Gå til innhold

Har noen erfaring med strømselskapet Tibber?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Har noen her erfaring med strømselskapet Tibber? Er det slik å forstå at dersom jeg nå bruker Hafslund, så er Tibber bare en app som sier når det er billigst å bruke strøm på døgnet? Altså, jeg er fortsatt kunde hos Hafslund men betaler Tibber 39 kr i måneden for å få tips fra dem?

Jeg sjekket nå, og de er ca. 6% billigere enn Hafslund. Men jeg bor alene og bruker ikke så mye strøm, har ligget jevnt på 400-500 kr i måneden en stund (selv om det sikkert går litt opp i vinter, da). Så ved å bytte til Tibber sparer jeg bare 30 kr i måneden, mens jeg må betale dem kr 39 i tillegg.

Eller har jeg misforstått helt? :) 

#69dudes

Anonymkode: dafdb...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du misforstår, du kjøper strømmen hos Tibber hvis du bytter, ikke Hafslund. 

Vi har Tibber, elsker appen og har koblet både elbil og varmepumpe via denne, slik at vi kan styre disse mtp strømprisene. Det koster 39 i måneden pluss strømmen. 

Anonymkode: 18e2e...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du misforstår, du kjøper strømmen hos Tibber hvis du bytter, ikke Hafslund. 

Vi har Tibber, elsker appen og har koblet både elbil og varmepumpe via denne, slik at vi kan styre disse mtp strømprisene. Det koster 39 i måneden pluss strømmen. 

Anonymkode: 18e2e...9d1

Aha, da skjønner jeg. Jeg som ikke har elbil, varmepumpe osv vil ikke spare noe på dem slik det er i dag. Det vil faktisk koste meg 10 kroner mer i måneden :) 

Men hører mange skryter av Tibber, så skal definitivt følge litt med fremover.

Anonymkode: dafdb...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tibber leverer desv kun spotavtaler, og er derfor uaktuelle nå for tiden.

Jeg går sannsynligvis tilbake til dem etter at fastprisavtslen med et annet selskap er over om 5.5 mnd.

Anonymkode: 0cab7...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tibber er fantastisk om du vil ha strøm med minimalt påslag men med dagens priser og med usikkerheten fremover kan fastpris lønne seg over vinteren.

Utenom dette så er det eneste som kan konkurrere med tibber til vanlig Fjordkraft om du benytter deg av prismatch eller om du selv hopper fra tilbud til tilbud, Det krever mer jobb  fra deg.

Endret av MAGEROST
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen påslag hos Tibber. Digger å følge med på strømprisen og justerer forbruket mitt etter det. 

Blir klesvask og dusj sent i dag 🤩8518BF4B-FFDC-44F7-A5FC-F09D13AA6042.thumb.png.73006903445c723bbb5c66bb8f7f5536.png

Anonymkode: 0d778...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er billigere for deg å bli LOS-kunde som Coop-medlem, og det kan du gjøre her https://www.los.no/strom/coop/. Den appen til Tibber er bare nyttig dersom du har et seriøst behov for nøyaktig kontroll på hva du bruker, og du kan følge med på forbruket ditt helt gratis her: https://plugin.elhub.no/

Tryk på "Se måleverdier" når du har logget deg inn og satt opp alt nødvendig. Med forbehold at timesavlesning er aktivert for din smartmåler.

Bruker du under 1300 kWh lønner det seg med LOS/Coop avtalen, bruker du mellom 1300 og 2100 kWh lønner det seg med Tibber. Bruker du over 2100 kWh lønner det seg med spotprisavtalen til Circle K. Hvis du har Hafslund som nettleverandør er dette uavhengig av hvilken avtale du har for innkjøp av strøm. Jeg anbefaler spotprisavtale.

Regn ut selv:

Circle K: 59 kr fastpris, ingen påslag
Tibber: 39 kr + 0.01*X (Ja, Tibber har faktisk 1 øre i påslag per kWh)
LOS Coop strømavtale: 9 kr + 0.0345 * X (NB: ikke medregnet 2% medlemsbonus på strøm)

Endret av Gjest5656
medlemsbonus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest5656 skrev (33 minutter siden):

Circle K: 59 kr fastpris, ingen påslag
Tibber: 39 kr + 0.01*X (Ja, Tibber har faktisk 1 øre i påslag per kWh)
LOS Coop strømavtale: 9 kr + 0.0345 * X (NB: ikke medregnet 2% medlemsbonus på strøm)

Strømprisen følger spotpris fra Nord Pool + maks 1 øre per kWt som utelukkende går til å dekke avgifter og lovpålagte elsertifikater. Du betaler kun 39 kr per måned utover strømprisen.

Ingen påslag hos meg. 
070A14AA-BEAB-4113-AB59-59278A91116A.thumb.jpeg.b5f0238ce762b76bbbdb3a36ed455aea.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Strømprisen følger spotpris fra Nord Pool + maks 1 øre per kWt som utelukkende går til å dekke avgifter og lovpålagte elsertifikater. Du betaler kun 39 kr per måned utover strømprisen.

Ingen påslag hos meg. 
070A14AA-BEAB-4113-AB59-59278A91116A.thumb.jpeg.b5f0238ce762b76bbbdb3a36ed455aea.jpeg

Kraftleveringsavtale Tibber:

Markedspris («spot-pris»): Dette er en avtale om at prisen kunden skal betale følger markedsprisen som fastsettes på kraftbørsen Nord Pool. I tillegg til den gjeldende markedsprisen må kunden betale et påslag til kraftleverandøren.

Fra Tibber sitt eget priseksempel:

eksempel.png.59ae86b65e8e05fb260545362e145536.png

Endret av Gjest5656
fet skrift
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest5656 skrev (25 minutter siden):

Kraftleveringsavtale Tibber:

Markedspris («spot-pris»): Dette er en avtale om at prisen kunden skal betale følger markedsprisen som fastsettes på kraftbørsen Nord Pool. I tillegg til den gjeldende markedsprisen må kunden betale et påslag til kraftleverandøren.

Fra Tibber sitt eget priseksempel:

eksempel.png.59ae86b65e8e05fb260545362e145536.png

Les heller på tibber sine egne sider

https://tibber.com/no/smart-stromavtale

Tibber tar null fortjeneste på strømprisen, som en av få leverandører i markedet. Vi tjener ikke mer, jo mer strøm du bruker. Derimot vil vi hjelpe deg å bruke mindre. Strømprisen følger spotpris fra Nord Pool + maks 1 øre per kWt som utelukkende går til å dekke avgifter og lovpålagte elsertifikater. Du betaler kun 39 kr per måned utover strømprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Les heller på tibber sine egne sider

https://tibber.com/no/smart-stromavtale

Tibber tar null fortjeneste på strømprisen, som en av få leverandører i markedet. Vi tjener ikke mer, jo mer strøm du bruker. Derimot vil vi hjelpe deg å bruke mindre. Strømprisen følger spotpris fra Nord Pool + maks 1 øre per kWt som utelukkende går til å dekke avgifter og lovpålagte elsertifikater. Du betaler kun 39 kr per måned utover strømprisen.

Men jeg leste det her fra Tibber sine egne sider? Det står også under deres egne vilkår... Så hva er det du prøver å bevise til meg? Både vilkårene og priseksemplet deres inkluderer påslaget. Det står ingen plass at de har ingen påslag, som er det du hevder... Det står derimot mye om at de har påslag.

Anonymkode: 3e65e...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...