Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan forholde meg til jobbsøknader jeg har sendt til selskaper som jeg angrer i etter tid jeg har gjort. Jeg fokuserte veldig på stedsbeliggenhet, men føler jeg rett og slett går i feil retning, det er egentlig andre steder jeg vil bo. Samtidig så vågde jeg ikke skifte retning og yrke, men sendte til samme yrke som jeg har blitt utbrent meg i og ikke trivdes innen i bedriftskultur. 

Hvordan forholde seg til det om jeg blir oppringt til ett evt. jobbintervju?

Anonymkode: 2d33c...3b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da sier du bare at den aktuelle stillingen er aktuell for deg mer. Herregud, alt man skal angre på og bekymre seg for her i livet. Sliter du med tvangstanker? Vil si at dette IKKE er vanlig oppførsel. Tenk om du ikke hører fra de, vil du reagere på det også?

"Jeg ville ikke ha de likevel, og de ville ikke ha meg. Det gjør meg trist. Hvorfor tok de ikke kontakt? Er jeg ikke bra nok?"

Anonymkode: ae954...e73

• Liker 4
Skrevet

Kan du ikke bare lyve og si du har fått jobb et annet sted? Eller vær ærlig og si at du har ombestemt deg? 

Anonymkode: 8ee77...8f6

Skrevet

Bare takk nei og si du alt har fått et tilbud. Ikke verre en det:) Ikke jobb med noe du mistrives med, ikke verdt det. Been there, done that:P

Anonymkode: 23cfa...e7e

• Liker 1
Skrevet

Det må jo ha vært noe som fikk deg til å søke på den aktuelle stillingen? Om jeg var deg, ville jeg ha stilt til intervju OM du i det hele tatt blir innkalt. Hør hva de har å tilby. Kanskje du blir positivt overrasket?

På den annen side, med den dårlige norsken du har i innlegget ditt, er det ikke sikkert du blir tatt med i vurderingen.

Anonymkode: e2f4e...2d5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det må jo ha vært noe som fikk deg til å søke på den aktuelle stillingen? Om jeg var deg, ville jeg ha stilt til intervju OM du i det hele tatt blir innkalt. Hør hva de har å tilby. Kanskje du blir positivt overrasket?

På den annen side, med den dårlige norsken du har i innlegget ditt, er det ikke sikkert du blir tatt med i vurderingen.

Anonymkode: e2f4e...2d5

Det finnes heldigvis fremdeles en del jobber som ikke stiller krav til norsk rettskriving. Men de fleste ønsker seg arbeidstakere med et visst minstemål av folkeskikk, så sånn sett skal du ikke se bort fra at TS stiller sterkere enn deg. 

Anonymkode: c0697...a92

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da sier du bare at den aktuelle stillingen er aktuell for deg mer. Herregud, alt man skal angre på og bekymre seg for her i livet. Sliter du med tvangstanker? Vil si at dette IKKE er vanlig oppførsel. Tenk om du ikke hører fra de, vil du reagere på det også?

"Jeg ville ikke ha de likevel, og de ville ikke ha meg. Det gjør meg trist. Hvorfor tok de ikke kontakt? Er jeg ikke bra nok?"

Anonymkode: ae954...e73

For en stygg kommentar. Kjente jeg ble litt uvel av svaret ditt. Tenk om hun faktisk hadde lidd av tvangstanker, da? Og så kommer du med et sånt svar.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan forholde seg til det om jeg blir oppringt til ett evt. jobbintervju?

Anonymkode: 2d33c...3b3

Takk nei. 

Ferdig med det. 

Du kan også sende en mail der du informerer om at du trekker søknaden tilbake.

Enkelt og greit.

Anonymkode: 8648c...093

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...