

Nå sparer jeg tilsvarende beløp hver måned. 

Anonymkode: 4fda1...633

Skrevet

Forbrukslån på båt, men ikke hele kjøpesummen, og heller ikke så halvgæli rente (omtrendt det samme som ved båtlån, som i og for seg også er et forbrukslån). Båten var akkurat for gammel til å ta vanlig båtlån. 

Anonymkode: d1700...486

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...